Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Ne bi čudilo da ponuđači za CA od Vlade traže da im plati preuzimanje

Autor: Ante Pavić
13. studeni 2013. u 14:01
Podijeli članak —
Omjer neto duga u 2012. iznosila je visokih 287 posto/Borna Filić/PIXSELL

Pomalo potcjenjivački piše specijalizirana internetska stranica Center for Aviation CAPA u analizii Croatia Airlinesa.

"Neće biti veliko iznenađenje ako ponuđači za kupnju Croatia Airlinesa zatraže od hrvatske Vlade da im plati preuzimanje", pomalo potcjenjivački piše specijalizirana internetska stranica Center for Aviation CAPA u analizi hrvatskog nacionalnog prijevoznika, što bi moglo dodatno srušiti cijenu avioprijevoznika kojega hrvatska Vlada želi prodati.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Stranica koja donosiocima odluka u avioprijevozu nudi analize tržišta, navodi da se bilanca Croatia Airlinesa pomalo oporavila u 2012. godini, ali i da je financijska situacija i dalje problematična. Posebice zato što je omjer neto duga na kraju 2012. iznosio 287 posto, a gotovinska pozicija pet milijuna eura, što je ekvivalent osmodnevnih prihoda kompanije."Svaki potencijalni ponuđač za kupnju Croatia Airlinesa morat će dati injekciju svježeg kapitala, pogotovo zato što je transakcija dio plana da glavno čvorište na zagrebačkom aerodromu postane baza za povećanje povezanosti s ostatkom Europe, a i novi vlasnik će jednom morati naručiti nove zrakoplove", stoji u analizi u kojoj se dodaje da će to zasigurno smanjiti ponude kupaca koji su spremni platiti 98-postotni udio države u Croatia Airlinesu.

"Neće biti veliko iznenađenje ako ponuđači za kupnju Croatia Airlinesa zatraže od hrvatske Vlade da im plati preuzimanje", pomalo potcjenjivački piše specijalizirana internetska stranica Center for Aviation CAPA u analizi hrvatskog nacionalnog prijevoznika, što bi moglo dodatno srušiti cijenu avioprijevoznika kojega hrvatska Vlada želi prodati.

Stranica koja donosiocima odluka u avioprijevozu nudi analize tržišta, navodi da se bilanca Croatia Airlinesa pomalo oporavila u 2012. godini, ali i da je financijska situacija i dalje problematična. Posebice zato što je omjer neto duga na kraju 2012. iznosio 287 posto, a gotovinska pozicija pet milijuna eura, što je ekvivalent osmodnevnih prihoda kompanije."Svaki potencijalni ponuđač za kupnju Croatia Airlinesa morat će dati injekciju svježeg kapitala, pogotovo zato što je transakcija dio plana da glavno čvorište na zagrebačkom aerodromu postane baza za povećanje povezanosti s ostatkom Europe, a i novi vlasnik će jednom morati naručiti nove zrakoplove", stoji u analizi u kojoj se dodaje da će to zasigurno smanjiti ponude kupaca koji su spremni platiti 98-postotni udio države u Croatia Airlinesu.

U analizi se navodi da je Croatia Airlines monopolist u letovima unutar države, ali da na međunarodnim rutama drži tek 20 posto ukupnih međunarodnih letova iz Hrvatske. Star Alliance, čiji je član Croatia Airlineso, drži ukupno 43 posto svih međunarodnih sjedala iz Hrvatske. "Doslovno nema kapaciteta za letove iz Hrvatske izvan Europe", navodi CAPA. Stoga se Croatia Airlines orijentirala na Europu, s Tel Avivom kao jedinom destinacijom izvan kontinenta. Oko 85 posto međunarodnih letova usmjereno je prema zapadnoj, 13 posto prema istočnoj i srednjoj Europi te dva posto prema Bliskom istoku."Očita je rupa prema nekim od najvećih europskih zemalja, poput Španjolske ili Velike Britanije, gdje CA ima samo dvije destinacije – London i Barcelonu, a isti slučaj je i sa Skandinavijom i Portugalom", navodi se u izvješću.Croatia Airlines dijeli sjedala s brojnim kompanijama kao što je Austrian Airlines, Brussels Airlines, Lufthansa, SAS, SWISS, TAP Portugal, Turkish Airlines i US Airways koji su dio Star Alliancea.

Glavna destinacija hrvatskog avioprijevoznika je Njemačka gdje leti prema pet gradova. Croatia Airlines se od 10 najznačajnijih međunarodnih letova iz Hrvatske s konkurencijom koja nisu partnerske aviokompanije suočava samo na četiri leta, i to prema Parizu, Frankfurtu, i dva prema Londonu. Jaka je konkurencija, s druge strane, čeka na ostalim međunarodnim letovima.Croatia Airlines nema važne letove, uključujući one iz Dubrovnika prema Londonu i Barceloni, ili iz Splita prema Pragu, Milanu i Bonnu. Hrvatska pak uopće nema letova prema mnogim velikim europskim destinacijama, kao primjerice prema Madridu."To samo pokazuje da se potražnja za takvim destinacijama u budućnosti može stimulirati nižim cijenama", navode u CAPA-i. Sve navedeno pokazuje da je teško očekivati da će se za hrvatskog avioprijevoznika javiti europska kompanija, ali Croatia Airlines bi mogla predstavljati malo, ali važno uporište za kupca izvan Europe koji bi mogao iskoristiti širenje kapaciteta Zračne luke u Zagrebu i povećanje broja destinacija. 

Autor: Ante Pavić
13. studeni 2013. u 14:01
Podijeli članak —
Komentari (2)
Pogledajte sve

kao da bi to bilo nešto novo…pa Todorić je 2005.god od HFPa kupio 52% dionica Belje d.d. za 1kn i već za 2005. i 2006. god, na ime poticaja dobio 110 miliona kuna, 2007. 90 miliona, 2008. 83 milijuna kuna…

nisu valjda mislili da će se besplatno riješiti te firme?

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close