Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Dramatičan skok cijena sirove kave, proizvođači zasad nose na svojim leđima

Autor: Danijela Jozić,VLM
17. kolovoz 2011. u 22:00
Podijeli članak —

Cijena kave u svijetu bilježi značajan rast unatoč poboljšanjima na fundamentalnoj strani u razdoblju od srpnja 2010. do lipnja 2011. godine, tvrde u Atlantic grupi

Cijena kave je na svjetskim tržištima tijekom prvog polugodišta porasla više od 90 posto, s tim da je u lipnju dosegla svoj maksimum u posljednjih 14 godina. Navodi se to u analizi cijena sirovina u polugodišnjem izvješću Atlantic grupe, koja je prošlogodišnjom kupnjom slovenske Droga Kolinske, proširila poslovanje i na proizvodnju kave. Skoro 20 posto prihoda od ukupne prodaje za Atlantic grupu sad otpada na kavu a prema posljednjim dostupnim podacima (za 2009. godinu) prihodi od prodaje kave Droga Kolinske iznosili su 66 milijuna eura ili oko 480 milijuna kuna.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Troškovi proizvodnje
Kava ima 34 posto udjela u ukupnim troškovima proizvodnog materijala i predstavlja jednu od najznačajnijih sirovina za Atlantic grupu. “Ova sirovina u proizvodnim troškovima Atlantica bilježi 31 postotni skok u eurima u odnosu na isto razdoblje lani, dok je na globalnom tržištu roba cijena kave skočila 93 posto. Cijena kave u svijetu bilježi značajan rast unatoč poboljšanjima na fundamentalnoj strani u razdoblju od srpnja 2010. do lipnja 2011. godine, kada je evidentan globalni suficit kave od 540 tisuća tona uz devet postotni rast proizvodnje te pad potražnje od dva posto. Unatoč tome, pritisci na cijene kave su svakako došli iz zaliha kave koje su na povijesno niskim razinama”, navodi se u polugodišnjem izvješću Atlantic grupe. “Prema razrađenoj strategiji nabave već smo kupili potrebne količine sirove kave dostatne do kraja godine i djelomično za prvi kvartal 2012. godine. U međuvremenu, očekujemo stabilizaciju cijene sirove kave koja, kao i ostali robni derivati u ovom momentu zbog usporenih svjetskih ekonomija, bilježi pad na burzama, pa shodno tome, ne očekujemo velike fluktuacije i značajniji rast cijene u odnosu na trenutni nivo”, kaže nam Andrej Bele, izvršni direktor poslovnog programa kave u diviziji Droga Kolinska. Najveći hrvatski proizvođač kave – tvrtka Franck – zbog kave je “doživio” povećanje u ukupnim troškovima tijekom zadnjih godinu dana od oko 20 posto (njihov asortiman nije samo kava već i grickalice, čajevi itd.). “Franck je tijekom posljednjih godinu dana malo korigirao cijene proizvoda, no najveći dio ovako visokih cijena kave na svjetskim burzama zapravo smo amortizirali na vlastitim leđima. Cijene jesu rekordno visoke ali su se trenutno stabilizirale. Što će biti u idućem periodu, nitko ne zna”, kaže nam Josip Budimir, član Uprave Francka.

Cijena kave je na svjetskim tržištima tijekom prvog polugodišta porasla više od 90 posto, s tim da je u lipnju dosegla svoj maksimum u posljednjih 14 godina. Navodi se to u analizi cijena sirovina u polugodišnjem izvješću Atlantic grupe, koja je prošlogodišnjom kupnjom slovenske Droga Kolinske, proširila poslovanje i na proizvodnju kave. Skoro 20 posto prihoda od ukupne prodaje za Atlantic grupu sad otpada na kavu a prema posljednjim dostupnim podacima (za 2009. godinu) prihodi od prodaje kave Droga Kolinske iznosili su 66 milijuna eura ili oko 480 milijuna kuna.

Troškovi proizvodnje
Kava ima 34 posto udjela u ukupnim troškovima proizvodnog materijala i predstavlja jednu od najznačajnijih sirovina za Atlantic grupu. “Ova sirovina u proizvodnim troškovima Atlantica bilježi 31 postotni skok u eurima u odnosu na isto razdoblje lani, dok je na globalnom tržištu roba cijena kave skočila 93 posto. Cijena kave u svijetu bilježi značajan rast unatoč poboljšanjima na fundamentalnoj strani u razdoblju od srpnja 2010. do lipnja 2011. godine, kada je evidentan globalni suficit kave od 540 tisuća tona uz devet postotni rast proizvodnje te pad potražnje od dva posto. Unatoč tome, pritisci na cijene kave su svakako došli iz zaliha kave koje su na povijesno niskim razinama”, navodi se u polugodišnjem izvješću Atlantic grupe. “Prema razrađenoj strategiji nabave već smo kupili potrebne količine sirove kave dostatne do kraja godine i djelomično za prvi kvartal 2012. godine. U međuvremenu, očekujemo stabilizaciju cijene sirove kave koja, kao i ostali robni derivati u ovom momentu zbog usporenih svjetskih ekonomija, bilježi pad na burzama, pa shodno tome, ne očekujemo velike fluktuacije i značajniji rast cijene u odnosu na trenutni nivo”, kaže nam Andrej Bele, izvršni direktor poslovnog programa kave u diviziji Droga Kolinska. Najveći hrvatski proizvođač kave – tvrtka Franck – zbog kave je “doživio” povećanje u ukupnim troškovima tijekom zadnjih godinu dana od oko 20 posto (njihov asortiman nije samo kava već i grickalice, čajevi itd.). “Franck je tijekom posljednjih godinu dana malo korigirao cijene proizvoda, no najveći dio ovako visokih cijena kave na svjetskim burzama zapravo smo amortizirali na vlastitim leđima. Cijene jesu rekordno visoke ali su se trenutno stabilizirale. Što će biti u idućem periodu, nitko ne zna”, kaže nam Josip Budimir, član Uprave Francka.

Iscrpili rezerve
A koliko uopće proizvođači kave mogu dalje da drastičnije ne poskupe proizvodi u trgovinama? “U slučaju daljnjeg povećanja cijena sirovina, Franck više nema unutarnjih rezervi i u tom slučaju bismo morali značajnije i korigirati cijene proizvoda”, kaže nam Josip Budimir. Franck je inače tijekom prvog polugodišta ostvario ukupne prihode od 386,6 milijuna kuna uz neto dobit od 20,2 milijuna kuna.

Prilika za biznis

Strani fondovi ulagali bi u kavu Darija Šimića
Bivši nogometni reprezentativac Dario Šimić, vlasnik tvrtke Aquaviva, koji je početkom ove godine biznis proširio na kavu ušavši u suvlasništvo tvrtke Caffematic, pržionice kave u Matuljima (sa poduzetnikom i kušačem kave Nikolom Žiganteom) kaže da proizvođači kave ne mogu ništa s obzirom na globalna kretanja. “Štitimo se ugovorima sa krajnjim kupcima prema kojima, u slučaju da na svjetskim burzama cijena kave skoči pet do deset posto, i mi onda mjenjamo cijenu”, kaže nam Šimić. Kavu uglavnom isporučuju za HoReCa kanal, koji može ‘izdržati’ višu cijenu ako je riječ o kvalitetnoj kavi, no u slučaju isporuke trgovcima stvar je već teža. Od ukupnog Šimićevog biznisa sad već skoro trećina otpada na kavu, a kaže nam da trenutno pregovara sa nekoliko inozemnih fondova koji bi investirali upravo u segment proizvodnje kave.

Prema strategiji već smo kupili potrebne količine kave dostatne do kraja godine i za prvi kvartal 2012.
Andrej Bele, Droga Kolinska

Franck je malo korigirao cijene, no najveći dio visokih cijena kave smo amorti­zirali iz unutar-njih rezervi
Josip Budimir, Franck

Autor: Danijela Jozić,VLM
17. kolovoz 2011. u 22:00
Podijeli članak —
Komentari (1)
Pogledajte sve

E dok je tata Milan upravljao bilo je sve SUPER ! ! !
Sad više ni SUPERIORE ne pomaže jer ove kvazi managere pobijaju financijski podaci, a dobit sve manja !
Jedino se UPRAVA povećala a i birokracija je sve veća ! ! !

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close