Hrvatska s najvećim rastom u predsezoni, Turska se vraća

Autor: Marija Crnjak , 17. srpanj 2018. u 22:00
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL

U Tursku su se iz Španjolske vratili njemački i britanski gosti.

Dostupni turistički rezultati europskih zemalja, koje je u analizi prvog i djelomice drugog kvartala objavilo udruženje European Travel Commission (ETC), u čijem je članstvu i Hrvatska, pokazalo je da su turistički rast zabilježile sve 33 članice udruženja, s prosječnim rastom od 7 posto na razini Europe, pri čemu svaka treća destinacija bilježi dvoznamenkast rast.

Putnici se svakako vraćaju u Tursku koja ima čak 33 posto više dolazaka u prva četiri mjeseca, rast u Hrvatskoj i Crnoj Gori u predsezoni analitičari pripisuju boljoj povezanosti tih destinacija zračnim putem, dok Cipar i Malta ubiru plodove bolje morske povezanosti. Bugarska svoj rast dolazaka od 12 posto temelji na cjenovnoj pristupačnosti van sezone, Srbija nastavlja trend rasta prisutan zadnjih pet godina. Ako se nastavi trend s početka godine, Španjolska će ovog ljeta očito odahnuti od rasta gužvi, jer je jedina u prva četiri mjeseca imala pad noćenja. Da se Turska ovog ljeta svakako vraća na kartu top ljetnih odmarališta Mediterana, po interesu gostiju odmah iza Španjolske i Grčke, potvrdila je i statistika turoperatora TUI. Prve tri najatraktivnije zemlje Mediterana ovog ljeta slijede Italija te Cipar. Španjolska odnosno Mallorca ostaje destinacija broj jedan za britanske turiste, slijede Grčka i Cipar, a slijede ih Turska i Meksiko. Hrvatska je trenutno broj jedan za Austrijance, Francuzi favoriziraju Maroko, Poljaci Bugarsku, dok su Nizozemci jedini narod kojima su najdraža daleka putovanja u Cancun i Curacao.

Analiza ETC-a pokazala je značajan rast dolazaka u predsezoni u svim zemljama jugoistočne Europe, s tim da je najveći rast od 27 posto u prva tri mjeseca imala Hrvatska, slijedi Crna Gora s 22 posto, dok je Malta u prva četiri mjeseca imala čak 18 posto više noćenja nego u lanjskom periodu, a Cipar 15 posto više.

Zanimljivo je da Španjolska i Portugal bilježe pad s najvećih emitivnih tržišta Europe, Njemačke i Velike Britanije. Očito se radi o gostima koji su se vratili u Tursku, koja se ove godine konačno smatra sigurnijom destinacijom. Turska je lanjski rast temeljila najviše na povratku ruskih turista nakon zaustavljanja političke krize između te dvije zemlje, no ove godine rast je rasporeeđen i na ostala veklika tržišta. Upravo zemlje Istočnog Mediterana imale su najveći rast s njemačkog tržišta u predsezoni, najviše Crna Gora koja je zahvaljujući novim letovima u prva četiri mjeseca imala čak 63 posto više dolazaka iz Njemačke.

Komentirajte prvi

New Report

Close