Hrvatske agencije i kompanije uz bok vrhunskim svjetskim marketinškim protagonistima

Autor: Marta Duić , 05. srpanj 2018. u 22:01
Bojana Mandić, strateška konzultantica u agenciji Pragma komunikacije
, Foto: Martina Cvek / Pixsell

Ožujsko pivo, Zagrebačka pivovara, BBDO Zagreb, BBDO Worldwide, WPP Group i Real grupa odnijeli su titule najučinkovitijih marketingaša u Hrvatskoj prema Effie indeksu na temelju rezultata natjecanja prethodne godine.

Effie Worldwide objavio je najučinkovitije marketingaše  na svijetu prema rezultatima Effie indeksa učinkovitosti 2018. na temelju rezultata natjecanja iz prethodne godine.

Titulu najučinkovitijeg brenda dobilo je Ožujsko pivo, a Zagrebačka pivovara najučinkovitijeg oglašivača. BBDO Zagreb naveden je kao najučinkovitija agencija, BBDO Worldwide najučinkovitija agencijska mreža, a WPP Group najučinkovitija agencija u kategoriji holding, dok je Real grupa navedena kao najučinkovitija nezavisna agencija na temelju rezultata iz 2017. godine. Ova neprofitna organizacija zalaže se za djelotvornost marketinških komunikacija, ističe učinkovite marketinške ideje te potiče pažljiv i promišljen dijalog pokretača marketinške učinkovitosti.

“Izuzetno smo ponosni na sve naše kampanje te na činjenicu da smo ove godine na Danima komunikacija, osvojili čak osam nagrada. Priznanje je to cijelom našem timu kao i partnerskim agencijama te potvrda da radimo dobar posao. Dugi niz godina ostvarujemo vrhunski poslovni rezultat, uz sjajnu, zabavnu kreativu koja je specifična za Ožujsko brend, a posebno smo ponosni na nagradu Grand prix koja je dodijeljena za dugoročnu učinkovitost Žujinih kampanja. Potvrđuje to i priznanje Effie Worldwidea koji nas je proglasio jednim najučinkovitijih marketingaša na svijetu˝, poručili su iz Zagrebačke pivovare.

Dugoročna učinkovitost

Kako tvrdi Almir Okanović, glavni kreativni direktor agencije BBDO, BBDO worldwide je već 12 godina zaredom najkreativnija globalna agencija prema Gunn reportu te je ovogodišnja titula najučinkovitije globalne agencije samo još jedan dokaz da kreativa i učinkovitost idu ruku pod ruku.

“Upravo je dobra kreativa, koja je zaštitni znak BBDO-a na globalnoj i lokalnoj razini glavni razlog ovakve učinkovitosti. Nama u BBDO Zagreb je nagrada najučinkovitije agencije u Hrvatskoj posebno draga jer kada tri godine zaredom osvojiš Effie Grand Prix i tri godine zaredom Effie zlato, onda je jasno koliko se isplati inzistirati i ustrajavati na dobroj kreativi. Ipak, dobra kreativa nije samo ona koja će samo osvajati srca žirija na kreativnim festivalima, već ona koja je pomno isplanirana i strateški dugoročno postavljena kako ne bi završila kao tipična oglašivačka zvijezda repatica: osvijetli nebo, a onda ubrzo nestane. Kampanje bazirane na dugoročnoj kreativi klijenti pamte, a agencijama koje ih stvaraju, uvijek se rado vraćaju”, objašnjava Okanović.

Najučinkovitija nezavisna agencija je Real grupa koja je rad na domaćem tržištu započela prije nešto više od deset godina, kao mala agencija za medijski zakup. Kako kaže Krešimir Renzo Prosoli, direktor Real grupe, rasli su velikom brzinom tijekom vremena najveće gospodarske krize, gledajući na sve to kao na izazov i ulažući puno truda i pažnje kako bismo dobili i zadržali svakog novog klijenta. Danas su full service agencija s više od 80 zaposlenih stručnjaka te s iskustvom rada na sedam različitih tržišta.

“Dobiti nagradu za najučinkovitiju nezavisnu agenciju nikoga od nas u Realu ne može ostaviti ravnodušnim. Na mnogo načina, to je vrijedna i važna potvrda da je svakodnevni predani rad svakoga od nas bio kvalitetan, usmjeren i uspješan. A to je ono što u konačnici prepoznaju i naši klijenti, na raznim tržištima, koji nam upravo zbog toga daruju svoje povjerenje svih ovih godina. Ono što nas razlikuje jest činjenica da smo našim klijentima uistinu partneri, i to partneri koji razumiju njihovo poslovanje i žive s njihovim potrebama 24/7. Biti nezavisan, na tržištima kojima vladaju multinacionalne agencije, nama predstavlja samo izazov da budemo još bolji, jači i kvalitetniji. Nama je to pokretačka snaga, a tu snagu prenosimo u rad za naše klijente, velike i male, te uspjeh samim time ne može izostati. Zaista vjerujem da je to tajna našeg uspjeha”, objašnjava Renzo Prosoli. Od kampanja koje su obilježile prošlu godinu za Zagrebačku pivovaru, Okanović kaže kako mu je najdraža upravo kampanja nagrađena Effie Grand Prixom jer je dodijeljena u kategoriji dugoročne učinkovitosti.

“Nagradu je osvojila platforma ‘Žuja je zakon’, koja je sukus svega što smo napravili za Ožujsko zadnjih godina, ali i svih onih vrijednosti i poslovnog stila koje kao agencija vjerujemo. Jer, kada je riječ o odnosu s klijentima i njihovim brandovima, BBDO je oduvijek bio pomalo konzervativna agencija – umjesto one night standova, uvijek su nam nekako draže duge veze˝, poručuje Okanović.

Na popisu izdvojenih rezultata za Hrvatsku, najučinkovitiji u marketinškoj komunikaciji prema rezultatima prošlogodišnjeg Effie Croatia natjecanja, svoje mjesto su u kategoriji najučinkovitijih brendova našli Ožujsko pivo, Always, Amnesty International, Deutsche Telekom, Iskon, Domaćica, Huawei, JoomBoos, Tele2 i bonbon.

U kategoriji najučinkovitijih oglašivača su Zagrebačka pivovara, Amnesty International, Atlantic Grupa, Deutsche Telekom, Iskon, Procter&Gamble, HUAWEI, Kraš, Styria Media Group, Tele2. Najučinkovitije agencije su BBDO Zagreb, Imago reklamna agencija, Universal McCann, Real grupa, DDB Warsaw (DDB & Tribal), MediaCom Central Europe Zagreb, Degordian, McCann Zagreb, Leo Burnett/Arc i MediaCom.

Neovisnost kao ključ

Kategorijom najučinkovitijih nezavisnih agencija zavladale su Real grupa, Degordian, Señor, Pragma komunikacije, Fahrenheit, Projektil, Media Polis, Proud Robinson, Atlantic media i Organizacija.

“Zaista nam je velika čast biti među nagrađenim agencijama ove prestižne svjetske nagrade. Posebice jer se radi o kategoriji nezavisnih agencija jer nam upravo ta neovisnost omogućava da u svakodnevno poslovanje integriramo etičnost, izvrsnost i profesionalnost na svakoj razini. Činimo to već više od 16 godina kao jedna od jedna od najdugovječnijih agencija na domaćem PR tržištu. I ova nagrada potvrda je da klijenti prepoznaju naše kompetencije i visoku motiviranost u temama i područjima kojima se bavimo”, kaže Bojana Mandić, strateška konzultantica u agenciji Pragma komunikacije.

U kategoriji najučinkovitijih agencijskih mreža BBDO Worldwide, MediaCom, Ogilvy, UM, DDB Worldwide, Degordian, McCann Worldgroup, Leo Burnett Worldwide, Starcom, TBWA Worldwide, a najučinkovitije holding organizacije su WPP Group, Omnicom, Interpublic (IPG), Publicis Groupe.

Kampanje koje se pamte

“Naš glumački trojac Rene, Goran Navojec, Goran Bogdan, ali i naš režiser Bruno Anković nisu samo puki izvršioci, već su naši kreativni partneri i aktivni sudionici bez čijih angažmana i talenta, ali i strasti,  naše reklamne kampanje za Ožujsko ne bi postizale ovakve rezultate. Takva suradnja u kojoj oni mogu aktivno davati prijedloge, improvizirati,dodavati  i pri tome imati podršku agencije,  uvijek se pokazuje kao najbolja: jer samo ako i drugi tvoje  ideje i scenarije doživljavaju kao svoje, onda možeš računati na dobre dugoročne rezultate”, ističe Okanović.

Napominje kako je atmosfera na setu uvijek opuštena i bez pritisak, glumci su vrlo dobro pripremljeni pa obično sve teče vrlo glatko. No, ponekad dogodi se i koja nepredviđena zgoda, poput one na snimanju kampanje “Samo hrabro” koja je nastavak humanitarne kampanje ‘Počeši s razlogom’. Tada su naime, imali neugodnu i pomalo opasnu scenu s bikom, teškim gotovo tonu.

“Bikovi su izuzetno opasne životinje, u što smo se imali prilike uvjeriti na setu kada je bik, nakon brojnih redateljevih repeticija, jednostavno pukao pa je jednim udarcem roga srušio metalnu ogradu koja ga je dijelila od nas i statista. Nevjerojatno je kako čovjek može brzo trčati, samo kada ima pravu motivaciju”, prisjeća se Okanović.

Mandić napominje kako se u agenciji Pragma komunikacije trude provoditi projekte koji imaju pozitivan učinak na širu zajednicu, točnije projekte koji izlaze iz sfere ostvarivanja kratkoročnih ciljeva i parcijalnih interesa. Jedan od najboljih primjera nagrađivana kampanja Počeši s razlogom klijenta Ožujskog piva, vjerojatno jedna od najuspješnijih kampanja te vrste u Hrvatskoj i regiji.

“Sretni smo što naši klijenti to prepoznaju, a kao rezultat tog povjerenja i razumijevanje nastaju odlične stvari. Svakako je jedan od najboljih primjera nagrađivana kampanja Počeši s razlogom klijenta Ožujskog piva, vjerojatno jedna od najuspješnijih kampanja te vrste u Hrvatskoj i regiji. Takav pozitivan učinak na društvo ima i kampanja podizanja svijesti o nužnosti uvođenja i provedbe Nacionalnog plana protiv raka na kojoj radimo. Glavni je cilj ove kampanje jest smanjenje pojavnosti i smrtnosti od raka te smo vrlo ponosni što možemo doprinijeti realizaciji ovog važnog projekta”, poručuje Mandić.  

Iako napominje da je teško izdvojiti jednu kampanju koja je obilježila godinu, Renzo Prosoli pamti iskustvo rada na projektu ‘Nikola Tesla – Mind from the future’.

“Baš svaka kampanja koju smo za naše klijente radili u prošloj godini, bilo da je riječ o onim nagrađenim Effiejima ili pak nekim drugim nagradama, jednako nam je važna i zaista ne bih mogao izdvojiti samo jednu. Ono što bih htio spomenuti je Nikola Tesla – Mind from the future – jedinstveni projekt koji je s velikim uspjehom producirala Real grupa i na kojem je sudjelovala cijela agencija, koji je i za nas bio nešto novo i zanimljivo te zaista neprocjenjivo iskustvo. Izložbu najesen selimo u Budimpeštu, a budući da je oborila sve rekorde posjećenosti u Zagrebu, vjerujem da uspjeh neće izostati i u svijetu. A nama će, vjerujem, iduće godine donijeti još jednog Effieja”, ističe Renzo Prosoli.

Komentirajte prvi

New Report

Close