Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE
Poslovna 2026.
Burak Baykan, regionalni direktor Dogus grupe

Globalna konkurencija za kapital sve je jača, Hrvatska se mora pripremiti

Potrebno je poraditi na preprekama koje mogu odbiti ulagače, a to su u prvom redu diversifikacija ulaganja, usklađivanje obrazovanja s tržišnim potrebama i poboljšanje učinkovitosti politika.

Autor: Burak Baykan
03. prosinac 2025. u 22:00
Burak Baykan, regionalni direktor Dogus Grupe za JI Europu i predsjednik Udruženja stranih ulagača/PD

Završetak intenzivnog razdoblja korištenja EU fondova mogao bi dovesti do usporavanja velikih infrastrukturnih projekata – to je obrazac koji smo već vidjeli u drugim državama članicama EU-a. Zato smo kao Vijeće stranih ulagača u Hrvatskoj više puta naglašavali važnost razvoja strategija za zadržavanje i privlačenje kapitala.

Godina na izmaku još je jednom potvrdila da je globalna konkurencija za kapital i gospodarski rast izrazito jaka. Zbog pada globalnih tokova stranih ulaganja i povećane neizvjesnosti, investitori pažljivije biraju zemlje i projekte u koje će uložiti. Hrvatska u nadolazećoj godini mora zato zauzeti proaktivniji pristup u privlačenju stranog kapitala.

Potrebno je poraditi na preprekama koje mogu odbiti ulagače, a to su u prvom redu diversifikacija ulaganja, usklađivanje obrazovanja s tržišnim potrebama i poboljšanje učinkovitosti politika. Ključno je i istaknuti primjere uspješnih poduzeća i investicija kao dokaz da je Hrvatska sigurno i atraktivno ulagalište. Također, potrebno je bolje komunicirati sve napore i potencijale koje zemlja nudi – izuzetnu prirodnu ljepotu, strateški položaj unutar EU-a te ubrzan rast turističkog sektora.

Turizam je bio važan faktor koji je prije više od desetljeća privukao i Doğuş Grupu u Hrvatsku. Kada smo tek došli vjerovali smo u potencijal i budućnost hrvatskog turizma, a naš je fokus bio na unaprjeđenju sadržaja i razine usluge kako bismo pratili rastući potencijal održivog turizma. To smo ponovno potvrdili i ove godine kada smo otvorili prvi Hyatt u RH, investiciju vrijednu 55 milijuna eura.

Marketinška snaga takvih brendova je iznimna, što uvelike pridonosi pozicioniranju destinacije na globalnoj razini. To znači da će Zadar, s Hyatt hotelom, privući novi profil gostiju, a upravo se spremamo za drugu fazu projekta – stambeni dio s luksuznim stanovima. Interes već postoji, iako se završetak projekta očekuje krajem 2027. ili početkom 2028.

Riječ je o osobama s vrlo visokim primanjima, uglavnom Hrvatima iz dijaspore te osobama iz zemalja jugoistočne Europe: Češke, Slovačke, Mađarske, Poljske, Austrije… Osim toga, u 2025. izabrani smo za izvođača radova na rekonstrukciji postojeće i izgradnji drugog kolosijeka željezničke pruge Hrvatski Leskovac – Karlovac, a u potrazi smo i za odgovarajućom lokacijom za prvi samostalni restoran u Zagrebu. Naša se priča u Hrvatskoj nastavlja, a nadamo se da će investicije potaknuti i druge ulagače da otkriju potencijal ove zemlje.

Autor: Burak Baykan
03. prosinac 2025. u 22:00
Podijeli članak —

New Report

Close