Ulazak Hrvatske u Europsku uniju imat će znatnih implikacija na domaću industriju, a to će se posebice odraziti na prehrambeni sektor, zaključak je analize "Kako iskoristiti ulazak u EU i prevladati rizik pritiska na cijene?" konzultantske kuće AT Kearney.
Njihovi analitičari procjenjuju da će se većina domaće industrije morati prilagoditi novim uvjetima povećanjem operativne učinkovitosti te strategijom rasta jer će sigurno doći do pada cijena većine prehrambenih artikala. Na primjeru Italije, Austrije, Mađarske i Slovenije analitičari su procijenili da će se proizvođači flaširane vode, sladoleda, maslaca i čokolade morati prilagoditi jeftinijoj konkurenciji iz EU. Trebale bi profitirati i tvrtke koje proizvode instant-kavu, voćne čajeve poput Francka te trajno mlijeko i voćni jogurt poput Dukata jer ne bi trebale imati ozbiljnu cjenovnu konkurenciju. Na zajedničkom bi se tržištu posebice dobro trebali snaći domaći proizvođači pršuta čiji proizvod je u Hrvatskoj gotovo upola jeftiniji nego u EU, navodi Srečko Debelak, viši direktor u AT Kearneyu i stručnjak za prehrambenu industriju. U analizi su se iskristalizirali i domaći proizvodi koji su na tržištu jeftiniji od uvoznih, ali cijena tih uvoznih proizvoda je u EU niža pa je realno očekivati da će takva biti nakon 1. srpnja 2013. i u Hrvatskoj zbog ukidanja carinskih i logističkih barijera.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu