Hrvati proteklog mjeseca masovno guglali pojmove iz jednog područja

Autor: Sergej Novosel Vučković , 24. kolovoz 2021. u 14:45
Foto: Reuters

Među 10 najtraženijih pojmova na Googleu u Hrvatskoj pet je ‘olimpijskih’ i još 2 sportska. U Top 25 velik udio i pojmova vezanih uz stanje na cestama, zbog turista, a u svijetu, pak, prevladavaju pojmovi koji se tiču zapošljavnaja i rada.

Premda je velik dio zaposlenika u Hrvatskoj u to doba daleko od poslovnih obveza, tijekom godišnjih odmora ne jenjava potreba za surfanjem internetskim ‘valovima’ pa tako ni za ‘guglanjem’. Unazad 30 dana, zaključno s 24. kolovozom, korisnici iz Hrvatske najviše su pretraživali pojmove vezane uz sport, konkretno uz Olimpijske igre, koje su bile održane u tom razdoblju.

Evo najtraženijih 25 pojmova na Googleu u Hrvatskoj, 24.7.-24.8. 2021.:

U Top 10 od najpretraživanijih 25 pojmova, na osnovu analize koju je provela IT tvrtka Arbona iz Zagreba, nalazi se tako pet pojmova povezanih uz taj najveći sportski događaj u svijetu. Još su u prvih 10 dva pojma sportska, tj. nogometna, a od njih jedan i drži primat – pojam ‘Dinamo legia’ – hrvatski prvak igrao je u Zagrebu s poljskim utakmicu kvalifikacijskog kola za Ligu prvaka, uvertira u događaj bili su sukobi navijači, što je, zacijelo, također pobudilo znatan interes ‘guglatelja’.

Foto: Josip Regović/Pixsell

U Top 10 se našao i Afganistan, inače trenutačna globalna politička tema broj 1, te Oliver Dragojević (kojem 29. srpnja bila obljetnica smrti) i američka TV serija za mlade Outer banks, koju emitira Netflix. U Top 25 pojmova na hrvatskom Googleu nekoliko je i njemačkih, što ukazuje na to da su korisnici turisti iz toga govornog područja (npr. Google übersetzer – tj. prevoditelj, Bild, Wetter morgen), a koji su inače i najbrojniji tijekom glavne sezone u nas. S turizmom i posjetom Hrvatskoj podudarni su i pojmovi HAK stanje na cestama, Restaurant, Stanje na cestama…

Iz Arbone poručuju da svaki mjesec njihov tim za Google Ads Research and Insights istražuje skupove podataka o milijardama nedavnih upita pretraživanja i ponašanja potrošača kako bi otkrio ključne trendove.
“Nedavna istraživanja pokazuju da se tvrtke pripremaju za povratak zaposlenika u urede, a sve više ljudi je u potrazi za novim poslovima. Unatoč optimizmu tih pretraživanja ljudi su i dalje zabrinuti zbog potrošnje”, ocjenjuju iz Arbone, napominjući da se u cijelom svijetu, sudeći po istraživanjima posljednjih mjesec dana, najviše traže informacije o zaposlenju i one koje obuhvaćaju tu tematiku.

“Zamijećen je porast u pretraživanju pojmova prijava za posao, ravnoteža između poslovnog i privatnog života, follow-up mail nakon intervjua i kako napisati ostavku”, dodaju.

No, ipak je i u svijetu ljeto donijelo (ili vratilo) i želju za putovanjem, potaknutu i ponešto boljom epidemiološkom situacijom pa su korisnici, odnosno osobe internetski pretraživači, guglali i mogućnosti koje bi im povećale mobilnost.
“Traže više jasnoće o zahtjevima za međunarodna putovanja nakon pandemije, sa sve većim brojem pretraživanja za pojmove: zahtjev za izdavanje putovnice, zahtjev za vizu, međunarodna putovanja”, ističu u Arboni.

Vezano uz teme i trendove kao što su potrošački, uočen je porast pretraživanja za pojmove koji se tiču kredita za studente, second-hand shopova i aplikacija buy now – pay later, a u mjerenom razdoblju skočili su na tablici i pojmovi u vezi ekologije i zaštite okoliša – održivost, mogućnost volontiranja u blizini i okoliš.

Komentirajte prvi

New Report

Close