Hrvati su tijekom 2013. samo kod deset top trgovaca odjećom (po prihodu) potrošili više od 2,57 milijardi kuna. Polovica tvrtki iz te skupine, unatoč činjenici što je u okvirima nacionalnoga tržišta i lani zabilježen pad potrošnje, zabilježila je dvoznamenkast rast prihoda, dok su četiri imala pad, a New Yorker je za nijansu (0,4 posto) popravio svoj učinak iz 2012.
Visoka efikasnost
Švedski lanac Hennes&Moritz (H&M) prvu je prodavaonicu na ovdašnjem tržištu otvorio u travnju 2011., da bi prošle godine velikim skokom prihoda za čak 232 milijuna kuna uhvatio nedostižnu prednost pred svim konkurentima jer je drugi najbolji učinak lani vezan uz njemački Kik Textilien, kojemu je prihod rastao 64 milijuna kuna. Nastavi li tempom kojim je ušao u 2014. (ožujak je na godišnjoj razini donio rast prihoda od 13, a travanj od 17 posto), konkurencija H&M, čini se, neće srušiti s trona ni nakon zbrajanja rezultata i za aktualnu godinu. Unatoč lanjskom golemom financijskom skoku H&M-a, gleda li se efikasnost trgovanja iskazana kroz omjer prihoda i broja zaposlenika, prošlogodišnji slavodobitnik je tvrtka C&A Moda, koja je na hrvatsko tržište stigla 2009. Uz solidan međugodišnji rast prihoda C&A je prošle godine po svakom djelatniku, a zapošljavali su 132 osobe, ostvario iznos veći od 2,56 milijuna kuna, dok je po istovjetnom parametru učinak H&M-a bio 2,26 milijuna kuna. Prihod veći od milijun kuna po zaposleniku lani su bilježili i Peek & Cloppenburg te New Yorker.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.H&M je sra***… loša roba, kod nas se sve trpa što se drugdje ne proda
Zbog tih velikih trgovačkih kuća, koje isto kao i poznati svjetski brendovi, kao Bugatti, Lacoste, Kappa i dr. prodaju konfekciju proizvedenu u zemljama s besramno jeftinom radnom snagom i bez ekološke kontrole kao Bangla-Desh, Mianmar, Shri Lanka i sl., potpuno je uništena tekstilna industrijau europskim zemljama, uključujući Hrvatsku. Upitno je koliko će dugo Varteks još izdržati pod ovakvim uvjetima!
Uključite se u raspravu