Buking je bolji nego lani, uskoro očekujemo prvi veći val turista

Autor: Poslovni.hr/Hina , 23. ožujak 2023. u 11:06
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL

S gotovo svih tržišta i međunarodnih turističkih sajmova održanih ove godine, stižu dobre najave za hrvatski turizam koji u prvim mjesecima ove godine ostvaruje rezultate bolje nego 2019., te se očekuje da će i uskrsni praznici kao i cijela godina to potvrditi, ističu iz HTZ-a i MINTS-a.

Povratne informacije sa sajmova i naših internih sastanaka s predstavništvima HTZ-a (Hrvatske turističke zajednice) u svijetu govore da je buking bolji nego lani odnosno da je trenutno stanje rezervacija izvrsno, kažu iz HTZ-a.

Iznose i da podaci iz sustava eVisitor potvrđuju pozitivne turističke trendove ove godine, u kojoj je do sada u Hrvatskoj bilo 778,5 tisuća turista i više od 2,1 milijun noćenja, što je 25 posto više turista i 16 posto više noćenja nego u istom razdoblju prošle 2022. godine.

I u usporedbi s istim vremenom rekordne 2019. to je porast, od jedan posto u dolascima turista i od 11 posto u noćenjima.

Najviše noćenja do sada ove godine ostvarili su domaći turisti, zatim iz Slovenije, BiH, Njemačke, Austrije i Italije, a destinacije s najviše noćenja su Zagreb, Split, Rovinj, Dubrovnik i Opatija.

“Ulazak u šengen i eurozonu sigurno donosi veći promet, a očekujemo da se to vidi i u produljenju sezone, posebno s najbližih tržišta poput austrijskog, slovenskog i drugih, čiji turisti sada mogu lakše i brže dolaziti u Hrvatsku, vjerujemo i na više vikend putovanja”, komentira direktor HTZ-a Kristjan Staničić.

Za 2023. plan je dostignuti 2019., čemu dodaje da da bi tu godinu s obzirom na sve mogli u turizmu i premašiti, ali i da je ipak još nezahvalno predviđati.

“Prvi veći val turista uobičajeno se očekuje za Uskrs koji je ove godine početkom travnja, i to će dijelom biti i signal za nastavak predsezone”, kaže Staničić.

Ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac ističe pak da je turistička potražnja vrlo visoka u cijeloj Europi, posebice za mediteranske zemlje, pa tako i za Hrvatsku, za koju kaže da je “interes i buking fantastičan” te da ima ima i određenu prednost blizine i kao autodestinacija.

“Uz dobru pripremu sektora, mjere pomoći Vlade i promociju vjerujemo da možemo imati uspješnu turističku godinu”, kaže ministrica, koja smatra da nema bojazni za sezonu zbog rasta cijena u turizmu jer je inflacija i u drugim zemljama visoka, ali da turisti, po informacijama s mnogih tržišta, generalno žele putovati, osobito ljeti.

Komentirajte prvi

New Report

Close