Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Brodosplit poziva Grad Split da nadzire radove na brodu Moby Drea

Autor: Marija Brnić
12. kolovoz 2025. u 12:26
Podijeli članak —
Nije riječ o našem propustu, odgovornost je vlasnika broda, kažu iz Brodosplita, koji vodi Tomislav Debeljak/Ivo Čagalj/PIXSELL

Uslijedila je zbog bure koju su u javnosti podigli paneli koji sadrže azbest.

Kako se ne stišava bura oko broda Moby Drea i spornih azbestnih ploča, iz Brodosplita pozivaju Grad Split da formira neovisnu stručnu skupinu koja će motriti nadzor nad svim radovima koji se obavljaju na tom brodu.

Na taj način bi, kažu, javnosti osigurali neovisne, točne i provjerljive informacije o tijeku i sigurnosti svih aktivnosti. Taj korak u škveru vide kao rješenje zbog brojnih manipulacija koje prate taj remontni posao.

Odgovoran vlasnik

“Slučaj Moby Drea pokazuje kako se iz potpuno kontrolirane i stručno vođene situacije, uz selektivne interpretacije i senzacionalizam, može stvoriti percepcija problema koji u stvarnosti ne postoji. Brodosplit ostaje predan zakonitom, sigurnom i profesionalnom radu, u interesu svojih radnika, građana Splita i Republike Hrvatske”, ističu iz Brodosplita u priopćenju za javnost, u kojem podsjećaju da su sve nadležne inspekcijske službe provele nadzor na brodu i izdale službene nalaze.

Inspekcije zaštite okoliša i zaštite na radu utvrdile su, kažu, kako nema nikakvih prepreka za izvođenje radova uklanjanja pregradnih panela koji sadrže azbest, budući da je Brodosplit poduzeo sve propisane stručne i zakonske mjere zaštite – od ovlaštenih mjerenja do provedbe zaštitnih protokola.

“Radimo transparentno, u potpunosti u skladu sa Zakonom o zaštiti na radu te propisanim pravilnicima i dobili smo službeno odobrenje za izvođenje radova”, dodaju te napominju da je DIRH-ova inspekcija zaštite okoliša utvrdila da vlasnik broda nije proveo proceduru iz EU Uredbe o pošiljkama otpada, koja regulira prekogranično kretanje opasnog otpada između država članica EU.

Nije posrijedi, drugim riječima, propust Brodosplita, već je ishođenje dozvole, koje se u pravilu izdaju u gotovo 100 posto slučajeva, odgovornost vlasnika broda. Brodosplit je zadužen isključivo za radove na brodu za koje ima potpuno odobrenje hrvatske Inspekcije zaštite na radu, dodaju, podvlačeći kako je uobičajeno da takve postupke vodi agent vlasnika broda.

Prema informacijama kojima raspolažu, otpad bi trebao biti trajno zbrinut u Njemačkoj. To podrazumijeva i da za provoz i zbrinjavanje propisno upakiranoga i osiguranog azbesta ista procedura uključuje ishođenje dozvola nadležnih tijela Hrvatske, Slovenije, Austrije i Njemačke.

Ključno za opstanak

U splitskom škveru upozoravaju i na pogrešnu interpretaciju količina otpada. Ne radi se o 350 tona otpada, već o približno 350 tona panela koji sadrže azbest, s time da se predviđenim remontom ne skidaju svi paneli, nego dio njih.

Radovi na Moby Drea se, prema službenoj objavi, odvijaju planiranom dinamikom, a u škveru još jedom poručuju da su otvoreni da se prati njihova profesionalnost u obavljanju tog važnog posla, kojim osiguravaju radna mjesta i opstanak škvera.

Autor: Marija Brnić
12. kolovoz 2025. u 12:26
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close