Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Garaža Tuškanac još kasni zbog neplaćanja Tehnike

Autor: Ivan Pandžić
20. svibanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Podizvođač BBR Conex odbio dati tehničku dokumentaciju komisiji zbog duga

Otvaranje zagrebačke podzemne garaže Tuškanac vrijedne skoro 50 milijuna kuna vjerojatno će još dodatno kasniti zbog sukoba glavnog izvođača Tehnike s podizvođačem BBR Conexom koji je odradio na garaži poslove prednapinjanja. U ponedjeljak ujutro je zakazan tehnički pregled garaže kako bi se ona mogla otvoriti za uporabu krajem svibnja, ali je direktor BBR Conexa Želimir Bodiroga odbio dati traženu tehničku dokumentaciju i izjave komisiji jer mu već šest mjeseci nije plaćeno 750 tisuća kuna za izvedene radove.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Tehnički pregled
Iako iz Tehnike tvrde kako je moguće da garaža prođe tehnički pregled bez dokumentacije i izjave o odgovornosti koju ne žele dati iz BBR Conexa dok ne dobiju novce, Bodiroga tvrdi da je nemoguće bez njihova dijela papira. Sa strane investitora, Zagrebparkinga i Grada Zagreba, šturo su ustvrdili kako nisu najbolje upoznati s problematikom, ali da su uvjereni kako će Tehnika platiti podizvođača i da će garaža napokon biti i otvorena. Jedna od najljepših podzemnih garaža, sa 466 parkirališnih mjesta i igralištem na krovu, trebala je biti otvorena krajem prošle godine, rok je pomaknut na 1. svibnja, a zatim za kraj mjeseca, ali dok BBR Conex nije odbio dati dokumentaciju, nitko nije spominjao problem neplaćanja radova kao kočnicu otvaranja garaže. “Mi se ispričavamo i građanima i gradonačelniku zbog blokiranja, ali nama je kao maloj tvrtki 750 tisuća kuna veliki iznos koji čini polovica naših ukupno dogovorenih radova na garaži. Posao smo završili još u studenom i od tad pregovaramo o plaćanju izvršenog. Zadržavanje tehničke dokumentacije nam je jedino jamstvo da ćemo novac i dobiti. Nismo dobili nikakva službena obrazloženja da nešto nije dobro izvedeno i ne znamo zašto nam ne žele platiti jer prema nekim procjenama, našom tehnikom je parkirališno mjesto bilo 30 posto jeftinije nego, primjerice, na garaži na Kvaternikovu trgu koja je građena klasičnom metodom”, izjavio je Bodiroga za Poslovni dnevnik. Kuloari već duže vremena bruje kako je korektni odnos Tehnike i Conexa pukao nakon urušavanja Kupske ulice u Zagrebu. Conex i BBR Conex nisu ista tvrtka, ali je Conex 30-postotni vlasnik BBR Conexa kojemu je većinski vlasnik švicarski BBR Systems Ltd. BBR Conex jedini u Hrvatskoj radi s posebnom tehnikom prednapinjanja u visokogradnji koja štedi armaturu, beton i ostavlja više slobodnog prostora. Zato garaža Tuškanac ima manje nosivih stupova, a više mjesta za parkiranje, pa ju je Zagreb odlučio prijaviti na natjecanje najboljih garaža koje će se održati sljedeće godine u Beču. Građevinski sukob BBR-a i Tehnike mogao bi imati i daljnje implikacije. Tvrtke su surađivale i na gradnji Muzeja suvremene umjestnosti, a kada dođe vrijeme za tehnički pregled dogodit će se isto jer iz BBR-a tvrde da nisu plaćeni ni za taj posao. Upravo se projektira i gotovo dvostruko veća garaža u Klaićevoj ulici, a jedan od favorita je kao i za sve podzemne garaže u Zagrebu – Tehnika. Ako podizvođač ne bude BBBR Conex, radit će se po starom principu, s više stupova, materijala i armature. U Tehnici su potvrdili kako još nisu platili cjelokupni iznos BBR Conexu, ali također tvrde i kako to ne mogu učiniti dok garaža ne prođe tehnički pregled i napravi se konačni obračun s investitorom. Sa svim time su, kažu, upoznali i BBR Conex.

Otvaranje zagrebačke podzemne garaže Tuškanac vrijedne skoro 50 milijuna kuna vjerojatno će još dodatno kasniti zbog sukoba glavnog izvođača Tehnike s podizvođačem BBR Conexom koji je odradio na garaži poslove prednapinjanja. U ponedjeljak ujutro je zakazan tehnički pregled garaže kako bi se ona mogla otvoriti za uporabu krajem svibnja, ali je direktor BBR Conexa Želimir Bodiroga odbio dati traženu tehničku dokumentaciju i izjave komisiji jer mu već šest mjeseci nije plaćeno 750 tisuća kuna za izvedene radove.

Tehnički pregled
Iako iz Tehnike tvrde kako je moguće da garaža prođe tehnički pregled bez dokumentacije i izjave o odgovornosti koju ne žele dati iz BBR Conexa dok ne dobiju novce, Bodiroga tvrdi da je nemoguće bez njihova dijela papira. Sa strane investitora, Zagrebparkinga i Grada Zagreba, šturo su ustvrdili kako nisu najbolje upoznati s problematikom, ali da su uvjereni kako će Tehnika platiti podizvođača i da će garaža napokon biti i otvorena. Jedna od najljepših podzemnih garaža, sa 466 parkirališnih mjesta i igralištem na krovu, trebala je biti otvorena krajem prošle godine, rok je pomaknut na 1. svibnja, a zatim za kraj mjeseca, ali dok BBR Conex nije odbio dati dokumentaciju, nitko nije spominjao problem neplaćanja radova kao kočnicu otvaranja garaže. “Mi se ispričavamo i građanima i gradonačelniku zbog blokiranja, ali nama je kao maloj tvrtki 750 tisuća kuna veliki iznos koji čini polovica naših ukupno dogovorenih radova na garaži. Posao smo završili još u studenom i od tad pregovaramo o plaćanju izvršenog. Zadržavanje tehničke dokumentacije nam je jedino jamstvo da ćemo novac i dobiti. Nismo dobili nikakva službena obrazloženja da nešto nije dobro izvedeno i ne znamo zašto nam ne žele platiti jer prema nekim procjenama, našom tehnikom je parkirališno mjesto bilo 30 posto jeftinije nego, primjerice, na garaži na Kvaternikovu trgu koja je građena klasičnom metodom”, izjavio je Bodiroga za Poslovni dnevnik. Kuloari već duže vremena bruje kako je korektni odnos Tehnike i Conexa pukao nakon urušavanja Kupske ulice u Zagrebu. Conex i BBR Conex nisu ista tvrtka, ali je Conex 30-postotni vlasnik BBR Conexa kojemu je većinski vlasnik švicarski BBR Systems Ltd. BBR Conex jedini u Hrvatskoj radi s posebnom tehnikom prednapinjanja u visokogradnji koja štedi armaturu, beton i ostavlja više slobodnog prostora. Zato garaža Tuškanac ima manje nosivih stupova, a više mjesta za parkiranje, pa ju je Zagreb odlučio prijaviti na natjecanje najboljih garaža koje će se održati sljedeće godine u Beču. Građevinski sukob BBR-a i Tehnike mogao bi imati i daljnje implikacije. Tvrtke su surađivale i na gradnji Muzeja suvremene umjestnosti, a kada dođe vrijeme za tehnički pregled dogodit će se isto jer iz BBR-a tvrde da nisu plaćeni ni za taj posao. Upravo se projektira i gotovo dvostruko veća garaža u Klaićevoj ulici, a jedan od favorita je kao i za sve podzemne garaže u Zagrebu – Tehnika. Ako podizvođač ne bude BBBR Conex, radit će se po starom principu, s više stupova, materijala i armature. U Tehnici su potvrdili kako još nisu platili cjelokupni iznos BBR Conexu, ali također tvrde i kako to ne mogu učiniti dok garaža ne prođe tehnički pregled i napravi se konačni obračun s investitorom. Sa svim time su, kažu, upoznali i BBR Conex.

Konačni obračun
“Platit će se po konačnom obračunu, ali prije toga je potreban tehnički pregled u kojem će se investitor uvjeriti da je sve napravljeno kvalitetno i u skladu s projetkom. Sve to zna gospodin Bodiroga, ali se ipak odlučio prekršiti pozitvne propise i ne dati svoje izjave komisiji. Ako i dalje bude odbijao dati sve potrebno komisiji, mi ćemo preuzeti odgovornost pred komisijom i vjerujemo da će se ispuniti rokovi za otvaranje”, rekao je Besalet Mulović, direktor tehničko-proizvodnog sektora u Tehnici. Bodiroga na to odgovara da će svu dokumentaciju predati ako mu Tehnika da makar bankovnu garanciju.

Tehnici gradnja Sky Officea

Tehnika i Zagreb montaža potpisali su ugovor po kojem će Tehnika biti izvođač radova na konstrukciji dvostrukog nebodera Sky Office u Zagrebu. Posao je, neslužbeno se može doznati, vrijedan između 120 i 130 milijuna kuna. Radovi bi trebali početi početkom lipnja i rok za završetak konstrukcije je 12,5 mjeseci. Zasad je ugovorena konstrukcija za 22 etaže, ali će se morati ugovarati i dodatni radovi jer je u tijeku izmjena građevne dozvole koja će podići nebodere na visinu od 30 etaža.

Autor: Ivan Pandžić
20. svibanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentari (1)
Pogledajte sve

Tehnika d.d. i plačanje….

Tehnika d.d bi trebala nešto platiti podizvođaču ????
Znajuči Tehniku oni če podizvođača tužiti je on dužan platiti Tehnici za tu privilegiju što je mogao raditi na tom projektu.
U istu je situaciju Tehnika d.d. dovela vlasnike zemljišta u gradu Kutina gdije je Tehnika d.d. bespravno i nasilno izgradilia te prodala (dijelom MUP-u i MORH-u) zgradu a da pri tome do dana današnjeg nije platila niti kune vlasnicima zemljišta več iste tuži i traži da joj Sud temeljem bespravne i nasilne gradnje dodijeli pravo vlasništva nad zemljištem.
Vlasnici zemljišat bi po tužbenom zahtijevu trbali platiti i sudske troškove.
Niti riječi o odšteti vlasnicima zemljišta za korištenje zemljišta, izgubljenu dobit ili djeljenju dobiti ostvarene prodajom objekta.
Na taj način Tehnika d.d. može biti “uspješno građevinsko poduzeče koje radi na velikim infrastrukturnim objektima od važnosti za RH i grad Zageb”.
Zanimljivo je da njen Direktor dobiva za takvo ponašanje nagrade.

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close