Blokada granica stvorila bi kaos i višemilijunske štete

Autor: Darko Bičak , 10. srpanj 2017. u 07:43
U slučaju štrajka znatno bi se usporio promet, a prelazak granice produžio bi se za pet puta, Foto: Pixsell

Posljedice mogućega štrajka carinika na gospodarstvo.

Problemi s usklađivanjem plaća u državnom sektoru mogli bi se narednih dana uvelike odraziti na funkcioniranje normalnog života u Hrvatskoj jer su iz Carinskog sindikata najavili da kreću u štrajk. Zasad još nije jasno je li planiran klasični štrajk s obustavom rada ili pak tzv. bijeli štrajk koji podrazumijeva usporavanje prometa striktnim kontrolama čime se vrijeme prelaska granice produžuje i za pet puta.

Loše i za turističku sezonu

Ne treba ni spominjati kakav bi efekt štrajk imao usred turističke sezone. Poseban problem je teretni promet, a kako je Hrvatska tranzicijska zemlja, on ima vrlo veliki obujam. Pozitivno je što je većina turista, a i teretnog prometa, vezana uz zemlje Europske unije prema kojima više nema granice. 
No, Hrvatska ima dugu granicu i veliki promet i s jugoistočnim susjedima Srbijom i Bosnom i Hercegovinom na kojima carine i dalje postoje, i to za tržište čitave Unije. Prijevoznici ističu da ne očekuju štrajk, ali su svjesni da je moguć.

“Svaki štrajk prouzročuje probleme, a posebno ako se radi o usporavanju prometa. U slučaju štrajka bi veći problem bio u carinarnicama u gradovima nego onima na samim granicama, jer većina našeg prometa ide u bescarinskoj zoni EU. No, došlo bi do kaosa na našim istočnim granicama, posebice na velikim tranzitnim prijelazima poput Bajakova gdje bi se lako mogle stvoriti desetkilometarske kolone, i to ne samo kamiona, nego svih vozila”, kazao je Dragutin Kranjčec, predsjednik Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika.

Intenzitet štrajka

No, dodaje da očekuje da će se problemi riješiti i da štrajka neće biti.

“Vjerujem da su zahtjevi carinika opravdani i zbilja ne vidim zašto država dopušta da ljudi koji rade isti posao unutar državne uprave imaju različita primanja. Ako se našlo novca za sve ostalo, valjda će se naći i za carinike”, ističe Kranjčec. Na njegovu tragu je i Petar Šimić, direktor špediterske tvrtke Primaco koja posluje gotovo na svim graničnim prijelazima u zemlji.

“Iako je u proteklom razdoblju bilo ovakvih najava, moram priznati da se nisam dosad susreo sa štrajkom carinika pa se nadam da neću ni sad. Vjerujem da će se sve mirno riješiti. U slučaju štrajka, ovisno o tome bi li bio samo na granicama ili/i u carinarnicama, došlo bi do potpune blokade transporta roba te bi se štete mjerile u milijunima eura”, kaže Šimić.     

Komentirajte prvi

New Report

Close