Uprava Croatia Airlinesa priopćila je kako ne može prihvatiti neostvarive zahtjeve sindikata SKOZ i HSPP, koji i sutra nastavljaju štrajk. "Unatoč tomu što je Uprava Croatia Airlinesa ponudila Sindikatu kabinskog osoblja zrakoplova (SKOZ) i Hrvatskom sindikatu prometnih pilota (HSPP) maksimalne ustupke oko materijalnih i nematerijalnih prava, kojima su se od sindikata tražila čak i manja odricanja od izvorno predviđenih, navedeni sindikati nisu pristali na ponudu poslodavca oko uvjeta novoga kolektivnog ugovora", stoji u priopćenju. Zbog toga će se kompanija i putnici i sutra suočiti sa industrijskom akcijom, četvrti dan zaredom.
U priopćenju stoji i kako su sindikati SKOZ i HSPP danas Upravi Croatia Airlinesa uputili i službeni dopis u kojemu su naveli kako su spremni prekinuti industrijsku akciju i istodobno se staviti na raspolaganje za sve redovite letove, ako im se udovolji na četiri zahtjeva:
- nastavak razgovora o aneksu novoga Kolektivnog ugovora, ali uz preduvjet da im se osigura pravo na industrijsku akciju
- da se prava iz prijašnjega kolektivnog ugovora primjenjuju od 15. svibnja 2013. godine kao i za vrijeme trajanja razgovora s poslodavcem
- izjavu poslodavca kojom će se 42 bolovanja otvorena u razdoblju od 29. travnja – 2. svibnja 2013. smatrati opravdanima i nedostatnima za otkazivanje ugovora o radu
- obvezivanje poslodavca da neće dovoditi u pitanje legalnost industrijske akcije, niti će dovoditi u nepovoljan položaj radnike koji su u njoj sudjelovali
“Uprava Croatia Airlinesa spremna je odmah nastaviti pregovore sa sindikatima HSPP-a i SKOZ-a, kako je to i dosad bio slučaj, a s ciljem što bržeg postizanja dogovora, nužne normalizacije prometa i poslovanja kompanije. Međutim, zahtjev sindikata kojim se traži zadržavanje prava na nastavak štrajka poslodavac ne može prihvatiti jer smatra da sindikati tako ne pokazuju spremnost na dogovor i davanje doprinosa u osiguranju opostojnosti kompanije. Ozbiljnost i racionalnost ovakvog zahtjeva dodatno narušava činjenica kako sindikati zahtjevaju primjenu svih prava iz prijašnjega kolektivnog ugovora (istekao 31. ožujka 2013.), s obzirom na to da je upravo kolektivni ugovor predmet razgovora između Uprave i sindikata", stoji u priopćenju.
“Ako se dogovor postigne te SKOZ i HSPP prestanu s provođenjem industrijske akcije, Uprava Croatia Airlinesa spremna je pristati na dva preostala zahtjeva sindikata. U tom slučaju kompanija će odustati od najavljenih otkaza za 42 člana kabinskog osoblja, koji su zlouporabili bolovanje u razdoblju od 29. travnja do 2. svibnja 2013. godine, a ako se razgovori nastave Uprava će se također suzdržati od preispitivanja zakonitosti industrijske akcije koja je u tijeku, premda je svjesna svojih pravnih mogućnosti", dodaju iz Croatia Airlinesa.
Industrijska akcija SKOZ-a i HSPP-a u protekla je tri dana kompaniji uzrokovala golemu financijsku štetu u iznosu većem od 3 milijuna kuna, kaže se u priopćenju.
“S obzirom da sindikati SKOZ i HSPP nisu pristali na prijedloge Uprave i sporazum nije postignut, Croatia Airlines suočit će se sa štrajkom i sutra, 17. svibnja 2013. godine”, kažu u kompaniji.
Međunarodni i domaći redoviti letovi obavljat će se prema izmijenjenom redu letenja, a očekuje se djelomični poremećaj prometa jer će se većina putnika prevoziti zrakoplovima Croatia Airlinesa prema redovnom redu letenja, a jedan dio putnika zrakoplovima partnerskih kompanija, odnosno unajmljenim zrakoplovima. Za sutrašnje letove ukupno je predbilježeno nešto više od 6000 putnika, stoji u priopćenju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.baš to VoraX,
i sam ministar je to javno rekao na TV-u,
srž problema je u onima koji su na zemlji, a ne u onima koji lete,
i sad stvaraju gubitke zemljanima…
Ako vam je gubitak milja po danu, sudeći po izvještajima izgleda da je ekipa štrajkala svih 365 dana godinama unazad.
nije gubitak zbog pilota i kabinskog osoblja nego zbog uprave.
Uključite se u raspravu