Domaći prijevoznici u problemima? ‘Zbog širenja zaraze i cijene goriva ugrožen je prijevoz učenika, država mora reagirati’

Autor: Poslovni.hr , 21. siječanj 2022. u 13:11
Foto: Žarko Bašić/PIXSELL

Uovorili prijevoz učenika za 180 dana godišnje, ali zbog zatvaranja škola ostali bez ugovorenog i očekivanog prihoda.

Zbog širenja zaraze i velikog porasta broja zaraženih koronavirusom, sve veći broj škola u Hrvatskoj prelazi na nastavu na daljinu (tzv. model C), što u velike probleme stavlja domaće autobusne prijevoznike koji imaju ugovore s državom o prijevozu učenika. Upozorenje je to Hrvatske udruge poslodavaca (HUP) koja je ukazala na nelogičnosti i nefunkcioniranje ugovora o prijevozu učenike.

Iz HUP-a naime pojašnjavaju da su brojni domaći prijevoznici ugovorili prijevoz učenika za 180 dana godišnje, ali zbog zatvaranja škola su u određenim školama ostali bez ugovorenog i očekivanog prihoda.

“Razumijemo razloge zbog kojih su škole prešle na nastavu na daljinu, ali to za nas znači da autobusi voze prazni ili su pak prisiljeni u potpunosti stati. Naravno, fiksni troškovi poput režija, goriva, leasinga i isplate plaća radnicima ostaju svaki mjesec, nevezano prema kojem modelu funkcionirala škola za koju vozimo.

Zato je pravedno da se u ugovorima prizna ‘viša sila’ te da se prijevoznicima isplati barem trošak hladnog pogona u vrijednosti 50 % ugovorenog iznosa za vrijeme tijekom kojeg učenici imaju nastavu na daljinu”, rekao je Damir Pavlović u ime HUP – Koordinacije javno linijskih prijevoznika, dodajući da inače tzv. model A neće značiti povratak učenika u škole jer ih neće imati tko prevoziti kad se epidemiološka situacija napokon primiri.

‘Većina autobusnih prijevoznika ovo neće izdržati’

Iz HUP-a podsjećaju da se kriteriji te način sufinanciranja troškova javnog prijevoznika učenika srednjih škola temelje na odluci Vlade RH iz 2018. godine, pri čemu je osnova izračuna bila cijena običnog eurodiesela koja je tad iznosila 8,37 kuna. Danas se cijene osnovnog eurodiesela kreću od 11,29 kuna, što je povećanje od 35 posto, a gorivo je pritom ključni ulazni trošak koji u velikoj mjeri definira poslovanje autobusnih prijevoznika.

“Autobusni prijevoz je zbog korona krize jedna od najugroženijih gospodarskih grana jer svako širenje zaraze smanjuje broj redovnih putnika. Epidemija je očito ušla u svoju kritičnu fazu i molimo državu da se prilagodi na nove okolnosti. Ako nam se ne priznaju troškovi hladnog pogona za prijevoz učenika te ne uvedu mjere za očuvanje radnih mjesta, sve što je dosad dobro napravljeno past će u vodu, skupa s velikom većinom autobusnih prijevoznika koji ovaj pritisak neće izdržati”, rekao je Pavlović u ime HUP – Koordinacije javno linijskih prijevoznika.

Komentirajte prvi

New Report

Close