Program restrukturiranja Hrvatskih autocesta (HAC) i Autoceste Rijeka-Zagreb (ARZ) provodit će se bez obzira na to ide li se u monetizaciju autocesta, istaknuo je u petak Siniša Hajdaš Dončić, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture, na predstavljanju programa restrukturiranja tih dviju tvrtki. Do 2015. godine iz HAC-a i ARZ-a otići će 509 zaposlenih, čime će se, procjenjuju, uštedjeti 300 milijuna kuna. Izdvajanjem Sektora održavanja i Sektora naplate cestarine iz HAC-a i ARZ-a do kraja godine 1. siječnja iduće godine nastaje nova tvrtka. Ona će imati 2711 zaposlenih do 2015. godine, dok bi u HAC-u ostalo oko 200 zaposlenih, a ARZ-u 172.
Ništa ispod 3 mlrd. kn
“Ako monetazacija uspije, državi ostaje i dalje naknada od 60 lipa po litri goriva koju plaćaju građani i ona će se koristiti za novi investicijski ciklus. Može se investirati u željeznice i u regionalne županijske ceste, koje građani u najvećem dijelu i koriste i koje su u lošijoj kondiciji od autocesta”, rekao je ministar Dončić. U monetizaciju se neće ići, napomenuo je, ne postigne li se cijena koncesije za autoceste veća od 2,5 milijardi eura, odnosno između 2,7 i tri milijardi. Dođe li pak do monetizacije, obećava ministar, “nema manipuliranja s cestarinama i one će se moći korigirati isključivo za trošak inflacije”. Hrvatske autoceste će izdvajanjem, smanjenjem broja zaposlenih i ostalim mjerama u razdoblju od 2012. do 2015. godine imati ustroj prema standardima EU i povećat će efikasnost poslovanja. Uz primjenu modernih tehnologija povećanja sigurnosti prometa, HAC-u će to, procjenjuju, donijeti uštede od 475,24 milijuna kuna. U novoj tvrtki od sadašnjih 2,86 zaposlena po kilometru u 2015. bi ih bilo 2,56. Ona se osniva se zato što naplata i održavanje nisu “core business” sadašnjih matica koje će se, najavljuje ministar, u budućnosti spojiti i raditi nove infrastrukturne državne projekte, i to ne samo one na autocestama nego i na željeznici, aerodromima, riječnim lukama i dr. Predsjednik Uprave HAC-a Dražen Guštin nada se od jeseni iduće godine početku gradnje novih dionica: Osijek-Beli Manastir na koridoru Vc, nove zagrebačke obilaznice i autoceste Rijeka – Žuta Lokva.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu