Hrvatski dizajn u Istru donio prestižnu svjetsku nagradu

Autor: Poslovni.hr , 29. svibanj 2023. u 12:40
Foto: Studio Tumpic-Prenc

Dobili su priznanje pored velikih brendova koji su na njemu prisutni, poput Nikea, KFC-a, Marsa, Calvin Kleina, Googlea, Burger Kinga, NFL-a.

Nagrada s jednog od najprestižnijih natjecanja u dizajnu i oglašavanju, britanskog D&AD-a, u rukama je Studija Tumpić/Prenc. Wood Pencil u kategoriji Packaging design ovi su kreativci osvojili za dizajn boce maslinovog ulja “Istriana” klijenta E Pluribus Unum.

D&AD, skraćeno za Design and Art Direction, britanska je organizacija osnovana 1962. godine s ciljem promocije izvrsnosti u dizajnu i oglašavanju. Svake godine podiže ljestvicu kvalitete u ovoj industriji, a to čini godišnjim natjecanjem, odnosno dodjelom nagrada D&AD Pencils koje slove za najveće kreativno postignuće u struci.

Na ovogodišnjem izdanju ovog kultnog natjecanja preko 300 članova žirija, sve redom lideri kreativnog sektora, odabrali su pobjednike među čak 12.243 prijavljena rada iz 77 zemalja svijeta, a Studio Tumpić/Prenc jedini je predstavnik iz Hrvatske, ali i regije. Nagrada Wood Pencil projekt “Istriana” proglašava jednim od najboljih radova godine u svojoj kategoriji, te kao takav postaje primjerom kreativne izvrsnosti za buduće generacije koje će svoju inspiraciju tražiti upravo na D&AD-u.

Dizajn ovih kreativaca koji je zaslužio svoje mjesto među najboljima od najboljih naglašava vezu s prošlošću. Naime, istarsko je maslinovo ulje spominjano kao sinonim kvalitete još u doba Rimskog Carstva, no s njegovim raspadom, Istra više nije uživala ugled koji je imala u rimskom periodu. Ipak, zbog svojih prirodnih preduvjeta za stvaranje vrhunskog maslinovog ulja, 90-ih godina postupno vraća status jedne od najboljih regija za maslinarstvo u svijetu.

Foto: Studio Tumpic-Prenc

Moglo bi se reći kako se, pronalazeći fragmente zaboravljenog znanja, daje život suvremenom maslinarstvu. Tako i boca prikazuje rekonstrukciju raznih fragmenata amfore ponovno spojenih u smislenu cjelinu. Osim toga, jednom položena u kutiju, boca predstavlja srce specifičnog oblika rimske amfore s područja Istre, u kojoj se pohranjivalo i prenosilo maslinovo ulje. Također, narančasti ton terakote, posebno izmiješan za korištenje na pakiranju, sadrži postotak prave istarske zemlje.

Na realizaciji ovog projekta, Studio je surađivao s talijanskim tvrtkama Wine & Industrial Packaging i Tipografia Crivellari 1918. Kreativni umovi iza ove pobjedničke ideje nagrađeni su u sklopu D&AD Festivala koji se održao krajem proteklog tjedna u Londonu, a tom prilikom izjavljuju:

“D&AD jedan je od najcjenjenijih festivala u struci, pa dobiti priznanje pored velikih brendova koji su na njemu prisutni, poput Nikea, KFC-a, Marsa, Calvin Kleina, Googlea, Burger Kinga, NFL-a i drugih dobitnika Wood Pencil-a, svakako je velika čast, utoliko više jer se radi o proizvodu čija je uloga od početka bila da sa svojim dizajnom i imenom promovira Istru, odnosno Hrvatsku. Ovo je još jedan način da ostvari svoj cilj”, zaključuju iz Studija Tumpić/Prenc.

Komentirajte prvi

New Report

Close