Građani bi ‘peglali’ i u kafićima

Autor: Ana Blašković , 11. srpanj 2019. u 14:09
Beskontaktno se najviše plaća u supermarketima, trgovinama i benzinskim postajama
, Foto: Igor Šoban/PIXSELL

Mastercard proveo anketu o navikama korištenja financijskih usluga.

Čak 94 posto građana Hrvatske koristi platne kartice, 17 posto ih svakodnevno plaća beskontaktno, a 62 posto želi plaćati mobitelom, pokazalo je najnovije istraživanje Mastercarda o navikama korištenja financijskih usluga u Hrvatskoj.

Broj korisnika kartica raste; u zadnje dvije godine povećao se s 92 na 94 posto, pri čemu je najviše porastao broj korisnika kreditnih kartica, s 51 na 55 posto.

“Istraživanje je potvrdilo kako građani Hrvatske idu u korak s globalnim trendovima, no i dalje postoji puno mjesta za napredak kad je riječ o prihvatu. Svaki ugostiteljski objekt koji želi privući i zadržati goste mora imati POS uređaj, dok su trgovine nezamislive bez njih. Posebno se to odnosi na hrvatsko priobalje u koje dolazi velik broj stranih turista”, kaže direktorica lokalne podružnice Mastercarda Sanja Žigić. Dodaje da su kartice sve popularnije zbog praktičnosti budući da mijenjanje valuta ograničavaju potrošnju, a gosti mogu odustati od kupnje samo zato što tom trenutku ne raspolažu s dovoljno gotovine. Kao i dosad u novčaniku nalazi se prosječno 2,7 kartica. Nešto manje od polovine korisnika (47 posto), ima tri ili više kartica, a taj broj raste s visinom prihoda i dobi korisnika. Kartice u prosjeku više koriste oni s višim prihodima, obrazovaniji te muškarci. Građani preferiraju plaćanje karticama na prodajnom mjestu pa ih 94 posto karticama plaća nekoliko puta mjesečno, od kojih 60 posto nekoliko puta tjedno, a četvrtina svaki dan.

U zadnjih pet godina, intenzitet beskontaktnog plaćanja povećan čak osam puta, na 81 posto. Najčešće je to u supermarketima, lokalnim trgovinama i benzinskim postajama, a ispitanici su istaknuli da bi njihov prihvat voljeli vidjeti i trgovinama (35%), restoranima i kafićima (12%) te javnom prijevozu (11%).

Komentirajte prvi

New Report

Close