Financijski moćniji donirali su novac, drugi su pomogli svojim resursima

Autor: Darko Bičak , 11. svibanj 2020. u 13:35
Članovi Uprave i NO-a Končara odricanjem od dijela plaća osigurali su oko 222.000 kuna za Klub roditelja nedonoščadi Palčići/MARKO PRPIĆ/PIXSELL

Hrvatska poduzeća i te kako razmišljaju u kategorijama održivog djelovanja, a posebno veseli što sve veći broj razmišlja i u okviru izgradnje boljeg svijeta za sve građane.

Društveno odgovorno ponašanje (DOP) i filantropija su gotovo pa postulati modernog funkcioniranje bilo koje tvrtke, bilo da se radi o malom obrtniku ili pak multinacionalnoj korporaciji.

Iako je jasno da se uglavnom radi o marketinškom potezu jačanja vlastitog brenda na tržištu, takve akcije gospodarstva imaju nemjerljivu vrijednost za lokalnu zajednicu i osjetljive skupine društva kojima su uglavnom okrenute. Filantropija posebno dobiva na važnosti u kriznim situacijama u kojima se nalazi, ne samo neka ugrožena skupina, nego čitavo društvo, a što postojeća pandemija Covida-19 svakako jest.

Gotovo da i nema tvrtke u Hrvatskoj koja se nije uključila na svoj način u ovaj talas pomoći zajednici. I dok su neke financijski moćnije tvrtke dale značajne iznose novca institucijama koje se bore protiv korone, druge su pomogle sa svojim resursima ili su pak prilagodile proizvodni proces produkciji zaštitnih i dezinfekcijskih artikala, a za kojima je na tržištu vladala pomama.

U Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK), gdje postoji Zajednica za društveno odgovorno poslovanje, naglašavaju kako je pandemija na neko vrijeme skoro pa zaustavila sve gospodarske i društvene tokove ili ih bitno otežala, te još jednom pokazuje da poslovna zajednica nije tek promatrač, već angažirana snaga u izgradnji boljeg svijeta.

Osigurali proizvodnju

“Iako je Inicijative brojnih hrvatskih poduzeća treba gledati kao odgovor na uočene društvene probleme. Nedovoljno zaštitnih maski i vizira? Neka su ih poduzeća počela proizvoditi ili su jednostavno prenamijenila sredstva da ih se može nabaviti. Nedovoljno sredstava za dezinfekciju? Neki su se jednostavno sjetili da imaju sirovinu i mogu osigurati proizvodnju.

Pojedina su prepoznala potrebu razvoja digitalnih platformi i aplikacija za lakše snalaženje u novonastaloj situaciji. Pojedine inicijative su pokazale da poslovna zajednica zna razmišljati i dugoročno jer je ova kriza otvorila brojna pitanja o tome u kojoj mjeri dobro razumijemo koje su nam strateški važne industrijske grane, sada i ubuduće, kao kad se postavilo pitanje samodostatnosti vezano za proizvodnju hrane.

720

litara dezinficijensa Ina je donirala stožeru civilne zaštite Republike Hrvatske

Sve u svemu, naša poduzeća i te kako razmišljaju u kategorijama održivog djelovanja i preuzimanja odgovornosti za društvo u kojem djeluju, a posebno me veseli što sve veći broj razmišlja i u okviru izgradnje boljeg svijeta za sve, što je osnovni cilj Programa UN-a za održivi razvoj do 2030. koji je dio svih 10 prioriteta Europske komisije”, ističe Andreja Pavlović, predsjednice Zajednice za društveno odgovorno poslovanje HGK. Sličnu poruku šalju i iz Hrvatske udruge poslodavaca – “članice HUP-a od prvog dana izbijanja krize, uzrokovane virusom COVID-19 pomažu hrvatskim institucijama koje se bore s ovom epidemijom.

Brojne su donacije, kako u novčanim sredstvima tako i u proizvodima – hrani, napitcima, higijenskim potrepštinama, komunikacijskoj opremi i brojnima drugima kao i u uslugama usmjerenima prema bolnicama, Hrvatskom crvenom križu, Stožeru civilne zaštite te drugim institucijama koje se bore s virusom. Naše su se članice vrlo aktivno uključile i u pomoć građanima i institucijama čiji su stanovi i zgrade bili teško pogođeni u razornom potresu koji je pogodio Zagreb. HUP je ponosan na svoje članice koje su i u ovim teškim vremenima, kada i same imaju poteškoća u poslovanjem izazvanih COVID-19 epidemijom, pokazale najvišu razinu solidarnosti s društvom u kojem žive i posluju”.

Potreba za respiratorima

U javnosti je možda i najviše odjeknula donacija moćne energetske tvrtke Prvo plinarsko društvo (PPD), inače stožerne tvrtke grupacije ENNA, koja je u dva navrata pomogla značajnim sredstvima hrvatskom zdravstvenom sustavu u borbi protiv Covida-19. Najprije su krajem ožujka kupili 50 respiratora, a koji su tada u svijetu bili najtraženija roba jer su životi ljudi u nekim zemljama doslovno ovisili o njihovoj brojnosti, te ih donirali KBC-u Zagreb. Srećom, situacija s koronom u Hrvatskoj nije eksplodirala pa je naša nacionalna baza od nešto manje od tisuću respiratora uglavnom bila besposlena.

28

milijuna kuna vrijedna je donacija Atlantic grupe, jedna od najvećih u doba korone

Nešto kasnije je ova tvrtka, sa sjedištem u Vukovaru, Ravnateljstvu civilne zaštite MUP-a donirala 20 dostavnih vozila i kombija, koja su se koristila diljem zemlje za provođenje protuepidemijskih mjera. “Vjerujem da u ovoj situaciji, svi koji možemo, trebamo djelovati konstruktivno. Nadam se da će ova donacija doći do onih kojima je najpotrebnija i olakšati im svakodnevne zadatke“, komentirao je tom prigodom Pavao Vujnovac, predsjednik uprave ENNA grupe.

U konačnici, PPD osam hrvatskih bolnica donirao i 2,9 milijuna kuna za nabavku medicinske opreme nužne za suzbijanje pandemije koronavirusa. Hrvatska elektroprivreda (HEP) je također odmah po izbijanju krize s epidemijom koronavirusom pokazala da je socijalno osjetljiv i da vodi računa o građanima. Kako pojašnjavaju iz samog HEP-a, odmah su obustavljena isključenja kupaca zbog dugovanja za struju, plin i grijanje, a onim kućanstvima kojima je bila isključena električna energija, vraćena je opskrba. Privremeno je obustavljeno i slanje opomena i provođenje ovrha.

“Mi u Hrvatskoj elektroprivredi shvaćamo svoju društvenu odgovornu ulogu jednog od najvećih investitora u Hrvatskoj i pokretača gospodarstva. Zato smo u cilju stabilnosti i jačanja hrvatskog gospodarstva, u ovim kriznim okolnostima bez oklijevanja nastavili s realizacijom plana investicija i ulaganjima u kojima je snažno zastupljena domaća komponenta. Solidarizirajući se sa sugrađanima pogođenima situacijom u vezi s epidemijom koronavirusom COVID-19 i potresom u Zagrebu i okolici te s pripadnicima svih angažiranih službi, svi radnici HEP-a odrekli su se svojih primanja u iznosu od 500 kuna, odnosno ukupno 5,1 milijun kuna na razini HEP grupe. Dodatnih ukupno 100 tisuća kuna odvojili su članovi Uprave od svojih prihoda.

100

tisuća kuna odvojili su članovi Uprave HEP-a za pomoć građanima u korona krizi

Tako prikupljena sredstva, Hrvatska elektroprivreda je donirala za borbu protiv epidemije koronavirusa te za sanaciju posljedica potresa u Gradu Zagrebu i okolici. Također, HEP je dodijelio donaciju Klinici za infektivne bolesti “Dr. Fran Mihaljević”. Osim odricanjem od dijela svojih primanja, radnici HEP grupe svakodnevno daju nemjerljiv doprinos funkcioniranju gospodarstva i svakodnevnog života građana osiguravajući stabilnu i sigurnu opskrbu građana i industrije električnom energijom, plinom i ogrjevnom toplinom”, poručili su iz HEP-a.

Vrijedno je spomenuti i veliku donaciju Atlantic grupe od 28 milijuna kuna što je ovu kompaniju smjestilo u sam vrh onih koji su pomogli Hrvatskoj u ovim teškim trenucima. Da su gotovo sve kompanije krenule u akciju pokazuju i donacije maski tvrtke Varteks, Saponija i Kandit koji su donirali respiratore za KBC Osijek, Heineken koji je donirao općoj bolnici Karlovac te tvrtka GlobalLogic koja je nastavila suradnju s neprofitnim udrugama kojima i inače pruža potporu u provedbi njihovih aktivnosti. Pa su za djecu štićenike Udruge Mali zmaj iz devet gradova širom Hrvatske osigurali prijenosna računala. GlobalLogic je osigurao i vozila s kojim se prevoze namirnice i roba, a volonteri iz GlobalLogica na raspolaganju su tijekom radnog tjedna udrugama kao vozači te obilaze brojne adrese širom Zagreba.

Niz akcija su pokrenuli i u naftnoj kompaniji Ina, a možda najzvučnije je odjeknula njihova najava da će odmah na početku pandemije, sredinom ožujka, prilagoditi svoje proizvodne trake te proizvesti, tržišno neisplativi, dezinficijens.

Novi proizvodi

Naime, kako su izvijestili iz Ine, radi se o projektu realiziranom u njihovoj tvrtki kćeri Ina Maziva čiji radnici su, u samo nekoliko dana, proizveli deficitarni proizvod na tržištu, dezinficijens za površine Ina Dezinol i koji se odmah našao u ponudi na ukupno 300 Ininih maloprodajnih mjesta. Naravno, s obzirom na tadašnju kritičnu situaciju s koronavirusom, kompanija je dio proizvoda, ukupno 720 litara dezinficijensa, donirala Stožeru civilne zaštite Republike Hrvatske.

Proizvod je primarno razvijen za interne potrebe kompanije, za dezinfekciju površina na maloprodajnim mjestima te unutrašnjost kabina vozila. Na tom tragu je i koprivnička pivarska industrija Carlsberg Croatia koja je prošlog tjedna 4000 litara voćnog vina koje je trebalo postati osvježavajući cider Somersby, preradila u dezinficijens za ruke i poklonila svojim zaposlenicima kako bi oni i njihove obitelji bili još sigurniji.

Preostalu količinu su donirali lokalnoj zajednici, točnije gradu Koprivnici, koje su dezinficijens usmjerile tamo gdje je najpotrebniji. Tatjana Petričušić, menadžerica komunikacija i evenata u Carlsbergu, istaknula je kako teška vremena zahtijevaju kreativna rješenja te kako su oni u samoj pivovari na početku pandemije priručno stvorili dezinficijens u vlastitom laboratoriju. No, kako nemaju takve sirovine i opreme da sami proizvedu veću količinu, pronašli su partnere i u suradnji s njima proizveli vlastiti dezinficijens.

Pojašnjava kako su 4000 litara voćnog vina kroz dva procesa destilacije preradili u 70% alkohol, a zatim proizveli dezinficijens koji su pakirali u 1200 polulitrenih bočica. Dodaju da ovo ne znači da kompanija planira pokrenuti novi biznis jer nije isplativo da se dezinficijens proizvodi od voćnog vina.

Končar grupa kao društveno odgovorna pravna osoba već dugi niz godina potiče i podupire projekte kojima doprinosi razvitku društva u cjelini, a aktivnosti koje pritom provodimo su dio naše politike poslovanja.

Kako sami ističu, u želji za pomaganjem onima kojima je pomoć najpotrebnija te dodatno motivirani nepredvidljivim izazovima i situacijama s kojima se svakodnevno suočavamo i koji pogađaju cijelu zajednicu, program donacija u proteklom razdoblju usmjerili su na zaštitu i unaprjeđenje kvalitete zdravlja i života ljudi u ovom kriznom razdoblju.

Novac za akciju

“Grupa Končar donijela je odluku o donaciji za akciju “Hrvatska protiv koronavirusa“, u iznosu od milijun kuna, s ciljem pružanja pomoći prilikom nabave zaštitne opreme za zdravstvene djelatnike, koja uključuje zaštitne maske FFP2 i FFP3, zaštitna odijela, zaštitne naočale i vizire, respiratore za umjetnu ventilaciju i monitore za nadzor vitalnih funkcija oboljelih, u situaciji kada se poduzimaju veliki napori u suzbijanju širenja epidemije koronavirusa.

Vujnovac

Vjerujem da u ovoj situaciji, svi koji možemo, trebamo djelovati konstruktivno.

Dodatno, članovi Uprave i Nadzornog odbora Končara, odricanjem od dijela plaća za travanj, svibanj i lipanj osigurali su oko 222.000 kuna za Klub roditelja nedonoščadi Palčići, za nabavu medicinske opreme u sklopu akcije “Vratimo Palčiće u Petrovu“. Sretni smo da kao uspješna hrvatska tvrtka imamo mogućnost i možemo pomoći onima kojima je najpotrebnije”, kažu nam u Končaru.

Po strani nije ostao niti jedan od globalnih lidera u projektiranju i proizvodnji opreme za gospodarenje otpadom, Tehnix iz Međimurja. Oni su napravili novi potrebni proizvod vezan uz poslovanje u uvjetima ugroze Covid-19. “Radi se o mobilnoj korona kabini koja služi kao karantena za kontrolu i privremeni izolacijski smještaj osoba sa simptomima zaraznog oboljenja Covid-19, kapaciteta za 4 osobe, dimenzija 6,5x3mx3m.

Tvrtka Tehnix donirala je isporučenih šest komada specijalnih kontejnera korona kabina za potrebe Međimurske županije, Županijske bolnice Čakovec, Doma zdravlja Čakovec, gradova, općina i građana Međimurja. Vrijednost donacije namijenjene za zaštitu i testiranje od koronavirusa je 314.218 kuna”, kazao je predsjednik kompanije Tehnix Đuro Horvat, a koji je ovu donaciju osobno uručio međimurskom županu Matiji Posavcu.

Iz kompanije Rockwool Adriatic donirali su 100 zaštitnih odijela Ministarstvu unutarnjih poslova, Ravnateljstvu civilne zaštite. Riječ je o zaštitnim medicinskim odijelima kojima smo pridonijeli aktivnostima sprečavanja širenja pandemije koronavirusa, a donirali su i kamenu vunu potrebnu za obnovu dijela laboratorija na Fakultetu strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu oštećenog u potresu.

Nexe Grupa, regionalni proizvođač građevinskih materijala, donirao je 1,5 milijuna kuna za potrebe nekoliko bolnica u regiji kao doprinos u prevladavanju izazova uslijed opasnosti od koronavirusne bolesti. Riječ je o respiratorima i ultrazvučnim uređajima, donacijama u novcu, te ostalim donacijama za nabavu raznih zaštitnih sredstava i opreme, a osim toga, Hrvatskom Crvenom križu upućena je financijska donacija za nabavu različite zaštitne opreme i sredstava za zaposlenike i volontere Crvenog križa, a Tehničkoj školi Ruđera Boškovića u Vinkovcima financijska donacija za nabavu materijala za izradu zaštitnih vizira koji se doniraju zdravstvenim ustanovama diljem Hrvatske.

Metalis osmislio M-Care: aparat koji istovremeno dezinficira, mjeri temperaturu i kontrolira pristup, a prvi primjerci proizvoda bit će donirani

I dok veće tvrtke u pravilu imaju zalihe kapitala za nekoliko mjeseci, ili čak i duže, male i srednje tvrtke su u ovakvim krizama egzistencijalno ugrožene te njihova uspješna prilagodba na situacije poput Covida-19 je već uspjeh sam po sebi. Jedna od takvih tvrtki je i Metalis iz Donje Stubice koja se već 60-ak godina bavi proizvodnjom kabelskih kanala i metalnih konstrukcija.

'S ponosom možemo reći da smo jedna od tvrtki koja je uspjela održati i organizirati svoje poslovanje, očuvati radna mjesta, osigurati transportne puteve potrebnih sirovina i isporuku svojih proizvoda u trenucima 'kada je sve stalo“ i usprkos korona krizi. Zdravlje i dobrobit svih članova našeg kolektiva nam je od temeljne važnosti. Pomno smo analizirali rizike i već u prvim danima pojave Covida na našim prostorima uspjeli smo organizirati tim koji se bavi određivanjem uvjeta rada u skladu s preporukama i mjerama kriznog stožera te propisuje mjere zaštite prema potrebama naše tvrtke kako bi podigli sigurnost na radnom mjestu na razinu koja može odolijevati i ovakvim izazovima poput pandemije. Odradili smo to kao tim i to je ono što je najvažnije', kažu u Metalisu.

Pojašnjavaju da su uskladili potrebe i obaveze, propisali posebne uvjete smjenskog rada, izvještavali zaposlenike o opasnostima i novostima vezano uz Covid-19 preko interne informativne stranice, obavijesti, letaka, slikovnih uputa na svim pogodnim mjestima. Voditelji su organizirali obuke za svoje odjele. 'Organizirali smo razne točke za dezinfekciju ruku, u proizvodnji i na svim ulazima u prostorije. Propisali smo održavanje higijene i način čišćenja prostorija sukladno uputama epidemiologa.
Organizirali smo nabavku zaštitnih maski, rukavica, dezinficijensa. Ulazak u tvrtku preko čitaća otiska prsta zamijenili smo beskontaktnim identifikacijskim karticama, dosadašnje sastanke smo zamijenili virtualnim sastancima preko našeg internog video servisa. Otvorili smo razne tematske komunikacijske grupe kako bi smanjili kontakte u svakodnevnoj komunikaciji. Na isti način smo komunicirali i s partnerima. Način na koji poslujemo usred ovih otežanih okolnosti pokazao se veoma učinkovitim čak do te mjere da ćemo mnoge navike koje smo implementirali i zadržati kada više ne bude rizika od širenja bolesti. Najvažnije i ukratko, ostali smo „hladne glave“, informirali smo se, poduzeli mjere i svi zajedno smo omogućili da mjere provodimo i poslujemo „kao da korone nema“', ističu iz Metalisa.

Dodaju da je njihova misija generalno pratiti tržište, razumjeti ga i odgovoriti na prepoznate potrebe s kvalitetnim rješenjima metaloprerađivačke industrije. 'U duhu naše misije odlučno smo i u najtežim trenucima uspjeli potaknuti našu kreativnost te prepoznati potrebe i prilagoditi se novonastaloj situaciji.

Naš stručni tim inženjera, tehnologa, elektroničara i informatičara na idejni prijedlog predsjednika uprave, osmislio je kompaktno i cjelovito plug 'n' play rješenje modernog dizajna te vrhunske tehnološke izvedbe. Dodatna vrijednost našeg rješenja je primjena svih dezinfekcijskih i informativnih funkcionalnosti koje su vam potrebne u ovakvim trenucima kako biste osigurali sigurnost vaših klijenata, zaposlenika i samog prostora u samo jednom proizvodu. Sklopljenom unutar kvalitetnog inoks kućišta visoke kvalitete, trajnosti i otpornosti. Model je primjenjiv za interijere i eksterijere te bilo koju javnu površinu.

Nadamo se da smo odgovorili na potrebe tržišta i pozitivnim timskim duhom nismo se predali pred ovom kriznom situacijom već iz nje učimo i želimo široj društvenoj zajednici omogućiti rješenje s dodatnom vrijednošću i olakšavanjem svakodnevnog poslovanja u novonastaloj situaciji.

Prvi primjerci našeg proizvoda već su u izradi, a bit će donirani javnim društvenim ustanovama poput škole i gradskih prostorija na području naše lokalne zajednice. Tako želimo pridonijeti sigurnosti građana. Daljnjom proizvodnjom našeg proizvoda, osim što ćemo unaprijediti naše poslovanje i sigurnost radnih mjesta te stvoriti priliku za otvaranje novih radnih mjesta, omogućit ćemo široj zajednici proizvod s omjerom cijene / kvalitete / funkcionalnosti da ga je jednostavno, u današnjim uvjetima, za svaku djelatnost, 'skupo ne imati“. Smatramo da svojim proizvodom, a za širu društvenu korist, kao tvrtka, dajemo znanje, uštedu i sigurnost', kažu nam u metalurškoj tvrtki iz Donje Stubice.

Komentirajte prvi

New Report

Close