Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Hrvati najzabrinutiji za sigurnost hrane

Autor: Miroslav Kuskunović/Agrobiz
29. travanj 2018. u 22:00
Podijeli članak —
Meso sa salmonelom uznemirilo je Hrvatsku/Davor Puklavec/PIXSELL

Više od 90% građana prilično ili jako zabrinuto u vezi prijevara s onim što jedu.

Europska agencija za sigurnost hrane (EFSA) provela je istraživanje koje je imalo za cilj bolje razumijevanje stavova potrošača EU o rizicima u prehrambenom lancu.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Obuhvaćeno je 6268 ispitanika u 25 zemalja, među kojima i Hrvatska, a ispitivala se informiranost i zabrinutost potrošača o rizicima u nastajanju, te njihove potrebe i sklonosti vezano uz komunikaciju o tome.

Europska agencija za sigurnost hrane (EFSA) provela je istraživanje koje je imalo za cilj bolje razumijevanje stavova potrošača EU o rizicima u prehrambenom lancu.

Obuhvaćeno je 6268 ispitanika u 25 zemalja, među kojima i Hrvatska, a ispitivala se informiranost i zabrinutost potrošača o rizicima u nastajanju, te njihove potrebe i sklonosti vezano uz komunikaciju o tome.

Pokazalo se da se građani EU više brinu zbog utvrđenih, nego rizika koji tek nastaju. Hrvatski građani, njih čak više od 90%, iskazuje priličnu ili veliku razinu zabrinutosti vezano uz prijevare s hranom, objasnili su iz Hrvatske agencije za hranu. Vezano uz izvor informiranja, naši potrošači imaju veliko povjerenje u informacije dobivene od obitelji i prijatelja (90% ih vjeruje u točnost tako dobivenih informacija o sigurnosti hrane), a preferirani kanal komunikacije je televizija (74%), slično ostatku EU.

Međutim, Hrvati su više zainteresirani za radio kao izvor informiranja (52% – u usporedbi s 44% u EU) te časopise ili novine (54% u usporedbi s 42%). Istraživanje je pokazalo i nedostatak znanja o novim rizicima kao što su zeleni smoothieji, plastična riža te nanotehnologija, kao i potrebu za općenitim informacijama o rizicima u nastajanju, bez obzira na opseg nesigurnosti.

Percepcija hrvatskih potrošača o takvim rizicima usklađena je s percepcijom u cijeloj EU. Što se tiče pravovremenog informiranja, 46% ispitanika želi primati informacije čim prije se mogući rizik definira, objašnjavaju u Hrvatskoj agenciji za hranu.

Autor: Miroslav Kuskunović/Agrobiz
29. travanj 2018. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close