Evo kakve polovne aute uvoze Hrvati

Autor: Poslovni.hr , 16. lipanj 2018. u 12:44
Foto: Borna Filic/PIXSELL

Svakako je dobra vijest što se prosječna starost unesenih vozila i prosječan ispust CO2 smanjuju.

U prvih je pet mjeseci – prema podacima Promocije plus – u Hrvatskoj registrirano 29.643 novih automobila, što je 4363 automobila više nego lani u istom vremenskom razdoblju. Na prvu loptu to djeluje jako dobro, ali ako pogledamo strukturu kupaca, a posebno znajući da je u svibnju registrirano najviše rent-a-car automobila za potrebe turističke sezone koji će, dakako, u jesen najvećim dijelom u izvoz, a manjim dijelom na tržište rabljenih automobila u Hrvatskoj, situacija je manje blistava. Kako pipe Večernji listm, lani su u Hrvatskoj od ukupno 50.769 prodanih novih auta privatne osobe kupile 12.875 auta (25,4%). Ostalo je otpalo na pravne osobe, a oko 18.000 auta registrirale su rent-a-car tvrtke. Ove godine, procjenjuju stručnjaci, udio rent-a-cara mogao bi biti i veći od 20.000 auta.

U isto vrijeme, prema podacima Centra za vozila Hrvatske, u našu je zemlju unesen 30.751 rabljeni automobil. Svakako je dobra vijest što se prosječna starost unesenih vozila i prosječan ispust CO2 smanjuju. Tako je prosječna starost ove godine unesenih automobila 7,49 godina, dok je prosječan ispust CO2 tih auta 122,82 g/km. Primjerice, u cijeloj prošloj godini u Hrvatsku je uneseno 55.686 polovnjaka prosječne starosti 7,66 godina te s prosječnim ispustom CO2 od 125,02 g/km.

Kod novih auta registriranih ove godine prosječan je ispust CO2 bio 114,93 g/km, što je blagi rast od prošlogodišnjih 113,21 g/km CO2 na razini cijele godine. Razlog povećanja prosječnog ispusta CO2 jest porast prodaje benzinskih automobila u odnosu na dizelske (u prvih pet mjeseci 55,6% benzinaca i 42,3% dizelaša, uz 0,8% plinaša i 1,2% hibrida), a znamo da benzinski motori ispuštaju u prosjeku nešto više CO2 od dizelaša, ali su dizelaši u odnosu na benzince puno veći zagađivači dušikovim oksidima (NOx).

Još je jedan pozitivan trend kod unosa polovnjaka. Dok je prosječan broj prijeđenih kilometara kod tih vozila u 2017. bio 140.090 km, ove je godine pao na 133.372 km.

Komentirajte prvi

New Report

Close