Eksplozija e-trgovine podigla vrijednost poštanskog tržišta na 71 milijun eura

Autor: Suzana Varošanec , 19. lipanj 2023. u 22:00
Paketno poslovanje je budućnost našeg sektora, kažu u HP-u/D. PETRIĆ/PIXSELL

U prvom kvartalu zabilježen rast od 8,5 posto na godišnjoj razini.

Tržište poštanskih usluga već godinama obilježava velik rast paketnog prometa uz smanjenje broja pismovnih pošiljaka.

U zapadnoeuropskim zemljama pad pismovnih pošiljaka još je izraženiji te iznosi oko 10%, ističu u Hrvatskoj pošti (HP) u svom osvrtu na kretanja u prvom kvartalu 2023. na hrvatskom tržištu poštanskih usluga u kojima je HAKOM iznio više značajki: ostvarenje većih prihoda u odnosu na isto razdoblje 2022. te nastavak rasta broja paketa, uz blago smanjenje ukupnog broja poštanskih usluga čime se ovaj trend usporava.

59,7

posto udjela u prihodima ukupnog tržišta ima Hrvatska pošta

Nastavak rasta
Naime, na paketnom tržištu rast je eksplodirao tijekom pandemije, a to je pokazalo i istraživanje zadovoljstva korisnika poštanskih usluga koje je u 2022. provela regulatorna agencija. Također, nakon što su brojni kupci otkrili prednosti e-trgovine, taj trend je nastavljen te, kako doznajemo u Hrvatskoj pošti, količine paketa bilježe povećanje za čak 28% u odnosu na prošlu godinu.

Prema HAKOM-u na hrvatskom tržištu poštanskih usluga (ukupno 66,5 milijuna usluga) u prvom kvartalu ukupno je ostvareno 70,83 milijuna eura prihoda, što je 5,6 milijuna ili 8,5% više nego u istom lanjskom razdoblju. Uz rast tržišta, odnosno prihoda izvijestili su i da je na povećanje najviše utjecao rast usluga koje su imale neku dodanu vrijednost (ekspresne pošiljke), a kojih je bilo 12,9% više nego u prvom tromjesečju 2022. i rezultat su sve većeg korištenja usluga povezanih sa e-trgovinom.

Nastavak rasta broja paketa pritom je jedan od važnih razloga, bez obzira na smanjenje broja pismovnih pošiljaka, jer je paketa bilo 5,5% više nego u prvom tromjesečju 2022. Nakon poremećaja prethodnih godina, u HAKOM-u iznose i da dolazi do normalizacije kretanja međunarodnog poštanskog prometa, što se pokazuje uzastopno unatrag nekoliko tromjesečja. Tako je u prvom kvartalu ostvareno 18,5% više tih usluga nego u istom razdoblju prethodne godine.

Na kraju prvog tromjesečja ove godine poštanske usluge pružala su 22 davatelja, s tim da je HP – Hrvatska pošta najveća s udjelom od 88% po broju ostvarenih usluga i 59,7% prema ukupnim prihodima tržišta. Podsjetimo udio državne pošte u 2022. iznosio je 87,4% po broju ostvarenih usluga i 58,2% u ukupnim prihodima.

Korisničko iskustvo
U prvom kvartalu 2023. Hrvatska pošta ostvarila je veće poslovne prihode u odnosu na isto razdoblje prošle godine, a kako navode u njihovom Uredu za korporativne komunikacije porast prihoda prati povećanje poslovnih rashoda na koje je, osim inflacije, utjecala činjenica da su za 8000 radnika na operativnim poslovima povećali plaću za 20% tijekom prošle godine.

“Paketno poslovanje je budućnost našeg sektora i pripremamo se za daljnji rast paketnih te pad pismovnih pošiljaka. Jedan od najsvježijih primjera je dovršetak mreže paketomata koji su idealan kanal za preuzimanje i slanje paketa. Upravo su paketomati ključni za korisničko iskustvo jer su potpuno prilagođeni životnom stilu većine korisnika”, navode u Hrvatskoj pošti čiji je plan širenje ovog kanala distribucije (301 paketomat) po cijeloj zemlji što je u jednom dijelu dio njihove zelene strategije.

Komentirajte prvi

New Report

Close