Besplatne radionice okupile veliki broj predavača

Autor: Ana Blašković , 12. lipanj 2015. u 15:50
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL

Poslovni uzlet u Osijeku pružio je okupljenim poduzetnicima, i onima koji će to tek postati, priliku za sudjelovanje na nizu besplatnih edukativnih radionica s ciljem da poboljšaju poslovanje i lakše naprave prve korake u biznisu.

Poslovni uzlet u Osijeku pružio je okupljenim poduzetnicima, i onima koji će to tek postati, priliku za sudjelovanje na nizu besplatnih edukativnih radionica s ciljem da poboljšaju poslovanje i lakše naprave prve korake u biznisu.

Ako ste među hrabrima koji tek odvaguju pokretanju vlastitog biznisa, najprije morate saznati kako prevladati šumu birokracije. Milena Karša iz Agencije MBG i Ivan Sarić iz Hrvatske udruge poslodavaca na radionici Kako pokrenuti vlastiti posao i kvalitetno se umrežiti podijelili su konkretne informacije o pokretanju posla i pronalasku novih tržišta pojasnivši zašto se vlastiti posao razvija od 3 do 5 godina. Iako i nakon toga proces učenja traje ostatak života, jednako kao i usvajanje novih tehnologija, poručila je da se unatoč preprekama velik trud u toj avanturi života itekako isplati.

Radionica intrigantnog naziva 'Naučite kako napisati kreditni zahtjev koji će bankama biti neodoljiv' na konkretnim primjerima Krešimira Delača iz Simulus grupe u suradnji s PBZ-om otkrila je kako banke gledaju zahtjeve za financiranje. U diskusiji se raspravljalo o primjerima naizgled istih tvrtki sličnih zahtjeva, ali od kojih je jednoj kredit odobren, a drugoj ne. U debati su utvrđeni razlozi zašto je banka donijela baš takvu odluku i razumijevanje kako napisati zahtjev za financiranjem.

Koje to točno povoljne linije kredita u ponudi ima razvojna banka, poduzetnicima je na Poslovnom uzletu predstavio voditelj HBOR-ovog ureda za Slavoniju i Baranju Boris Čagalj na radionici pod nazivom 'Saznajte sve o povoljnom kreditiranju projekata EU-a za ruralni razvoj i poljoprivredu'. Sudionici su imali priliku saznati više o kreditnim aktivnostima HBOR-a, posebno kreditiranju malog gospodarstva, potporama izvozu, te financiranju Europskih strukturnih i investicijskih projekata.

Na radionici 'Imate projekt, a nemate novaca? Saznajte kako do sredstava za energetsku učinkovitost' trojac Vesna Bukarica, Sunčana Matić i Filip Brkljača iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost predstavili su programe sufinanciranja energetske učinkovitosti, natječaje i pozive u tijeku. Okupljenima su predstavili opcije kako prepoznati potrebe i interese koje bi kao projekt proveli, a za koje mogu dobiti potporu fonda, unaprijediti poslovanje i postati konkurentniji.

Svi koje je vrlo konkretno interesiralo kako do novca iz EU fondova za ruralni razvoj, odgovore je dao Marin Fak iz Ministarstva poljoprivrede. Hrvatska naime očekuje odobrenje za Program ruralnog razvoja za razdoblje 2014. do 2020. godine za gotovo 2,4 milijarde eura već odobrenog novca. Potvrđeno je 16 mjera čiji je cilj osigurati investicijski zamah i razvoj ruralnih područja. Prva je na redu mjera 5, odnosno Obnova poljoprivrednog proizvodnog potencijala iz koje će se sufinancirati ulaganja u poplavama opustošenom području, a do kraja godine raspisat će se još tri natječaja.

Što je to Cloud i kako uspješno poslovati i kad niste u uredu prezentirao je Krešimir Jusup iz Hrvatskog Telekoma pruživši vrlo konkretno primjere kako se korištenjem te tehnologije mogu smanjiti troškovi te zašto je poslovanje u oblaku sigurnije od dobro poznatih informatičkih rješenja na koje smo naviknuli.

Radionica o oglašavanju za malo kuna, digitalnom marketingu te Google i Facebook oglašavanju, dala je odgovore na problem većine: kako doskočiti ograničenjima budžeta za marketing. Ivan Vrhovski i Krešimir Koružnjak prezentirali su alate koje poduzetnici imaju na raspolaganju kako bi što jeftinije i brže povećali prodaja i svijest o brendovima. Kroz praktičnu radionicu ilustrirali su što je Google Adwords, kako izgleda oglašavanje na Googleu i Facebooku te praktične primjere oglašavanja na 'search' i 'display' mrežama.

Što je to factoring i zašto je iznimno koristan u naplati potraživanja i poboljšanju likvidnosti tvrtke demonstrirao je Arsen Paro iz AZ Factoringa. Na radionici o tom alternativnom načinu financiranja na kratki rok pokazanje iz kojih razloga je on pogodan za sve tipove poduzetnika te ukazao na njegove brojne prednosti: od poboljšanja tekuće likvidnosti, boljeg upravljanja kupcima i dobavljačima, rasta rentabilnosti poslovanja i niza drugih… Taj oblik financiranja koristi se u Hrvatskoj sve češće, a u budućnosti će još više dobiti na značenju zahvaljujući novom zakonskom okviru.

Koji su europski fondovi namijenjeni za ruralni razvoj pokazao je na istoimenoj radionici Saša Bukovac iz Hrvatske gospodarske komore. Već od 2006. domaćim poljoprivrednicima je na raspolaganju bio SAPARD, a kasnije IPARD kako bi svoju proizvodnju mogli uskladiti s europskim standardima i poboljšali konkurentnost u borbi na tržištu od 500 milijuna stanovnika.Nekad skromni odaziv, danas je itekako porastao, a raspoloživa sredstva Europskom poljoprivrednom fondu za ruralni razvoj značajno su porasla i na raspolaganju su gotovo 200 tisuća poljoprivrednih proizvođača.

Karlo Stojčević iz RedPoint-a govorio je Oglašavanje u besparici i što učiniti s minimalnim budžetom u Hrvatskoj. Cilj predavanja bio je vrlo jednostavan: savjetovati poduzetnike koji osjećaju posljedice krize. Najprije je sama tema demistificirana te potom u nekoliko konkretnih koraka analizirani preduvjeti, planiranje i izvedba oglašavačkog plana. Okupljeni su imali prilike saznati koji su bitni faktori koji oglašavanju daju smisao i kvalitetu te kako gledati na reklame konkurencije i što je ključno u pristupu vašem kupcu. Polaznici su doznali kako rasporediti ulaganje, a neki među njima i otkrili otkriti da im oglašavanje uopće ne treba.

Na radionici o restrukturiranju malih i srednjih poduzeća Nikola Nikšić iz Konter savjetovanja pokazao je prednosti i nedostatke tog procesa. Pojasnio je koje se pritom tehnike i alati koriste, kako upravljati procesima, likvidnošću i optimizirati troškove, donositi odluke o investiranju i financiranju, kreirati pobjedničke marketinške strategije, birati prave kanale promocije i prodaje, uspostavljati nove pristupe u odnosu prema kupcima te primjenjivati suvremene metode planiranja i upravljanja vašim poslovanjem.

Komentirajte prvi

New Report

Close