Ono čime su se nekada bavili pojedinci koji se iole razumiju u računala i internet, danas rade profesionalci specijalizirani za rad na društvenim mrežama – community manageri. To su osobe koje jako dobro poznaju svaku mogućnost koju pojedina društveno-mrežna platforma nudi kao i način kako je pretvoriti u korist za svog klijenta, ali i člana njegove zajednice. Oni su osobe koje nemaju fiksno radno vrijeme od ponedjeljka do petka od devet do pet već su aktivni kada i njihov community. Osim što su izrazito pismeni, vrsni su poznavatelji tehnologije i sjajni komunikatori. Također, detaljno su upućeni u rad tvrtke za koju vode profile na društvenim mrežama kao i u sva njena marketinška i promotivna nastojanja pri čemu djeluju kao produžena ruka istih.
Danas sve veći broj tvrtki ima ili agenciju koja za njih obavlja usluge community managementa ili osobu unutar tvrtke koja je zadužena samo za taj sektor poslovanja. No je li tako bilo od samih začetaka ovog 'mladog' zanimanja? Prije samo nekoliko godina, tvrtke i brandovi otvarali su profile na društvenim mrežama, i to prvenstveno na Facebooku, nastupajući tamo bez plana i programa fokusirajući se samo i isključivo na jedan jedini broj – broj fanova, uzimajući ga, potpuno pogrešno, kao jedino mjerilo svoje uspješnosti. U tom trenutku konkurencija nije bila velika, odnosno relativno je mali broj tvrtki shvaćao važnost i utjecaj društvenih mreža kao medija koji će postati sastavni dio digitalnog identiteta tvrtke ili branda. Također, često je bio slučaj da su se ovim poslom bavili pojedinci dijametralno suprotnih osobina navedenih u prvom pasusu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.account i community managerica je u ovom tekstu, prethodno se pozivajući na pismenost, napravila bar 2 vrlo česte pravopisne greške oko kojih ne bi trebalo biti nedoumica
Uključite se u raspravu