‘Gradit ćemo golf teren, zaposlenike šaljemo u svjetsku školu – Lošinj je dokaz da je Hrvatska destinacija za elitni turizam’

Autor: Petra Balija/VL , 09. studeni 2023. u 07:00
Karlo Čulo/S. Šimunović/PIXSELL

Karlo Čulo, izvršni financijski i korporativni direktor tvrtke Jadranka turizam koja upravlja brendovima Loš inj Hotel&Villas i Camping Cres&Lošinj.

Hrvatski menadžer Karlo Čulo ove je godine došao na mjesto izvršnog financijskog i korporativnog direktora tvrtke Jadranka turizam koja upravlja brendovima Lošinj Hotels&Villas i Camping Cres&Lošinj, a u svom portfelju ima nekoliko različitih kategorija smještajnih kapaciteta, među kojima i neke od najluksuznijih hotela na Jadranu – hotel Bellevue i Boutique Hotel Alhambra.

U grupaciju je stigao neposredno nakon novog čelnog čovjeka, Martina van Kana, jednog od svjetski cjenjenijih hotelskih menadžera, koji je veći dio karijere proveo u hotelskoj grupaciji Intecontinental Hotels Group (IHG), a upravljao je njihovim hotelima po cijelom svijetu, od Velike Britanije, Malte, Ujedinjenih Arapskih Emirata i Katara do Omana, Indonezije, Južne Koreje i Kine.

Karlo Čulo rođen je i odrastao u Zagrebu, gdje je proveo većinu života, osim maturantske godine u SAD-u. Diplomirao je na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, a potom zahvaljujući stipendiji Ministarstva vanjskih poslova obrazovanje nastavlja na Sveučilišta u Bonnu u Njemačkoj, gdje stječe titulu magistra europskih studija. Certificirani je računovođa i ovlašteni unutarnji revizor.

Poslovnu karijeru počinje u Ministarstvu vanjskih poslova i europskih integracija, a nastavlja je kao načelnik i pomoćnik pročelnika u upravi Grada Zagreba. Bio je financijski direktor Agencije za upravljanje državnom imovinom, zamjenik direktora za financijske i opće poslove Centra za restrukturiranje i prodaju.

Vodio je i bio konzultant na europskim projektima u Hrvatskoj i Crnoj Gori, kao i u Svjetskoj banci u Afganistanu. Obnašao je funkciju direktora društva Club Adriatic, a prije dolaska na Mali Lošinj, bio je financijski direktor i član Uprave društva Jadran Crikvenica.

Imate bogatu karijeru u različitim industrijama prije dolaska na Mali Lošinj. Što vas je privuklo da se pridružite timu Jadranka turizma?
Za mene je to bio novi izazov iz više razloga. Jadranka je tvrtka u privatnom vlasništvu, s čistom vlasničkom strukturom, koja sjajno stoji i financijski i imovinski. U svom portfelju ima luksuzne nekretnine visoke kvalitete, koje se nalaze na jedinstvenoj lokaciji na otoku Lošinju. Upravo to me i privuklo. Tvrtka ima veliki potencijal i jedna je od onih tvrtki koje s ponosom ističete u životopisu. Vlasnici i glavni izvršni direktor Martin van Kan imaju jasnu viziju i znaju u kojem smjeru žele voditi tvrtku. Upravo zato želim biti dio te priče i zadržati se u stvaranju i održavanju ovog brenda, kompanije i ukupne destinacije.

Radite na poziciji koja pokriva mnoga područja. S kojim se izazovima svakodnevno susrećete te kako ste svojim znanjem i iskustvom pridonijeli tvrtki Jadranka Turizam?
To moje kolege mogu bolje reći, ali vidim da svakim danom postajemo sve bolji tim. Financije, računovodstvo, kontroling, IT, nabava i pravna služba utječu na sve u kompaniji, a nove oči s iskustvima postojećih kolega otkrivaju brojne skrivene mogućnosti. Vjerujem kako ćemo na taj način, malo po malo, a zapravo ukupno vrlo značajno, ostvariti iskorake naprijed u poslovanju. To će biti moj najveći doprinos ovom sjajnom timu. Pomake smo već ostvarili, posebno na području internog izvještavanja, a trenutačno dogovaramo velike novosti na području IT-a za sljedeću sezonu, od poboljšanja sustava informatičke sigurnosti, materijalnog poslovanja te potpuno novog business intelligence sustava.

Kolege iz službi prodaje i ljudskih resursa tijekom zimske “stanke” također rade na znatnom unaprjeđenju svojih informatičkih alata. Osim sustava materijalnog poslovanja, na području nabave pojačavamo suradnju sa sestrinskom tvrtkom Jadranka trgovina koja će nam omogućiti dodatne uštede.

Spektakularno otvaranje 2024.

‘Sljedeću sezonu kolege iz prodaje i marketinga otvaraju Loop Luxury Travel Showom, 11-dnevnim okupljanjem više od 600 top agenata i hotelijera u luxury segmentu’.

Kao grupacija, dobitnici ste brojnih nagrada, imate restoran s Michelinovom zvjezdicom, luksuzne dućane s poznatim brendovima poput većine prestižnih destinacija diljem svijeta. Imate li problema s radnom snagom educiranom za takvu uslugu?
Dovoljan broj kvalitetnih zaposlenika, a posebno specijalista, sveprisutni je problem koji se sigurno neće promijeniti u dogledno vrijeme. Zadržavanje zaposlenika je izazov, posebno na otoku. Trudimo se razmišljati dugoročno. Primarno je rješavanje smještaja zaposlenika, sezonskih i stalnih, u planu je gradnja smještaja za 400-ak zaposlenika. Sustav plaća će biti bolji od konkurencije. Nadalje, osim novog HR sustava za upravljanja karijerama u tvrtki, što će zaposlenicima dati okvir o njihovoj mogućoj budućnosti u tvrtki, svake zime provode se tečajevi i obuka svih zainteresiranih zaposlenika.

Uz standardne obuke iz ugostiteljstva i domaćinstva, moram napomenuti da kolege iz Kontrolinga redovno održavaju radionice iz izrade P&L-a, KPI-ova, upravljanja troškovima i sl., što su zapravo svojevrsne edukacije koje bismo mogli krovno mogli nazvati “Financije za nefinancijaše”. Ne smijem zaboraviti izvrsnu suradnju s Udrugom poduzetnika u hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH), koja nam je vrlo povoljno omogućila edukaciju naših 20-ak djelatnika na programima Cornell Universityja, odnosno njihove svjetski poznate Nolan School of Hotel Administration. Jedan od ciljeva tvrtke je biti zaposlenikov prvi odabir.

Ova turistička sezona za mnoge destinacije bila je vrlo izazovna. Kakva su Vaša iskustva te kako ćete završiti financijsku godinu?
Sezona sigurno nije bila uobičajena, iako je svima bilo jasno da se dosadašnji trendovi dvocifrenih stopa rasta jednom morati stati. Mi smo rasli 4% ove godine. Nakon ljeta, gdje je izostala prijašnja iznimna potražnja, uslijedila je povijesno rekordna post-sezona.

Turisti koji dolaze u Hrvatsku sve više gledaju koju vrijednost dobivaju za svoj novac, tako da će se tržišna utakmica dodatno zaoštriti na već ionako vrlo kompetitivnom hrvatskom turističkom tržištu. Iako samo mi u Jadranki i Lošinju u povoljnijoj poziciji, budući smo već sad prepoznati kao high-end destinacija, to nam također stvara obvezu kontinuiranog inoviranja odnosno poboljšanja svojih proizvoda. Kvaliteta je uvijek imperativ, tako da već sada planiramo razne akcije za sljedeću sezonu da naši gosti dobiju najbolju moguću uslugu, dožive svu ljepotu naših nekretnina i samog otoka Lošinja te da im bude pružen izniman doživljaj. Jer naš cilj je dugoročan – da nam se gosti vrate.

Većina destinacija u Hrvatskoj prilagođena je gostima prosječnog standarda. U Vašoj grupaciji nalaze se hoteli s pet i više zvjezdica te nudite luksuzni smještaj kakav se u Hrvatskoj gotovo ne može pronaći u drugim destinacijama. Kako zadovoljiti zahtjevne goste koji su spremni platiti, ali i očekuju vrhunsku uslugu?
Kako ste i rekli, vrhunskom uslugom, ali i sadržajem. Osim novih ultra-luksuznih kapaciteta, gostu nudimo i mogućnost izravnog vlastitog transfera odnosno prijevoza, cestovnog, pomorskog ili zračnog, sukladno njegovoj želji. Moramo spomenuti da je lošinjski aerodrom u većinskom vlasništvu grupacije. Gastronomska ponuda naših restorana je također iznimna i široka, od Alfreda Kellera, restorana s Michelinovom zvjezdicom do Matsunokija, specijaliziranog za dalekoistočnu kuhinju, ne zaboravljajući pritom “standardni” steak-house Dianu ili Lanternu i Cigale, restorane gdje nudimo ribu ulovljenu na Kvarneru.

Razne vrste outdoor turizma su se odavno udomaćile na Lošinju, a već nekoliko godina surađujemo s tenis akademijom našeg proslavljenog tenisača Ivana Ljubičića, koja djeluje na tenis terenima našeg hotela. Zna se da je početak i razvoj turizma u Lošinju izravno povezan sa zdravstvenim turizmom. U sastavu naše grupacije je i tvrtka ovlaštena za davanje medicinskih usluga čime smo vrlo specifični. Naravno, svi naših hoteli nude ekstenzivne pakete spa-tretmana, te u zadnje vrijeme vrlo popularnih “well-being” programa.

Prema vašem iskustvu, je li Hrvatska destinacija elitnog smještaja?
Naravno da jest, uz puno volje, pravilno iskorištene resurse i ustrajnu viziju naših vlasnika. Lošinj je pravi primjer, a nastavlja se i dalje s velikim planovima u tom smjeru. Osim izgradnje novog hotela na mjestu postojećeg hotela Helios, čemu je preduvjet izgradnja spomenutog smještaja za radnike, u planu je produženje uzletno-sletne staze na aerodromu te početak izgradnje golf-terena na Cresu, čija se dozvola očekuje početkom 2024. godine. Moram istaknuti da grupacija ima odličnu suradnju s lokalnom zajednicom iz koje je zapravo i izrasla. Jadranka će i dalje ulagati u destinaciju kao cjelinu, a ne samo u svoje hotele.

Kako se borite protiv sezonalnosti, odnosno kako produljiti sezonu, a samim time i poboljšati prihode tijekom cijele godine?
Novim sadržajima, eventima, konferencijama, okupljanjima… Kraj ove godine također dočekujemo na poseban način. U hotelu Alhambra organizira se ekskluzivni jazz doček Nove 2024., uz program i nastupe vrhunskih jazz glazbenika te ponudu hrane Michelinovog Alfreda Kellera i pića iz jednog od bolje opskrbljenih podruma u Hrvatskoj. Ne možemo zamisliti bolju krunu sezone.

Sljedeću sezonu, pak, kolege iz prodaje i marketinga otvaraju na najbolji mogući način, Loop Luxury Travel Showom, 11-dnevnim okupljanjem više od 600 top agenata i hotelijera u luxury segmentu. Odličan biznis na početku travnja s gostima koji bi nas uskoro mogli na najbolji mogući način prezentirati bogatoj klijenteli. A to je tek početak svega što nas očekuje u 2024.

Komentari (5)
Pogledajte sve

To su isto bile neke dionice?

Što mi more nimalo ne fali… Ne da se ne volim okupat ali nešto dosadnije i skuplje ne mogu zamisliti.. još količine preseravanja i preshetavanja..

Od 10-18h sam u apartmanu da ne dobim rak, ili trunem u hladu po kavama i pivama

Ne volim ni izložbe i muzeje Al pogledati van gogha u Potsdamu ( il’ ko je već sliko ono sijeno) me ipak kulturno uzdiglo.. i ne nije bilo na Marx teve.. nije društvo u cjelini se moralo diviti organizatorima i nisu spominjani EU fondovi niti društvena korist ovog dogadjaja

bila je i neka izložba nekog porculana.. sve ono ćeće nije peti buržoa nego high class..

ko kad se sa skoro nobelovcem natezes sa zadnju flašu vina na kongresu..

Nijedan milioner me nije prijekorno pogleda ka mamina kćerkica šta nisam top model..

Kad sam bil u onom belbjuu s 3 zvjezdice bez klime i sobom od 8 kvadrata jako mi je smrdilo ko je ta Jadranka.. nikad više

Možda je možda nije ali što to ima veze s nami i kaj nas se to dotikavlje?

New Report

Close