Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Hrvatske tvrtke na EXPO-u u Osaki traže put do japanskog tržišta

Autor: Poslovni.hr
19. rujan 2025. u 22:00
Podijeli članak —
Gospodarsku delegaciju u Japan predvodio je je premijer Andrej Plenković, na slici s japanskim premijerom Shigeruom Ishibom/Reuters

HGK predvodio delegaciju od gotovo 60 domaćih tvrtki u Japan.

Otvoren je Gospodarski forum Japan – Hrvatska u sklopu Nacionalnog dana Hrvatske na Svjetskoj izložbi EXPO 2025. u Osaki.

Hrvatska gospodarska komora (HGK) predvodila je delegaciju od gotovo 60 domaćih tvrtki, dok su partneri, Gospodarska i industrijska komora Osake (OCCI) te Japanska organizacija za vanjsku trgovinu (JETRO), omogućili niz B2B sastanaka sa stotinjak japanskih poduzetnika.

Robni izvoz raste

“U prvoj polovici ove godine zabilježili smo snažan oporavak gospodarskih odnosa s Japanom. Izvoz je značajno porastao, što pokazuje da hrvatski proizvodi i usluge sve snažnije pronalaze svoje mjesto na japanskom tržištu. Hrvatska nudi stabilnost, pristup europskom tržištu i kompetentne ljude, a Japan donosi tehnologiju i inovacije. Zajedno možemo stvarati snažna partnerstva”, poručio je čelnik HGK Luka Burilović.

Sektorska diversifikacija

No fokus je bio na sektorskoj diversifikaciji – od logistike i energetike do visoke tehnologije i specijalizirane opreme.

U prvih šest mjeseci 2025. Hrvatska je u Japan izvezla robe u vrijednosti nešto većoj od 37 milijuna dolara, što je 65 posto više nego lani. Uvoz je dosegnuo gotovo 35 milijuna dolara, pa ukupna robna razmjena iznosi 72,1 milijun, 18 posto više na godišnjoj razini.

Premijer Plenković naglasio je da Hrvatska u Japan izvozi cijenjeni proizvod, tunu vrhunske kvalitete, no prostor za širenje suradnje vidi u automobilskoj industriji, energetici, visokoj tehnologiji te zelenoj i digitalnoj tranziciji. “Japan je jedno od najjačih svjetskih gospodarstava kojemu Hrvatska može biti značajan geostrateški partner u Europi”, istaknuo je Plenković, kojeg u Osaki prate ministri gospodarstva i turizma.

Hrvatski izvoz u Japan i dalje je vrlo koncentriran, pri čemu riba čini dvije trećine ukupne vrijednosti. Tvrtke poput Jadran-Tune i Podravke predstavljaju gotove i svježe proizvode, dok Zigante i Orgula ciljaju na premium segment gastronomije. “Japansko tržište, gdje se cijeni kvaliteta, vidimo kao priliku za naš premium segment maslinovog ulja. Kontakti uživo temelj su povjerenja u japanskoj kulturi”, poručio je Pjero Zekan iz Orgule.

Dominira prehrana

Unatoč dominaciji prehrambene industrije, RH izvozi i druge proizvode poput obrađenog drva ili stočne hrane. No fokus delegacije bio je na sektorskoj diversifikaciji – od logistike i energetike do visoke tehnologije i specijalizirane opreme.

Svoja rješenja u Osaki predstavljaju i tehnološke tvrtke. Filix Lighting, specijaliziran za inovativna LED rasvjetna rješenja, već ima projekte u Japanu. “Kontakti uživo iznimno su važni jer na kraju svakog projekta posao radimo s ljudima i zbog ljudi”, naglasila je Elvira Dadashova iz Filixa. ALTPRO nastavlja suradnju s partnerima poput Mitsubishija i Toyote, a traži i nove. Caelum 1029 promovira luksuzne plutajuće apartmane brenda Oasis Meu, spoj hrvatske brodogradnje i održivih tehnologija.

Inače, do početka rujna zabilježeno je gotovo 39,5 tisuća dolazaka japanskih turista i 72 tisuće noćenja, što je skroman rast u odnosu na prošlu godinu, ali još uvijek daleko od pretpandemijskog rekorda od 150 tisuća gostiju 2019. 

Autor: Poslovni.hr
19. rujan 2025. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close