Hrvatska vina u izvozu postižu 2,5 puta višu cijenu od uvoznih

Autor: Poslovni dnevnik , 30. travanj 2024. u 16:19
Lani je, prema podacima DZS-a, izvoz vina iznosio 19,3 milijuna eura, a uvoz 45,65 milijuna/N. Pavletić/PIXSELL

Susjedne zemlje prije RH ustrojile marketinške organizacije vinara.

U sektoru vinarstva zadnjih godina rastu investicije u vinarije i opremu, no potrebno je više raditi na smanjivanju administriranja, suzbijanju sivog tržišta i snažnijoj promociji, rekao je potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević.

“U sektoru vinarstva zadnjih godina vidimo velik broj investicija u vinarije i opremu, no ono na čemu treba više raditi je smanjivanje nepotrebnog administriranja, posebice kada je u pitanju vinska omotnica, suzbijanje sivog tržišta i snažnija promocija koja bi bila usmjerena na plasman vina u inozemstvu, s jedne strane, a s druge u enogastronomiju kao dio ukupne turističke ponude”, istaknuo je Kovačević.

Problem radne snage
Enogastronomska ponuda, kako je naveo, poseban je oblik turizma koji pomaže brendiranju turističke destinacije i razvoju cjelogodišnjeg turizma. Kovačević napominje kako se ne smije zanemariti da kod nas dolazak turista snažno generira enogastronomsku potrošnju te u budućnosti moramo povećavati kapacitete. Pritom upozorava kako trenutačno postoji problem radne snage, što je vrlo često ograničavajući čimbenik povećanja vinogradarske proizvodnje.

Vučković: Stopa korištenja Vinske omotnice podignuta je s prosječnih 27% od 2014. do 2019. na 100% u posljednje tri godine.

Iz godine u godinu raste izvoz vina više cjenovne kategorije, a hrvatska vina u izvozu postižu dva i pol puta više cijene nego u uvozu. “Imamo dobre trendove i to pokazuje da su naši vinari odbrali pravi put, a to je put vrhunske kvalitete”, kazao je.

HGK se, kako je rekao, zalaže za stvaranje krovne nacionalne marketinške organizacije koja bi pod zajedničkim brendom Vina Croatia Vina Mosaica putem sajmova i promotivnih aktivnosti isticala autentičnost i kvalitetu hrvatskih vina na ciljanim inozemnim tržištima.

Kovačević napominje da su sve države u našem okruženju s ozbiljnom proizvodnjom vina već ustrojile nacionalne organizacije – Mađarska (Wines of Hungary), Austrija (Austrian Wine Marketing Bord), Slovenija (Wines of Slovenia), Srbija (Savez vinara Srbije), Makedonija (Wines of Macedonia). Također, provode vrlo aktivnu promidžbu na tržištima koja su i nama ciljna.

Na 18.000 hektara
Ministrica poljoprivrede Marija Vučković nedavno je kazala kako vinski sektor ima podršku ministarstva i Vlade istaknuvši da je u zadnjih osam godina na razini cijele RH u sektor vinarstva uloženo više od 80 milijuna eura. Financirani su, kako je navela, razni projekti – oni koji se odnose na primarnu proizvodnju, preradu, promidžbu.

Stopa korištenja Vinske omotnice podignuta je s prosječno 27% u razdoblju od 2014. do 2019. na 100% u posljednje tri godine, kazala je Vučković napominjući da su potrebna dodatna sredstva i nove mjere kako bi se uhvatili u koštac s onim što je najteže, a to je sadnja novih vinograda i aktiviranje zapuštenih parcela. To je najveća zadaća u razdoblju koje slijedi, istaknula je.

Proizvodnja vina u Hrvatskoj odvija se na nekih 18.000 hektara, a proizvodimo godišnje u prosjeku oko 75 milijuna litara vina. Lani je, prema podacima DZS-a, izvoz vina iznosio 19,3 milijuna eura, a uvoz 45,65 milijuna eura.

Komentirajte prvi

New Report

Close