Pri kraju smo još jedne uspješne turističke godine u kojoj je hrvatski turizam zabilježio niz zapaženih rezultata, koji ujedno potvrđuju snagu i konkurentnost Hrvatske kao turističke destinacije. Tako je u našoj zemlji tijekom prvih 10 mjeseci ove godine ostvareno 20,9 milijuna dolazaka i 107,9 milijuna noćenja, što je u odnosu na isto razdoblje lani rast od +2% u dolascima i +1% u noćenjima.
Pritom valja istaknuti da je navedeni rast generiran isključivo u razdobljima pred i posezone, što je jasna potvrda da se Hrvatska na globalnom tržištu sve snažnije pozicionira kao atraktivna i cjelogodišnja destinacija. Pozitivne trendove turističkog prometa prate i financijski pokazatelji, odnosno podaci Hrvatske narodne banke o prihodima od stranih turista, koji su u prvih šest mjeseci ove godine iznosili 4,375 milijardi eura, što je rast od +5,9% u usporedbi s istim razdobljem prošle godine.
O uspješnosti Hrvatske u 2025. svjedoči i niz međunarodnih nagrada, a posebno valja istaknuti dvije bronce, odnosno prestižna priznanja Travvy Awards za najbolju destinaciju na Mediteranu te za najbolju kruzersku destinaciju u Europi. Nadalje, naša je zemlja uvrštena i na popis top 10 zemalja svijeta u popularnom Condé Nast Traveller izboru, a tu su i prestižne nagrade Wanderlust Reader Travel Awards.
Međunarodni ugled možda i najbolje potvrđuje reizbor Hrvatske turističke zajednice u Odbor pridruženih članova Svjetske turističke organizacije za mandatno razdoblje 2026. – 2029. Sljedeća godina otvara nove mogućnosti, ali i donosi potvrdu nekoliko dominantnih trendova. Očekuje se daljnji rast interesa za destinacije koje nude više od klasičnog ljetnog odmora, a tu je i utjecaj klimatskih promjena.
Održivi turizam i odgovorno upravljanje destinacijama postaju standard, a važna će biti i daljnja digitalna transformacija. U 2026. ključnu će ulogu imati cjenovna konkurentnost, kvaliteta i sigurnost destinacije. U tom smislu destinacije koje nude autentična iskustva uz konkurentne cijene ostvaruju prednost, a tu je i sigurnost destinacije koja ostaje jedan od glavnih kriterija pri donošenju odluke o putovanju.
Nadolazeća 2026. za Hrvatsku znači konsolidaciju dosadašnjih rezultata, ali i nove iskorake, uz naglasak na daljnji razvoj i promociju iskustvenog, održivog i visokokvalitetnog turizma. Nastavljamo raditi na pozicioniranju Hrvatske kao destinacije koja spaja prirodnu ljepotu i kulturnu autentičnost s modernim standardima i odgovornim razvojem suvremene turističke industrije.