‘Gospodarsko udruživanje regije prvi je korak ka većem razvoju’

Autor: Lucija Špiljak , 05. studeni 2019. u 22:01
Konferenciju su organizirali austrijska mreža SEEBDN, HUP i Euroherc osiguranje, Foto: BORNA FILIĆ/PIXSELL

Ulazak Hrvatske u EU olakšao je protočnost hrvatskih kompanija na zahtjevnom tržištu.

Zajednički do napretka bio je slogan jučerašnje prve poslovne konferencije jugoistočne Europe, održane u Zagrebu u organizaciji mreže poslovnih ljudi, diplomata i poduzetnika jugoistočne Europe (SEEBDN), HUP-a i Euroherc osiguranja. Renomirana imena raspravljala su o ekonomskom rastu, inicijativi privatnog sektora te ključnim faktorima za stabilnost i prosperitet.

“Učimo kako biti što bolji i efikasniji i kako osigurati međunarodnu suradnju”, rekla je Mladenka Grgić, predsjednica Nadzornog odbora Euroherca i članica Uprave SEEBDN-a. Da je neophodna jaka umreženost istaknuo je Fritz Kaltenegger, izvršni direktor Cafe+Co International i predsjednik Uprave SEEBDN-a, a Ivan Gros, izvršni direktor Grimex Consulta poručio je da Hrvatska mora predvoditi suradnju partnera s malim i srednjim tvrtkama u regiji.

“Privatni sektor ključan je za gospodarski rast i razvoj, a na državi je da stvori poticajno poslovno okruženje”, rekao je Zdenko Lucić, državni tajnik ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta. Poslovno savezništvo i partnerstvo su imperativ, a Hrvatska može postati lider u regiji, istaknuto je na panelu o austrijskom poslovnom modelu. No, zajednički treba pripaziti na izazove poput trgovinske krize SAD-a i Kine te Brexita. Zamjenik direktora bečke zračne luke Tillmann Fuchs smatra da u tom poslovnom zajedništvu treba više interakcije uživo. Christoph Neumayer, glavni tajnik Federacije austrijske industrije, smatra da je dobro što će Hrvatska predsjedati Vijećem EU sljedeće godine. Zaključili su da Hrvatska treba povlačiti više sredstava EU fondova i povezati se s ostalim članicama. Na drugom panelu tema su bili brendovi i korporativna izvrsnost JI Europe. Marin Pucar, predsjednik Uprave Podravke, istaknuo je da više od 40% prihoda tvrtke dolazi iz te regije. “Na tržištu srednje Europe smo lideri s najjačim brendom Vegeta, pogotovo u Poljskoj. Ulazak Hrvatske u EU olakšao je protočnost hrvatskih kompanija na zahtjevnom tržištu, ali i globalnih igrača da dođu na naše”, rekao je.

Premda su zemlje u regiji male, a ekonomije ‘sitne’, srpske i hrvatske tvrtke, s naglaskom na IT sektor, visoko su se pozicionirale kod velikih partnera. Istaknuo je to Darko Budeč, izvršni direktor Buck Lightinga. “Kroz 5 godina bit će sve bolje u regiji, već je sad vidljivo po BDP-u i u našim visokotehnološkim tvrtkama, no prvi korak je udruživanje”, rekao je Budeč. Čak 350 milijuna eura prometa u JI Europi bilježi Hifa Oil, vodeći distributer nafte i derivata u BiH, naveo je direktor Venan Hadžiselimović. Danas imaju, rekao je, mladi i kvalitetan kadar, što smatra ključnim za uspjeh. Treći panel obuhvatio je makroekonomsku perspektivu JI Europe te mogućnosti financiranja i subvencioniranja privatnog sektora, uz sudjelovanje ministara i eksperata iz Crne Gore, Hrvatske, Srbije i Sjeverne Makedonije.

Komentirajte prvi

New Report

Close