Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Čak 96 posto građana planira smanjiti potrošnju, štedi se na svemu osim na jednoj vrsti proizvoda

Autor: Josipa Ban
17. ožujak 2023. u 07:00
Podijeli članak —
Potrošnja se smanjuje jer su građani sve zabrinutiji oko svojih osobnih financija, prvenstveno zbog visoke inflacije/I. Šoban/PIXSELL

PwC-ova anketa pokazuje da se više od polovice (53%) ispitanih potrošača suzdržava od potrošnje koju ne smatra nužnom.

Ove bi godine moglo doći do ozbiljnog pada potrošnje, pokazuje PwC-ovo istraživanje mišljenja potrošača provedeno u 25 zemalja.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

PwC-ova anketa pokazuje da se više od polovice (53%) ispitanih potrošača suzdržava od potrošnje koju ne smatra nužnom. Također, većina njih (96%) u sljedećih šest mjeseci planira smanjiti izdatke. Planiraju ih smanjiti jer su zabrinuti oko svojih osobnih financija, prvenstveno zbog visoke inflacije.

Ove bi godine moglo doći do ozbiljnog pada potrošnje, pokazuje PwC-ovo istraživanje mišljenja potrošača provedeno u 25 zemalja.

PwC-ova anketa pokazuje da se više od polovice (53%) ispitanih potrošača suzdržava od potrošnje koju ne smatra nužnom. Također, većina njih (96%) u sljedećih šest mjeseci planira smanjiti izdatke. Planiraju ih smanjiti jer su zabrinuti oko svojih osobnih financija, prvenstveno zbog visoke inflacije.

Primjerice, čak 50% ispitanih jako je zabrinuto, a 22% ekstremno zabrinuto za svoje financije. Sukladno tome, građani će smanjiti potrošnju u gotovo svim kategorijama. Najviše će štedjeti na luksuznim, odnosno dizajnerskim proizvodima (53%).

Njih 43% navodi da će manje putovati te da će više kupovati jeftinije brendove. Najmanje će štedjeti na namirnicama, odnosno prehrambenim proizvodima, ali i u ovoj je kategoriji povećan broj ljudi koji će paziti na troškove (sa 12 na 24%).

No iznimke ipak postoje. Potrošači su tako za određenu kategoriju proizvoda ipak spremni dati više. Njih 70%, pokazuje istraživanje PwC-a, spremno je platiti više prehrambene proizvode koji dolaze s lokalnih farmi ili proizvode koje je proizvela kompanija poznata po etičkom načinu poslovanja.

Što se načina kupovine tiče potrošači preferiraju odlazak u fizičku kupovinu, no njih 43% ističe da planira povećati internetsku kupnju u narednih pola godine. Zanimljivo, ovo istraživanje pokazuje i da četvrtina njih koristi metaverzum, no najčešće za zabavu.

Najave smanjenja potrošnje nikada nisu dobre. I dok u vrijeme visoke inflacije smanjena potrošnja dovodi do pada cijene, istovremeno dovodi i do usporavanja gospodarskog rasta, pa čak i recesije.

Autor: Josipa Ban
17. ožujak 2023. u 07:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close