Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Fiksni telekomi usporili trend pada u korist mobitela

Autor: Bernard Ivezić
20. studeni 2008. u 20:00
Podijeli članak —

Građani su u prvih devet mjeseci ove godine telefonirali putem fiksnih linija pet posto više nego lani

Prvi put unazad četiri godine dominantan trend na hrvatskom telekomunikacijskom tržištu, supstitucija fiksne s mobilnom telefonijom, znatno je usporen. Prema podacima Državnog zavoda za statistiku građani su u prvih devet mjeseci ove godine telefonirali putem fiksnih linija pet posto više nego u istom razdoblju lani, odnosno 4,13 milijardi minuta.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Plod marketinga
To je prvi put od 2004. godine da su fiksni telekomi zabilježili rast broja utrošenih minuta u prva tri poslovna tromjesečja, a taj uspjeh rezultat je snažnog rasta novih fiksnih telekoma. T-Com je, naime, prema posljednjem izvješću nastavio bilježiti pad minutaže od 10,4 posto, dok su novi telekomi gotovo udvostručili minutažu pa se danas preko njih odvija gotovo svaki treći fiksni telefonski poziv u Hrvatskoj. “Ove godine prvi put su do izražaja došli rezultati snažne marketinške aktivnosti novih telekoma, i to se osjeti u fiksnoj minutaži. Naime, ne samo da smo znatno spustili cijene nego smo tarifne opcije, koje su donedavno nudili gotovo isključivo mobilni operateri, uveli u ponude fiksnih telekoma”, kaže Tamara Pecoja, direktorica marketinga Amis Telekoma. U Optimi smatraju da je k tome došlo do bitne promjene u navikama korisnika te da su podaci DZS-a samo još jedan dokaz tome. “Očito je da su građani sve više svjesni financijske prednosti korištenja fiksne telefonije i da postoji realna mogućnost da bi se s produljenjem krize mogli znatnije vratiti korištenju fiksnih telefona”, kaže Hrvoje Lovrić, direktor korporativnih komunikacija Optime telekom. U najvećem fiksnom telekomu, T-Comu, koji je zbog tržišne snage pod posebnom kontrolom tržišnog regulatora, kažu da je rast fiksne minutaže posljedica otvaranja tržišta i povećanja atraktivnosti korištenja fiksnog telefona.

Prvi put unazad četiri godine dominantan trend na hrvatskom telekomunikacijskom tržištu, supstitucija fiksne s mobilnom telefonijom, znatno je usporen. Prema podacima Državnog zavoda za statistiku građani su u prvih devet mjeseci ove godine telefonirali putem fiksnih linija pet posto više nego u istom razdoblju lani, odnosno 4,13 milijardi minuta.

Plod marketinga
To je prvi put od 2004. godine da su fiksni telekomi zabilježili rast broja utrošenih minuta u prva tri poslovna tromjesečja, a taj uspjeh rezultat je snažnog rasta novih fiksnih telekoma. T-Com je, naime, prema posljednjem izvješću nastavio bilježiti pad minutaže od 10,4 posto, dok su novi telekomi gotovo udvostručili minutažu pa se danas preko njih odvija gotovo svaki treći fiksni telefonski poziv u Hrvatskoj. “Ove godine prvi put su do izražaja došli rezultati snažne marketinške aktivnosti novih telekoma, i to se osjeti u fiksnoj minutaži. Naime, ne samo da smo znatno spustili cijene nego smo tarifne opcije, koje su donedavno nudili gotovo isključivo mobilni operateri, uveli u ponude fiksnih telekoma”, kaže Tamara Pecoja, direktorica marketinga Amis Telekoma. U Optimi smatraju da je k tome došlo do bitne promjene u navikama korisnika te da su podaci DZS-a samo još jedan dokaz tome. “Očito je da su građani sve više svjesni financijske prednosti korištenja fiksne telefonije i da postoji realna mogućnost da bi se s produljenjem krize mogli znatnije vratiti korištenju fiksnih telefona”, kaže Hrvoje Lovrić, direktor korporativnih komunikacija Optime telekom. U najvećem fiksnom telekomu, T-Comu, koji je zbog tržišne snage pod posebnom kontrolom tržišnog regulatora, kažu da je rast fiksne minutaže posljedica otvaranja tržišta i povećanja atraktivnosti korištenja fiksnog telefona.

Nove opcije
“T-Com se priključio povećanju atraktivnosti fiksne telefonije, u prvom redu osmišljavanjem novih tarifnih opcija te tarifnih paketa prilagođenih potrebama korisnika”, pojašnjavaju u T-Comu. Prema DZS-u građani su u ovoj godini prvi put više razgovarali preko mobitela nego preko fiksnih telefona, generiravši promet od 4,28 milijardi minuta (povećanje od svega 16,3%). T-Mobile ublažavanje ukupnog prometa u mobilnoj telefoniji ne brine jer je rast u tom segmentu, kako kažu, i dalje brži od prosjeka. No u Vipnetu otvoreno izražavaju sumnju da je došlo do zasićenja tržišta u mobilnoj telefoniji.

Činjenice

Više se koriste mobiteli
Sa 4,28 milijardi utrošenih minuta mobilni operateri prvi put su prestigli po prometu fiksne operatere.

Alternativcima trećina
Novi fiksni telekomi gotovo su udvostručili minutažu u odnosu na isto razdoblje lani te se sad preko njih odvija gotovo svaki treći fiksni telefonski poziv u Hrvatskoj.

Pobjeda po minutaži
Svaki od prosječno 1,8 milijuna građana koji posjeduju fiksni telefon na taj način razgovara 8,5 minuta dnevno, dok se putem svakog približno pet i pol milijuna mobitela dnevno obavi 2,8 minuta razgovora.

MMS 2,6 puta češći
Broj poslanih SMS-a skočio za 38,3 posto, na 2,8 milijardi, a broj MMS poruka za 2,6 puta, na 37,9 milijuna.




Autor: Bernard Ivezić
20. studeni 2008. u 20:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close