Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

HAC i ARZ riješit će se 500 ljudi i uštedjeti 300 mil. kuna

Autor: Biserka Ranogajec
05. kolovoz 2012. u 22:00
Podijeli članak —

Tvrtka koja nastaje izdvajanjem naplate i održavanja iz HAC-a i ARZ-a imat će 2711 zaposlenih, u HAC-u će ih ostati oko 200, a u ARZ-u 172

Program restrukturiranja Hrvatskih autocesta (HAC) i Autoceste Rijeka-Zagreb (ARZ) provodit će se bez obzira na to ide li se u monetizaciju autocesta, istaknuo je u petak Siniša Hajdaš Dončić, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture, na predstavljanju programa restrukturiranja tih dviju tvrtki. Do 2015. godine iz HAC-a i ARZ-a otići će 509 zaposlenih, čime će se, procjenjuju, uštedjeti 300 milijuna kuna. Izdvajanjem Sektora održavanja i Sektora naplate cestarine iz HAC-a i ARZ-a do kraja godine 1. siječnja iduće godine nastaje nova tvrtka. Ona će imati 2711 zaposlenih do 2015. godine, dok bi u HAC-u ostalo oko 200 zaposlenih, a ARZ-u 172.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Ništa ispod 3 mlrd. kn
“Ako monetazacija uspije, državi ostaje i dalje naknada od 60 lipa po litri goriva koju plaćaju građani i ona će se koristiti za novi investicijski ciklus. Može se investirati u željeznice i u regionalne županijske ceste, koje građani u najvećem dijelu i koriste i koje su u lošijoj kondiciji od autocesta”, rekao je ministar Dončić. U monetizaciju se neće ići, napomenuo je, ne postigne li se cijena koncesije za autoceste veća od 2,5 milijardi eura, odnosno između 2,7 i tri milijardi. Dođe li pak do monetizacije, obećava ministar, “nema manipuliranja s cestarinama i one će se moći korigirati isključivo za trošak inflacije”. Hrvatske autoceste će izdvajanjem, smanjenjem broja zaposlenih i ostalim mjerama u razdoblju od 2012. do 2015. godine imati ustroj prema standardima EU i povećat će efikasnost poslovanja. Uz primjenu modernih tehnologija povećanja sigurnosti prometa, HAC-u će to, procjenjuju, donijeti uštede od 475,24 milijuna kuna. U novoj tvrtki od sadašnjih 2,86 zaposlena po kilometru u 2015. bi ih bilo 2,56. Ona se osniva se zato što naplata i održavanje nisu “core business” sadašnjih matica koje će se, najavljuje ministar, u budućnosti spojiti i raditi nove infrastrukturne državne projekte, i to ne samo one na autocestama nego i na željeznici, aerodromima, riječnim lukama i dr. Predsjednik Uprave HAC-a Dražen Guštin nada se od jeseni iduće godine početku gradnje novih dionica: Osijek-Beli Manastir na koridoru Vc, nove zagrebačke obilaznice i autoceste Rijeka – Žuta Lokva.

Program restrukturiranja Hrvatskih autocesta (HAC) i Autoceste Rijeka-Zagreb (ARZ) provodit će se bez obzira na to ide li se u monetizaciju autocesta, istaknuo je u petak Siniša Hajdaš Dončić, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture, na predstavljanju programa restrukturiranja tih dviju tvrtki. Do 2015. godine iz HAC-a i ARZ-a otići će 509 zaposlenih, čime će se, procjenjuju, uštedjeti 300 milijuna kuna. Izdvajanjem Sektora održavanja i Sektora naplate cestarine iz HAC-a i ARZ-a do kraja godine 1. siječnja iduće godine nastaje nova tvrtka. Ona će imati 2711 zaposlenih do 2015. godine, dok bi u HAC-u ostalo oko 200 zaposlenih, a ARZ-u 172.

Ništa ispod 3 mlrd. kn
“Ako monetazacija uspije, državi ostaje i dalje naknada od 60 lipa po litri goriva koju plaćaju građani i ona će se koristiti za novi investicijski ciklus. Može se investirati u željeznice i u regionalne županijske ceste, koje građani u najvećem dijelu i koriste i koje su u lošijoj kondiciji od autocesta”, rekao je ministar Dončić. U monetizaciju se neće ići, napomenuo je, ne postigne li se cijena koncesije za autoceste veća od 2,5 milijardi eura, odnosno između 2,7 i tri milijardi. Dođe li pak do monetizacije, obećava ministar, “nema manipuliranja s cestarinama i one će se moći korigirati isključivo za trošak inflacije”. Hrvatske autoceste će izdvajanjem, smanjenjem broja zaposlenih i ostalim mjerama u razdoblju od 2012. do 2015. godine imati ustroj prema standardima EU i povećat će efikasnost poslovanja. Uz primjenu modernih tehnologija povećanja sigurnosti prometa, HAC-u će to, procjenjuju, donijeti uštede od 475,24 milijuna kuna. U novoj tvrtki od sadašnjih 2,86 zaposlena po kilometru u 2015. bi ih bilo 2,56. Ona se osniva se zato što naplata i održavanje nisu “core business” sadašnjih matica koje će se, najavljuje ministar, u budućnosti spojiti i raditi nove infrastrukturne državne projekte, i to ne samo one na autocestama nego i na željeznici, aerodromima, riječnim lukama i dr. Predsjednik Uprave HAC-a Dražen Guštin nada se od jeseni iduće godine početku gradnje novih dionica: Osijek-Beli Manastir na koridoru Vc, nove zagrebačke obilaznice i autoceste Rijeka – Žuta Lokva.

Računaju na EU
Guštin smatra važnim lobiranje za te projekte procijenjene na 17 milijardi kuna i njihovo uvrštenje u mrežu europski relevantnih koridora kako bi se gradnja mogla financirati iz EU fondova, iz kojih bi se moglo povući sedam milijardi kuna. Nova tvrtka koja počinje s radom 1. siječnja iduće godine u budućnosti će se privatizirati jer je i “europska praksa ulazak privatnog sektora u održavanje i naplatu cestarina, a jedan od mogućih načina je prodaja dijela zaposlenima”. Osnivački kapital nove tvrtke sada će osigurati HAC u dugotrajnoj imovini i novcu, temeljni će joj kapital bit će 91 milijun kuna.

Autor: Biserka Ranogajec
05. kolovoz 2012. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close