Obrazovanje radnika u kontekstu znanja o energetski učinkovitim tehnologijama predstavlja jedan od najvećih izazova za ostvarivanje energetskih i klimatskih ciljeva do 2030. Srednjoškolski programi koji ne prate dovoljno inovacije su zastrajeli, te uvelike ovise o interesu i znanju nastavnika. Za većinu trogodišnjih zanimanja ne postoji dovoljni interes za upis i slabo se popunjavaju upisne kvote, a programi ne prate potrebe tržišta. U tehničkim četverogodišnjim zanimanjima učenici nemaju dovoljno prakse (80 sati nakon 2. i 3. razreda).
Međutim, nude se optimalna rješenja u kombinaciji redizajna postojećih planova i programa te implementacije novih, izlistana na više od 100 stranica u krucijalnom dokumentu za ubrzanu transformaciju graditeljstva pod naslovom: “Analiza postojećeg stanja u zgradarstvu u RH i vještina građevinskih radnika u području energetske učinkovitosti i obnovljivih izvora energije”. Ovi nalazi i preporuke ključni su jer su ambicije za postizanje ciljeva još prisutne, no prema analizi realizacija je ograničena mnogim nejasnoćama i izazovima vezanim uz stjecanje kvalifikacija. Stoga je za pojačani intenzitet energetske obnove postojećih zgrada i izgradnje nZEB zgrada ključno povećati broj kvalificiranih radnika.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu