Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Exit Sea Star: U šest izdanja generirali više od 70 milijuna eura

Autor: Mladen Miletić
23. listopad 2024. u 22:00
Podijeli članak —
Atrakcija ovogodišnjeg izdanja bio je nastup hrvatskog predstavnika na Eurosongu, Baby Lasagne/Luka Batelić/PIXSELL

Podaci umaškog festivala otkrili preferencije i platežnu moć gostiju.

Exitov Sea Star u Umagu u svojih je šest održanih izdanja, od 2017. do 2024. hrvatskoj ekonomiji donio oko 40 milijuna eura izravne koristi, ističu organizatori velikog glazbenog festivala koji se izdvaja održavanjem izvan sezone.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Istraživanje o učinku na ekonomiju obavila je nezavisna agencija TIM Centar. Ističe se da je u šest izdanja ukupna vrijednost promocije festivala i destinacije, fokusiranih na brendiranje Umaga, Istre i hrvatskog primorja, na domaćem i mnogim inozemnim tržištima iznosila je 30,2 milijuna eura, što pak u zbiru znači da je Sea Star Hrvatskoj donio više od 70 milijuna eura ekonomske i promotivne koristi.

Exitov Sea Star u Umagu u svojih je šest održanih izdanja, od 2017. do 2024. hrvatskoj ekonomiji donio oko 40 milijuna eura izravne koristi, ističu organizatori velikog glazbenog festivala koji se izdvaja održavanjem izvan sezone.

Istraživanje o učinku na ekonomiju obavila je nezavisna agencija TIM Centar. Ističe se da je u šest izdanja ukupna vrijednost promocije festivala i destinacije, fokusiranih na brendiranje Umaga, Istre i hrvatskog primorja, na domaćem i mnogim inozemnim tržištima iznosila je 30,2 milijuna eura, što pak u zbiru znači da je Sea Star Hrvatskoj donio više od 70 milijuna eura ekonomske i promotivne koristi.

Ovi podaci dodatno uvećavaju priznanje dobiveno od strane HDS ZAMP-a po kojem je Sea Star posljednje dvije godine zaredom drugi najposjećeniji domaći glazbeni festival.

Čak četiri kontinenta
Samo ove godine, kroz festivalska vrata Sea Stara u dvije večeri prošlo je više od 44.000 posjetitelja, iz više od 40 zemalja i s čak četiri kontinenta. Prevladavali su fanovi iz Hrvatske, Slovenije, Italije, Austrije, Švicarske, Njemačke i BiH, a neki su u Umag potegli iz Velike Britanije, SAD-a, Australije, Skandinavije…

Strani gosti činili su 45% posjetitelja festivala. Po brojnosti publike Sea Star je u 2024. dosad bio daleko najposjećeniji glazbeni događaj u Istri i Primorju, te jedan od dva najposjećenija u cijeloj Hrvatskoj. Prema službenim podacima Turističke zajednice grada Umaga za vrijeme trajanja festivala je od 23. do 26. svibnja 2024. zabilježeno 47.400 noćenja, ističu organizatori.

Druženje, pa glazba
Čak 92% ispitanika u istraživanju je izjavilo da je u Umag došlo isključivo zbog Sea Stara, a trećina posjetitelja je zahvaljujući festivalu prvi put došla u Umag. Ukupna potrošnja bila je nešto veća u odnosu na 2023.

Strani gosti u prosjeku su trošili 567 eura, a gosti iz regije 470 eura, Pritom je primjetno i da se čak 80% gostiju odlučilo za plaćeni smještaj – hoteli, apartmani, kamp. Motivacija za dolazak na Sea Star je u najvećem broju druženje kao socijalni aspekt festivala, glazbeni program kao kulturni, te turistički kao prilika za boravak na moru.

Dio istraživanja otkrio je da čak 82% posjetitelja vjeruje da glazbeni festivali poput Exita i Sea Star mogu napraviti pozitivne društvene promjene, njih 88% ističe da su festivali pozitivan ili jako pozitivan događaj u njihovom životu, a 90% ispitanika reklo je kako dolazak na umački festival pozitivno utječe na njihovo mentalno zdravlje.

Autor: Mladen Miletić
23. listopad 2024. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close