FOTO: U biznis sa začinima uplovili prije deset godina, danas imaju sedam trgovina i planiraju izgradnju skladišta

Autor: Marta Duić , 07. studeni 2022. u 14:06
Foto: Harissa

Njihov moderan bazar začina danas nakon deset godina poslovanja nudi više od 300 začina i 150 čajeva, jedinstvene za svakog kuhara – od profesionalaca pa do amaterskih zaljubljenika u fine i nove okuse.

Ako se znate poigrati s njima začini jednostavna jela pretvaraju u pravi kulinarski doživljaj. Svjesni toga, ali da i u Hrvatskoj ne postoji specijalizirana trgovina začinima iz dalekih, egzotičnih zemalja, životni suputnici Ana-Marija Petrić i Matija Paskaš, otvorili su 2012. prvu trgovinu začinima Harissa, koja je, kako sami kažu, rezultat ljubavi prema vrhunskoj hrani, užitka u kuhanju i okupljanjima oko stola. Njihov moderan bazar začina danas nakon deset godina poslovanja nudi više od 300 začina i 150 čajeva, jedinstvene za svakog kuhara – od profesionalaca pa do amaterskih zaljubljenika u fine i nove okuse.

“Osim uvoza, poslovanje je u principu bilo lako, dublje i precizne organizacije posla praktično da nije ni bilo jer nam nije ni trebala. Imali smo neke planove za budućnost, ali su se mijenjali ovisno o našem raspoloženju, sve se to svodilo na sanjarenje, računi su imali manje nula. Danas kada smo na korak od poduzeća srednje veličine stvari su bitno drugačije i organizacija tvrtke predstavlja golem izazov. Mislim da nas je u početku bilo zaposleno dvoje i to je bila divota. Trenutno zapošljavamo oko 45 djelatnika s time da se ovisno o sezoni obavezno pojačavamo sa studentima” , kaže Matija Paskaš, vlasnik Harisse.

Foto: Bojan Zibar

Kako kaže, u početku su se bazirali na maloprodaji. Kako je maloprodaja rasla, postalo je sve očitije da se moraju i logistički posložiti.

“U isto vrijeme počinje se raditi i s veleprodajnim kupcima koji su cijelu situaciju s organizacijom dodatno zakomplicirali. Mogu reći da smo od početka morali gledati kako da unutarnje procese što više automatiziramo kako bi olakšali samo poslovanje. Budimo iskreni u Hrvatskoj se najviše koristi sol, papar i vegeta. Otvaranjem Harisse taj trend smo donekle uspjeli malo promijeniti no i dalje je ta promjena vezana većinom za urbana područja. Taman negdje kada smo otvarali našu prvu poslovnicu, počinjao je prvi hrvatski Masterchef, koji je bio popraćen s drugim kuharskim emisijama, tako da smo uhvatili jako povoljan val na kojem možemo biti zahvalni, a koji se jako odrazio na naše daljnje poslovanje”, ističe Paskaš.

Foto: Bojan Zibar

Proizvodi s njihovih polica su kako kaže vlasnik, od svuda, većinom od tamo gdje je kvaliteta najbolja, kod nekih biljaka to su hrvatski OPG-ovi. Među najtraženijim su mono začini koji se svode na klasične kurkuma, cimet, paprika, papar, ali i njihove mješavine začina poput Harissa no 1, five spice, pumpkin spice, King BBQ… su ljudima jako interesantne. Što se čajeva tiče tu stvarno nema pravila od standardno dobro prihvaćenih kao što su voćni, rooibos i zeleni, do posebnih rijetkih berbi zelenog, crnog, žutog itd. Naravno, napominje Paskaš, hladniji dio godine je doba čajeva, iako se u zadnje vrijeme sve više upotrebljavaju u ljetnim koktelima i nekim drugim dugim pićima.

“Ako su samo mrvicu otvoreniji za nove stvari od soli, papra i vegeta kupac može postati pravi stručnjak za kuhanje sa svakakvim začinima. Nerijetko se u našim trgovinama izmjenjuju recepti između kupaca, rađaju nova prijateljstva, a i naši vrijedni djelatnici su tu da vam udjele poneki savjet”, objašnjava Paskaš te dodaje kako se u deset godina koliko posluju ukus kupaca promijenio i danas se začini definitivno više koriste u kuhinji.

Stalna ulaganja

Na listi partnera u ugostiteljstvu imaju niz klijenata, od hotelskih lanaca, restorana, caffe barovi, slastičarna pa do onih koji se bave proizvodnjom alkoholnih pića….

“Partnere imamo od juga do sjevera Hrvatske naravno uz naglasak na urbanije sredine. Ovu godinu je obilježilo to da smo naglasak stavili na kvalitetan menadžerski kadar. Ne prođe godina, a da se u nešto ne uloži, većinom je ulaganje usmjereno prema softverskim rješenjima te automatizaciji poslovanja”, kaže Paskaš.

Trenutno imaju sedam trgovina, točnije četiri u Zagrebu, dvije u Splitu i jednu u Rijeci, a u planu su im i daljnja širenja. Uz fizičke trgovine, imaju i web shop koji ostvaruje sve bolje rezultate.

“I to već treću verziju u koju smo ovaj puta mnogo uložili. Prodaja preko web trgovine nikako nije zanemariva, a mogućnosti za napredak su ogromne. Sve više ljudi se odvažuje na kupovinu preko weba i to se u današnje vrijeme može smatrati najnormalnijom i najsigurnijom vrstom trgovine. Web trgovinu naravno nije dovoljno samo imati, već je vrlo važno imati kvalitetne ljude koji će tu trgovinu moderirati, pisati sadržaj, redovito osvježavati. Mislim da ćemo u skorijoj budućnosti biti prisiljeni izgraditi proizvodno skladišnu halu koju ćemo moći prilagoditi našim specifičnim potrebama umjesto da se mi uvijek prilagođavamo prostoru, te i dalje ostati ustrajni u održavanju kvalitete kako proizvoda tako i usluga”, otkriva za kraj planove Paskaš.

Komentirajte prvi

New Report

Close