Hrvati proteklog mjeseca masovno guglali pojmove iz jednog područja

Autor: Sergej Novosel Vučković , 24. kolovoz 2021. u 14:45
Foto: Reuters

Među 10 najtraženijih pojmova na Googleu u Hrvatskoj pet je ‘olimpijskih’ i još 2 sportska. U Top 25 velik udio i pojmova vezanih uz stanje na cestama, zbog turista, a u svijetu, pak, prevladavaju pojmovi koji se tiču zapošljavnaja i rada.

Premda je velik dio zaposlenika u Hrvatskoj u to doba daleko od poslovnih obveza, tijekom godišnjih odmora ne jenjava potreba za surfanjem internetskim ‘valovima’ pa tako ni za ‘guglanjem’. Unazad 30 dana, zaključno s 24. kolovozom, korisnici iz Hrvatske najviše su pretraživali pojmove vezane uz sport, konkretno uz Olimpijske igre, koje su bile održane u tom razdoblju.

Evo najtraženijih 25 pojmova na Googleu u Hrvatskoj, 24.7.-24.8. 2021.:

Dinamo legia
Matea Jelić
Tokyo 2020.

Medalje na Olimpijskim igrama 2020.
Olimpijske igre
Afganistan
Olimpijske igre 2021.
Oliver Dragojević
Outer banks
HNL
Messi
Google übersetzer
Bild
Dinamo
Wetter morgen
HAK stanje na cestama
RTV SLO
Krone
Potres danas
Restaurant
Übersetzer
MMC
HAK
HAK kamere
Stanje na cestama

U Top 10 od najpretraživanijih 25 pojmova, na osnovu analize koju je provela IT tvrtka Arbona iz Zagreba, nalazi se tako pet pojmova povezanih uz taj najveći sportski događaj u svijetu. Još su u prvih 10 dva pojma sportska, tj. nogometna, a od njih jedan i drži primat – pojam ‘Dinamo legia’ – hrvatski prvak igrao je u Zagrebu s poljskim utakmicu kvalifikacijskog kola za Ligu prvaka, uvertira u događaj bili su sukobi navijači, što je, zacijelo, također pobudilo znatan interes ‘guglatelja’.

Foto: Josip Regović/Pixsell

U Top 10 se našao i Afganistan, inače trenutačna globalna politička tema broj 1, te Oliver Dragojević (kojem 29. srpnja bila obljetnica smrti) i američka TV serija za mlade Outer banks, koju emitira Netflix. U Top 25 pojmova na hrvatskom Googleu nekoliko je i njemačkih, što ukazuje na to da su korisnici turisti iz toga govornog područja (npr. Google übersetzer – tj. prevoditelj, Bild, Wetter morgen), a koji su inače i najbrojniji tijekom glavne sezone u nas. S turizmom i posjetom Hrvatskoj podudarni su i pojmovi HAK stanje na cestama, Restaurant, Stanje na cestama…

Iz Arbone poručuju da svaki mjesec njihov tim za Google Ads Research and Insights istražuje skupove podataka o milijardama nedavnih upita pretraživanja i ponašanja potrošača kako bi otkrio ključne trendove.
“Nedavna istraživanja pokazuju da se tvrtke pripremaju za povratak zaposlenika u urede, a sve više ljudi je u potrazi za novim poslovima. Unatoč optimizmu tih pretraživanja ljudi su i dalje zabrinuti zbog potrošnje”, ocjenjuju iz Arbone, napominjući da se u cijelom svijetu, sudeći po istraživanjima posljednjih mjesec dana, najviše traže informacije o zaposlenju i one koje obuhvaćaju tu tematiku.

“Zamijećen je porast u pretraživanju pojmova prijava za posao, ravnoteža između poslovnog i privatnog života, follow-up mail nakon intervjua i kako napisati ostavku”, dodaju.

No, ipak je i u svijetu ljeto donijelo (ili vratilo) i želju za putovanjem, potaknutu i ponešto boljom epidemiološkom situacijom pa su korisnici, odnosno osobe internetski pretraživači, guglali i mogućnosti koje bi im povećale mobilnost.
“Traže više jasnoće o zahtjevima za međunarodna putovanja nakon pandemije, sa sve većim brojem pretraživanja za pojmove: zahtjev za izdavanje putovnice, zahtjev za vizu, međunarodna putovanja”, ističu u Arboni.

Vezano uz teme i trendove kao što su potrošački, uočen je porast pretraživanja za pojmove koji se tiču kredita za studente, second-hand shopova i aplikacija buy now – pay later, a u mjerenom razdoblju skočili su na tablici i pojmovi u vezi ekologije i zaštite okoliša – održivost, mogućnost volontiranja u blizini i okoliš.

Komentirajte prvi

New Report

Close