Čak 78% zaposlenih želi nastaviti rad od kuće

Autor: Ana Roksandić , 20. prosinac 2023. u 07:00
Irena Weber, glavna direktorica Hrvatske udruge poslodavaca/L. Sangulin

Promjene na tržištu rada bile su tema okruglog stola HUP-a i Mplus Grupe.

Rad od kuće tema je o kojoj se već dugo raspravlja, a Hrvatska udruga poslodavaca i Mplus Grupa organizirali su okrugli stol na tu temu u sklopu kojeg je predstavljeno znanstveno istraživanje Mplus Grupe.

Rad od kuće popularan je model, no donosi i neke jedinstvene izazove. Razina zadovoljstva poslom i ravnoteže između poslovnog i privatnog života kod zaposlenika koji rade od kuće viša je nego kod onih koji rade u uredu, pokazuje istraživanje, zbog čega 78 posto zaposlenika želi nastaviti raditi od kuće.

Cjelovito uređenje
“Na tržištu rada u Hrvatskoj nikada nije vladala toliko jaka bitka za svakog pojedinog zaposlenika, a nama poslodavcima ključan cilj je zadržavanje i privlačenje radnika. Današnji zaposlenici žele mobilnost, priliku za brzo napredovanje, učenje, veću autonomiju i priliku da unutar radne okoline izraze svoje specifične potrebe, poput rada od kuće ili rada na daljinu”, rekla je Irena Weber, glavna direktorica Hrvatske udruge poslodavaca.Kao najčešće prednosti rada od kuće, zaposlenici su isticali uštedu vremena na promet, što je donijelo više slobodnog vremena i ujednačeniji svakodnevni život.

Dražen Opalić, ravnatelj Uprave za rad i zaštitu na radu, smatra da će cjelovito uređenje rada na izdvojenom mjestu i rada na daljinu osigurati pravnu sigurnost ugovornih strana radnog odnosa.

Ključna razlika između rada na izdvojenom mjestu i rada na daljinu je što je na izdvojenom mjestu rada poslodavac upoznat s lokacijom rada i moguće je govoriti o eventualnoj naknadi troškova, dok kod rada na daljinu ne postoji takva obveza.

Pitanje povjerenja
Nastavno na predstavljeno znanstveno istraživanje, održan je i okrugli stol u kojem su panelisti raspravljali o prednostima i nedostacima rada od kuće.

“Važno je raditi na poštovanju i razumijevanju. Češće će se i radije pretpostaviti da kolega kojeg ne vidim radi, nego da ne radi. Na tome trebamo raditi”, zaključila je Danijela Govorčinović Šimunović, direktorica sektora ljudskih resursa Heineken.

Komentirajte prvi

New Report

Close