Hrvatska transportni hub: Više potpora za prometne projekte

Autor: Poslovni dnevnik , 07. svibanj 2023. u 22:00
Potpredsjednik Vlade Oleg Butković/S. B. Babić/PIXSELL

Tomislav Sokol, zastupnik u Europarlamentu, kazao je da je su izmijenjene geopolitičke okolnosti stavile našu zemlju u poziciji jednog od ključnih europskih energetskih hubova.

Ulazak RH u Eurozonu i Schengen otvara prostor za dodatni razvoj sektora u kojima je naša zemlja inače jaka – ICT te prometni i energetski logistički sustavi, rečeno je na konferenciji “Eurotransformacija – Hrvatska kao važan ICT i transportni hub Europe”.

Tomislav Sokol, zastupnik u Europarlamentu, kazao je da je su izmijenjene geopolitičke okolnosti stavile našu zemlju u poziciji jednog od ključnih europskih energetskih hubova.

“Nažalost, nismo bili dijelom EU početkom 2013. kad je donesena prošla prometna strategija i odredila prioriteta, posebno po pitanju željezničkih koridora. Sad se raspravlja o njenoj reviziji te vjerujem da ćemo uspjeti uključiti i ojačati investicije u željezničku mrežu u RH, posebno na primorskom pravcu”, kazao je Sokol dodavši da će na raspolaganju biti puno više bespovratnih potpora, ali i jeftinijih kreditnih plasmana, za takve prometne projekte.

Potpredskednik Vlade Oleg Butković istaknuo je da je napravljen i veliki pomak po pitanju zračnog prometa jer su modernizirane i dograđene čak tri velike zračne luke, a s novim koncesionarom i luka u Rijeci dobila je ulogu kakvu zaslužuje.

Najavio je da, iako će još biti i cestogradnje, u narednom razdoblju čitava Hrvatska biti pretvorena u veliko “željezničko gradilište”. Dodaje da i dalje moramo raditi na modernizaciji ICT infrastrukture jer je baš taj sektor u Hrvatskoj jedan od najkonkurentnijih na globalnom tržištu.

“Po pitanju 5G mreže u samom smo europskom vrhu, a imamo značajnu konkurentsku prednost po pitanju kvalificirane radne snage, ali i regulative koja omogućuju tzv. digitalne nomade. U realizaciji je i projekt teži od 150 milijuna eura kojim će se mobilnim signalom velike brzine pokriti tzv. bijela područja u RH, koja se nalaze u 14 županija, a u kojima trenutačno nema kvalitetnog interneta”, kaže Butković.

Petar Glavaš, član Uprave Enna transporta, istaknuo je da je željeznički prijevoz najrentabilniji te najekološkiji vid transporta. “Hrvatska ima dobru geostratešku poziciju koja nam omogućuje da preko jadranskih luka povezujemo ‘utrobu Europe’ svim dobrima i sirovinama koje dolaze morem”. 

Komentirajte prvi

New Report

Close