Koncesionar Bina Istra intenzivno radi na obnovi 40 godina stare cijevi tunela Učka. Radovi su u punom jeku i obuhvaćaju rekonstrukciju unutar tunela, dok se u postojećoj cijevi te na ostalim dijelovima trase – tunelima Zrinšćak I i II, vijaduktu Vela Draga i manjim segmentima između njih – modernizira prometna, strojarska i elektrotehnička oprema potrebna za sigurno i učinkovito funkcioniranje autoceste.
Građevinske radove izvodi koncern Bouygues, koji je ujedno i suvlasnik Bina Istre. Elektrotehnička rekonstrukcija uključuje unapređenje elektroenergetskog sustava, sigurnosnog napajanja, rasvjete, prometne signalizacije te modernizaciju nadzora i upravljanja prometom. Ukupna investicija u obnovu postojeće cijevi iznosi više od 21 milijun eura, a osigurala ju je Bina Istra.
“Danas predstavljamo napredak Istarskog Ipsilona. Na gradilištu je više od 150 hrvatskih radnika koji rade u tri smjene kako bi projekt bio završen do sredine ljeta“, izjavio je Dario Silić, direktor Bina Istre.
Potpisivanjem izmjena i dopuna ugovora o koncesiji, uz podršku Vlade, otvoren je put realizaciji ovog ključnog infrastrukturnog projekta na europskom Ten-T koridoru. Njime će se Istra dodatno povezati s Primorsko-goranskom županijom i ostatkom Hrvatske, a Istarski Ipsilon u punom profilu autoceste spojit će se na mrežu Hrvatskih autocesta (HAC) u Matuljima. „Tako će se od Pule do Zagreba moći putovati bez zaustavljanja za dva i pol sata“, istaknuo je tehnički direktor Bina Istre, Christian Santaleza.
Godišnje se u redovno i izvanredno održavanje Istarskog Ipsilona ulaže šest milijuna eura. U sklopu radova na izgradnji nove tunelske cijevi i obnovi postojeće, dovršena su 24 poprečna prolaza koji povezuju tunelske evakuacijske puteve.
Silić je najavio i otvaranje Odmarališta Kvarner 20. ožujka, u suradnji s INA-om. Objekt će nuditi panoramski pogled, kafić, restoran, dječje igralište i benzinsku crpku, a u budućnosti se planira i postavljanje električne punionice.
Budući da se unutar tunela Učka nalazi izvorište pitke vode, radovi se provode uz stroge mjere zaštite kako bi se osigurala sigurnost zone vodoopskrbe. Prema najnovijim EU standardima, novi sustav odvodnje spriječit će širenje požara te zadržavanje zapaljivih i otrovnih tekućina unutar i između tunelskih cijevi.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu