Domaći brodograditelji generiraju poslove za druge lokalne proizvođače

Autor: Suzana Varošanec , 31. ožujak 2021. u 22:00
U 10 dana iz šibenske Iskre isporučena 4 broda za Norvežane, dosad njih 118/H. Jelavić/PIXSELL

Čak 4 plovila iz šibenskog brodogradilišta isporučena su u zadnjih 10-ak dana.

S dinamičnim razvojem suradnje između norveških naručitelja ribarskih brodova od hrvatskih brodograditelja i CroNoMara, partneri Norvežana u Hrvatskoj danas su čak 4 tvrtke – Iskra brodogradilište Šibenik, Tehnomont, brodogradilište Oštro i Nuić Nautika.

Za njihove proizvode i poštivanje rokove isporuka ni korona kriza nije se pokazala kao ugroza, što pokazuju i zaredale isporuke, no nije isti slučaj s novim narudžbama.

Čak 4 plovila iz šibenskog brodogradilišta isporučena su u zadnjih 10-ak dana, još 5 je u gradnji, svaki vrijedan po milijun eura, no ukupno gledajući ove će godine norveški udjel poslova svima izgleda pasti.

Dok su Šibenčanima od 20 milijuna eura prihoda u 2020. 14 milijuna donosili poslovi za Norvežane, korona usporava nove narudžbe u 2021., jer se brodovi koriste u industriji lososa za tržište turizma koje bilježi veliki pad.

Rješenje je u novim domaćim poslovima: uskoro kreću s Tehnomontom u realizaciju projekta za traganje i spašavanje na moru, vrijednosti 60 milijuna kuna, grade 6 brodova.

Usto, dosadašnjim prebačajem plana proizvodnje od 15 brodova u 5 godina za Norvežane u marikulturi, realizacijom Tehnomonta i ostalih brodograditelja, generirani su i novi važni poslovi za domaće proizvođače.

Suradnja se očito širi i radni brodovi za Norvešku smanjuju učešće uvoza. U aluminijskim katamaranima i jednotrupcima kao radnim i servisnim brodovima u sektoru akvakulture, ova djela hrvatske brodogradnje potiču razvoj domaće komponente kroz ugradnju materijala i opreme proizvođača.

Prema višoj projektnoj konzultantici u CroNoMaru Ani Zajc, u početku su brodovi bili opremani isključivo iz uvoza, dok danas domaći proizvođači sudjeluju s najmanje 40%.

Hrvatska brodogradilišta, naglašava Zajc, potvrdila su se kvalitetom usluga, ali i fleksibilnošću jer se modelima i opremljenošću brodova prilagođavaju potrebama kupca pa grade različite tipove brodova.

Dosad je za norveško tržište izgrađeno i isporučeno 118 brodova.

Komentirajte prvi

New Report

Close