FOTO: Nakon nekoliko godina u Dublinu, pokrenuli proizvodnju u Hrvatskoj i dobro im ide

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 06. svibanj 2017. u 18:27
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL

Subotnje jutro u Poreču bilo je rezervirano za festival poduzetništva, obrta i OPG-a Moja poduzetna Hrvatska koji je na glavni gradski trg privukao pregršt posjetitelja.

Manifestacija je pokrenuta uz medijsku podršku Poslovnog dnevnika, Večernjeg lista i 24sata s ciljem promocije malog i srednjeg poduzetništva čije su najistaknutije karakteristike trud i upornost, ali i inovativnost.

Iako se u posljednje vrijeme uglavnom čita o mladima koji odlaze u inozemstvo, upravo su ovakvi događaji idealna prilika da se čuju i sjajne vijesti o njihovom povratku. To je ukratko priča o Buri, originalnom porečkom craft pivu i rezultatu suradnje Veronike Beckers s partnerima Alessandrom Zecchinatijem i Claudijem Rossijem. U Hrvatskoj su odlučili pokrenuti proizvodnju piva po vlastitoj recepturi. Iza njih je godina dana prisutnosti na tržištu, kao i nekoliko godina marljive pripreme što je rezultiralo narudžbama iz Slovenije i Švicarske, dok će se uskoro njihove pive moći naći i u Švicarskoj te skandinavskim zemljama. Osim toga, kazali su, trenutna proizvodnja od 40-ak tisuća litara godišnje više nije dovoljna pa će se kapaciteti definitivno morati proširiti. „Od najboljih sirovina proizvodimo nefiltrirano i nepasterizirano pivo, bez aditiva i konzervansa. Rado organiziramo i ture obilaska naših pogona kako bismo sve upoznali s načinima izrade. Na ideju smo došli nakon nekoliko godina provedenih u Dublinu gdje se trend craft pivarstva sasvim razmahao“, kaže  Veronika Beckers.

Među poznatim istarskim proizvodima istaknuo se i Remedy, brend obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva Kovač iz sela Radoši nedaleko Poreča koji dulje od desetljeća na tržište plasira ekološke pčelinje proizvode. Naziv dolazi od engleske riječi za liječenje i oporavak, a upravo je to ono što Remedy i svojim kupcima nudi, kaže vlasnica Ivana Kovač. U njihovoj se ponudi mogu pronaći proizvodi svrstani u četiri kategorije – Remedy linija kremastog meda s dodacima ljekovitog bilja, zatim Madmed (Gym & Fit) odnosno mješavina meda, peludi i propolisa, kao i Mmmed ili kremasti med s egzotičnim dodacima te serija proizvoda Medeni u kojoj se nalaze različite vrste sortnih medova. Među istaknutijim proizvodima posebno je atraktivan med sa zelenom pšenicom koji učinkovito iz tijela otklanja toksine, a najveće bogatstvo skriveno je upravo u žitarici koja je i izniman izvor klorofila. Uz to, med dolazi u kombinaciji s kaduljom, lavandom, koprivom, metvicom, matičnom mliječi, đumbirom, ružmarinom ili sjemenkama konoplje. „Imamo i kombinacije s lješnjakom i čokoladom, kao i s orasima i crnim tartufom. Jedna od inovacija je i marinada iz Istre koju proizvodimo od ekstra djevičanskog maslinovog ulja, meda i začinskog bilja i koji se koristi kao dodatak mesnim jelima, salatama i sirevima. Naša kći je slastičarka pa neprekidno razvijamo nove kombinacije okusa, bilo da se radi o pralinama punjenima medom ili čokoladnim dodacima u medu. Inače, jedinstveni smo u Hrvatskoj po kremastoj verziji meda za čiju je izradu potreban i dodatni proces miješanja i hlađenja kako bi se razbijanjem kristala šećera postigla posebna tekstura. Ona je, pak, vrlo zahvalna za čuvanje svih vrijednosti bilja koje dodajemo“, dodala je Kovač.

Ljubav prema hrani, konkretno bijelim i crnim tartufima pretočena je i u delicije tvrtke Tartufino u vlasništvu obitelji Paladin koja dolazi iz Buzeta. Proizvodnjom različitih kombinacija soli, ulja, maslaca i meda s najskupljom i najkvalitetnijom gljivom bave se dulje od deset godina. Prisutni su na sajmovima diljem Hrvatske, ali i Europe, a tržište su osim kvalitetom osvojili i kombinacijama bijelog tartufa s čilijem, saznali smo na njihovom štandu.

Tradicijski obrt Kontija za obradu drva iz Vrsara vlasnika Vlade Rajka postao je nezaobilaznim mjestom festivala Moje poduzetne Hrvatske. Izradom ukrasnih i uporabnih predmeta od 13 vrsta drva, kao i drvom općenito, bavi se više od 20 godina. Kaže da njegovi proizvodi najbolje prolaze na sajmovima posvećenim autohtonim i ručnim radovima te da poseban interes pokazuju strani gosti koji s odmora požele ponijeti nešto autentično. „Izrada obuhvaća i sušenje drva koje može potrajati i do šest godina prije nego što bude spremno za oblikovanje. Niz godina ovaj mi hobi pomaže u opuštanju i rasterećivanju, a kupci koji zamijete moje proizvode time ujedno šalju i poruku da cijene moj rad i trud“, komentirao je Rajko.

Zadovoljni su i u domaćoj radinosti Marte Gržetić koja šest godina nakon što je ostala bez posla od kamena izrađuje suvenire, satove, svijećnjake, posude i kamene slike na koje se motivi apliciraju tehnikom pjeskarenja. Otkrila je da svake godine nadopunjuju asortiman te da izrađuju i personalizirane linije proizvoda za svaku prigodu. „Atraktivni smo domaćim i stranim gostima koji do nas dolaze putem brojnih trgovina i suvenirnica. Uživamo u onome što radimo i u svakom dijelu procesa mogu računati na pomoć supruga, pa je zapravo riječ o obiteljskom poslu“, dodala je Gržetić.

U Poreč su došli i ekološki proizvođači konoplje iz Đakova iz OPG-a Zvonimir Kalić koji u svojoj ponudi imaju 18 proizvoda, od čega jedan dio čine na tržištu već prepoznati artikli poput konopljina ulja, brašna, sjemenki, čajne mješavine i proteinskog praha. Osim toga, kako potražnja i zahtjevi ipak rastu, odlučili su se i za gastronomske avanture. Pri tome misle na konopljin med, domaći čokoladni namaz sa sjemenkama konoplje, čokoladu sa sjemenkama konoplje te nekoliko verzija čokoladnih grickalica od iste sirovine. „Motivacija za pokretanje obiteljskog biznisa bilo je osobno iskustvo ljekovitosti ove biljke. Nakon što smo se i sami uvjerili u ono što je vani već poznato bilo je lako donijeti odluku. Ulje od konoplje osim u zdravstvene svrhe može se koristiti i kao začin ili dodatak jelima te za detoksikaciju. Brašno je izvrsno za osobe osjetljive na gluten, makrobiotičare i fizički aktivne ljude, kao prah koji se može dodavati u druga jela“, ispričali su Kalići. Kažu i da je njihova misija ponuditi proizvode koji su domaći, izvorni i netaknuti, baš kako i priliči festivalu poduzetništva koji Styria medijska grupa organizira drugu godinu za redom.  

Komentirajte prvi

New Report

Close