Crodux odustao od koncesije na terminalu u Vukovaru

Autor: Marija Brnić , 13. listopad 2022. u 22:00
Foto: LUKA VUKOVAR

Ništa od dogovora s Lukoilom, za očekivati je novi natječaj.

Prošle godine tvrtka Crodux Derivati Dva, koju je osnivač general Ivan Čermak u međuvremenu prodao slovenskom Petrolu, uz odobrenje Vlade obrisana kao ovlaštenik u istražnim prostorima ugljikovodika SA-11 i SA -12, nakon što se Crodux izjasnio da odustaje od potpisa ugovora.

Jučer je, pak, Vlada odobrila još jedno povlačenje Croduxa, ovaj puta taj je naftaš odustao od koncesije za pružanje usluge opskrbe plovila gorivom na području Lučke uprave Vukovar.

Prema riječima ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića, koncesionar je redovito obavještavao vukovarsku lučku upravu da ne može pokrenuti aktivnosti koje je preuzeo ugovorom o koncesiji sklopljenim 9. lipnja 2020., a razlog su bili pregovori o kupoprodajnoj cijeni nekretnina na terminalu T, koje su u vlasništvu tvrtke Lukoil Croatia.

Bivši koncesionar javnim natječajem nudio je na prodaju terminala koji zauzima 30 tisuća četvornih metara površine, koji ima rezervoarski prostor od četiri nadzemna čelična spremnika ukupnog kapaciteta 8 tisuća kvadrata, čeličnim spremnicima smještenima u tankvane koje onemogućuju izlijevanje derivata u slučaju havarije.

Butković

Koncesionar je redovito obavještavao vukovarsku lučku upravu da ne može pokrenuti aktivnosti koje je preuzeo ugovorom o koncesiji.

Koncesija na 12 godina
U natječaju je naglašeno da se terminal koristi temeljem ugovora o koncesiji za obavljanje lučke djelatnosti i ugovora o građenja, te da pitanje koncesije na ime Lukoila nije riješeno.

Crodux je koncesiju na 12 godina dobio na javnom natječaju, a ugovorom je bio u obvezi djelatnost pokrenuti u roku tri mjeseca, a u slučaju nemogućnosti o tome je morao obavijestiti Lučku upravu Vukovar i dobiti njezino pismeno odobrenje, što je, kako je vidljivo iz objašnjenja odluke Vlade i ispoštovano.

Kako bi olakšala rješavanje problema, Lučka uprava je čak angažirala i procjenitelja vrijednosti naftnog terminala, no niti nakon njegove analize i ocjene, pregovori nisu doveli do dogovora. Nakon svega, Crodux je digao ruke i sada je za očekivati da će za terminal T biti raspisan novi natječaj.

I morske luke na Vladi
Osim na Dunavu, na vladinom su stolu bila i dva slučaja morskih lučkih područja. Lučkoj upravi Splitsko – dalmatinske županije dat je dodatnih godinu dana za privremeno upravljanje i korištenje lučkih područja postojeće sportske luke Zenta i postojeće sportske luke Špinut, odnosno do dana sklapanja ugovora o koncesiji za koji je potrebno pokrenuti javni natječaj.

9.

lipnja 2020. godine sklopljen je ugovor o koncesiji

Riječ je o dugo godina zanemarivanim i zapuštenim lukama koje su bile i predmet raznih sporova, za koje su koncesije odavno istekle, pa ih je prije nekoliko godina Vlada dala na upravljanje županijskoj lučkoj upravi, s obvezom pripreme javnog natječaja za davanje koncesije.

U tome se kasni, no lučka uprava nailazi na razumijevanje, jer kako se vidi u vladinom izvješću, tijekom prošle godine uspješno je organizirala naplatu lučkih pristojbi i u obje luke su potpisani ugovori s korisnicama vezova koji su zatečeni u trenutku preuzimanja tih luka.

Pristupilo se i sanaciji gatova u luci Zenta, koja će stajati gotovo 25 milijuna kuna. Pored toga, potkraj prošle godine županijska skupština inicirala je i promjene prostorno-planske dokumentacije, pa će sportska luka Zenta biti prenamijenjena u luku za javni promet županijskog značaja. Luka Špinut će, pak, ostati sportska luka.

Drugi “morski” slučaj lučkog područja je Mošćenička Draga. Odobren je zahtjev Primorsko-goranskoj županiji za proširenje lučkog područja luke otvorene za javni promet Mošćenička Draga kojom upravlja Županijska lučka uprava Opatija-Lovran-Mošćenička Draga, zbog gradnje dodatnog lukobrana koji će omogućiti vez za oko 11 plovila.

Lučko područje proširit će se tako za dodatnih 15-ak tisuća četvornih metara, na više od 39 tisuća.

Komentirajte prvi

New Report

Close