Dok tržište Rusije i dalje prati pad, dobre trendove bilježimo iz Engleske

Autor: Marko Biočina , 21. travanj 2015. u 11:20
Foto: Press

O očekivanjima za turističku sezonu razgovarali smo s Tomislavom Vargom, predsjednikom uprave Atlasa i adriatica.net grupe.

Na Hrvatskom turističkom kongresu, koji će se 28. travnja u organizaciji Poslovnog dnevnika održati u zagrebačkoj dvorani Vatroslav Lisinski, jedan od govornika bit će Tomislav Varga, predsjednik uprave Atlasa i adriatica.net grupe. 

Temeljem Atlasovih uvida i bookinga, kakvu turističku sezonu očekujete?

– U sezonu smo zakoračili charter naletom na Dubrovnik iz Portugala. Dobri trendovi iz Španjolske, Portugala i Južne Amerike nastavljaju se i dalje. Već sada smo rasprodali većinu aranžmana za krstarenja Jadranom, kako u predsezoni tako i u glavnoj turističkoj sezoni. Veći volumen pa i profit očekujemo kao službeni organizator izleta i transfera za brodove Coste Crociere, koji pristaju u lukama na Jadranskoj obali. Pripremili smo i cjelokupnu ponudu za 26 velikih glazbenih i sportskih događanja u Hrvatskoj, gdje koristimo snažnu regionalnu podršku i resurse cijele kompanije.

Trenutna situacija daje razloga za optimizam, no neke će se stvari odigrati i u zadnji tren. Ne smijemo zaboraviti niti faktor vremenskih prilika.

Proteklih nekoliko ljetnih turističkih sezona na Mediteranu bilo je obilježeno raznim geopolitičkim utjecajima, poput Arapskog proljeća i krize u Grčkoj. Vidite li neke takve utjecaje i ove godine, i ako vidite, kako će oni utjecati na Hrvatsku?

– Situacija na Mediteranu je bez većih promjena. Manje nestabilnosti u proteklom periodu nisu pratile pad interesa za poznata turistička odredišta, što vidimo i na primjeru naših domaćih gostiju. Gospodarske, pak, promjene u okruženju pratimo iz godine u godinu, kako pri pregovaranju tako i pri samoj konzumaciji naših usluga. Hrvatska turistička ponuda je drugačija i po mnogočemu posebna u odnosu na konkurente na Mediteranu i kao takvu ju trebamo prezentirati.

Postoje li neki novi trendovi u smislu emitivnih tržišta, novih destinacija ili proizvoda koji se vide u pripremi ove turističke sezone u Hrvatskoj?

– Svaka sezona donosi određene novosti. Reakcije iz Seoula, gdje smo nedavno otvarali predstavništvo, su odlične. Globalni online igrači sve više traže naše usluge na destinaciji. Usprkos rastu modernih tehnologija i onlinea, kvalitetna podrška DMC kompanija ima svoju snagu i partneri ju cijene. Dok tržište Rusije i dalje prati pad, dobre trendove bilježimo iz Engleske koja raste u svim segmentima, osobito u onlineu. Poljaci su uz klijente s Bliskog istoka i Lisabona djelomično kompenzirali manjak turista iz Rusije. Krstarenja, grupe i ture izuzetno su interesantne tržištima Engleske, Skandinavije, Novog Zelanda, Australije, Južne Afrike i Amerike. Proizvodi prilagođeni ciljanim skupinama put su do novih gostiju, ali i novih tržišta.

Ako biste imali priliku provesti samo jednu mjeru namijenjenu poboljšanju konkurentnosti hrvatskog turizma koja bi to bila mjera i zašto?

– Tematika cijena kompleksna je, činjenica je da smo samim brojem kreveta specifični u odnosu na našu konkurenciju. Usprkos tome, definitivno prostora za unapređenja bez dodatnih ulaganja imamo u segmentu omjera cijene i kvalitete. Naši gosti traže najviše i najbolje za uložen novac, u svakom trenutku moramo isporučiti vrhunsku uslugu po najkonkurentnijim cijenama. Na taj način opravdavamo svoju uslugu, ali i činjenicu da su upravo Hrvatskoj povjerili dragocjene trenutke svog odmora.

Puno se bure u domaćoj javnosti diglo oko izbora novog turističkog slogana, no dio je to šireg projekta novog brendiranja i tržišnog pozicioniranja Hrvatske kao turističke destinacije. Kako bi se, po vama, Hrvatska trebala pozicionirati među mediteranskom konkurencijom i koje su naše ključne kompetitivne prednosti?

– Fenomenalne prirodne posebnosti, čitav niz nacionalnih parkova i bogato kulturno naslijeđe jake su nam kompetitivne prednosti. Naši gosti u turističkim odredištima još uvijek mogu pronaći neki kutak samo za sebe i time su oduševljeni. Tu je i bogata eno-gastro priča, sve bogatija ponuda festivala i manifestacija. Svaka naša regija ima niz posebnosti. Trebamo poticati regionalni razvoj, destinacijski menadžment, brendirati te posebnosti i slati poruku našim gostima da Hrvatska može ponuditi kvalitetan odmor svakoj interesnoj skupini. Hrvatska je doista puna života, raznolikosti, okusa, zabave…

 

Komentirajte prvi

New Report

Close