CEO Sundaira: Pokrećem aviokompaniju u Hrvatskoj

Autor: Darko Bičak , 22. veljača 2021. u 22:00
Foto: SHUTTERSTOCK

Charter letovi ovog će ljeta biti iznimno važni za hrvatske zračne luke jer se ne očekuje nagli oporavak tržišta.

Iako je zrakoplovna industrija, kako globalna tako i u Hrvatskoj, u najvećoj krizi u suvremenoj povijesti, činjenica je da se ovih dana događaju velike investicije u pokretanje novih zrakoplovnih tvrtki na našem tržištu.

Nakon što je početkom godine objavljeno da je Hrvatska dobila novu domaću komercijalnu zrakoplovnu kompaniju ETF Airways, jučer je iz Njemačke došla vijest da će tamošnji charter operater Sundair tijekom ove godine u Hrvatskoj osnovati novu zrakoplovnu kompaniju pod još nepoznatim brendom.

Samostalan projekt

Glavni izvršni direktor (CEO) Sundaira, Marcos Rossello, izjavio je za njemačke medije kako će u Hrvatskoj otvoriti novu aviokompaniju te da su trenutno u ishodovanju AOC-a (Air Operator’s Certificate). Rossello je također izjavio kako će nova kompanija u Hrvatskoj djelovati potpuno samostalno, nikako kao podružnica Sundaira.

Iako smo njemačku tvrtku zamolili za više detalja o ovom projektu, do zaključenja izdanja nismo dobili odgovor. Zrakoplovni analitičar Gojko Mavrinac, inače glavni urednik portala Croatia Aviation, smatra da je važna vijest da u tom projektu sudjeluju i veliki njemački touroperatori, što bi, vjeruje, moglo rezultirati većim brojem charter linija prema Hrvatskoj.

“Charter letovi ovog će ljeta biti iznimno važni za hrvatske zračne luke s obzirom na to da se ne očekuje nagli oporavak tržišta i gotovo je sigurno da će ad-hoc charter promet biti u porastu u cijeloj Europi, pa i kod nas”, kazao nam je Mavrinac.

Mavrinac

ETF Airwaysu na ruku ne ide ni činjenica da će Fly Air 41 sigurno bolje stajati na tržištu.

Dodaje da bi nova kompanija u Hrvatskoj u floti trebala imati jedan Airbus A319 i jedan A320 kojim će obavljati promet na redovnim i charter linijama iz Njemačke prema hrvatskim zračnim lukama, prije svega prema obali.

“Trenutno nije poznato u koju će hrvatsku zračnu luku kompanija bazirati zrakoplove, no projekt nosi ime Fly Air 41.

Ovo svakako nije dobra vijest za ETF Airways, novu hrvatsku privatnu charter aviokompaniju koja je najavila početak prometovanja u ljetnom redu letenja ove godine, prije svega jer će Fly Air 41 preuzeti dio flote Sundaira te time biti brojčano jači na tržištu.

ETF trenutno planira tek jedan zrakoplov tipa B737-800, a na ruku im ne ide ni činjenica da će Fly Air 41, kao projekt vlasnika Sundaira te poznati brend, sigurno bolje stajati na tržištu i surađivati postojećim njemačkim touroperatorima”, ističe Mavrinac napominjući kako će se realizaciju projekta pratiti u sljedećim mjesecima.

Odnosi snaga

Obje spomenute kompanije imaju vremena za pripremu operacija do svibnja kada se očekuje porast turističke potražnje prema hrvatskim zračnim lukama. No, upozorava Mavrinac, ove vijesti nisu dobre ni za Croatia Airlines, jer će se nove charter i redovne linije Fly Aira negativno odraziti na booking nacionalnog avioprijevoznika.

Podsjetimo, početkom 2021., nakon nekoliko godina potrage za ulagačima u zrakoplovnu čarter kompaniju, pilot i poduzetnik Stjepan Bedić, pokrenuo ETF Airways s domaćim ulagačima.

Kako je Bedić pojasnio, u njegov biznis uložila je ekipa viđenih hrvatskih ulagača i bankara – investitor Ratko Bajakić koji je prije nekoliko godina Nijemcima prodao svoj udjel u opatijskoj Liburniji, ekonomski analitičar Velimir Šonje, te bankar Zdenko Adrović, direktor Hrvatske udruge banaka koji je u projektu kroz svoju firmu Korta.

Među osnivačima su i piloti Dragan Stefanovski i Marko Banković, ekipa entuzijasta koja je s Bedićem već surađivala na nekoliko startup projekata u regiji, a dio karijere su proveli u stranim kompanijama.

Ulagače za čarter kompaniju Bedić je tražio od 2014., kad je osnovao tvrtku Best Aero, a javnosti je postao poznat prije dvije godine kad se žalio na nepoduzetničku praksu hrvatske birokracije.

Komentirajte prvi

New Report

Close