Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

‘Bazen domaćih radnika je presušio. Stvari su se promijenile…’

Autor: Ana Roksandić
30. rujan 2025. u 14:20
Podijeli članak —
Foto: Neva Zganec/PIXSELL

Mladi danas prvotno gledaju kakav im je mogući karijerni putu u kompaniji, a svaki zaposlenik očekuje personalizirani pristup i komunikaciju od svog šefa.

Kako inspirirati tim, zadržati najbolje ljude i motivirati nove generacije, pitanje je o kojem se raspravljalo na konferenciji ‘Change Makers’ u organizaciji Poslovnog dnevnika s dvoje iskusnih lidera u sklopu predavanja posvećenih izazovima modernog menadžmenta. Ana Josipović, direktorica People & Culture odjela u METRO Hrvatska, u svom izlaganju ‘Lider koji pokreće – kako inspirirati, zadržati i osnažiti tim’ otkrila je kako transformacijsko vodstvo može oblikovati organizaciju budućnosti te što u praksi znači osnaženo vodstvo (empowering leadership).

Josipović je kazala kako se u svojoj karijeri susrela s raznim transformacijama i tvrdi: “Najvažnije nije ono što ste rekli, nego kako ste to rekli i kako su se ljudi u tom trenutku osjećali.’’

Stručnjakinja naglašava da je važno da lideri svojim zaposlenicima daju priliku da pogriješe, jer ljudi iz grešaka dolaze do najboljih rješenja, dok se inovacije događaju iz svakodnevnih razgovara s klijentima i zaposlenicima koji su na ‘prvoj liniji fronte’. Josipović je naglasila da su lideri budućnosti agilni u svom vodstvu, dok osnaženi lideri grade kulturu u kojoj ljudi imaju slobodu i odgovornost za inovacije i rast.

Odmah nakon nje, Saša Krajinović, član Uprave i COO Jadranka turizma, kroz predavanje ‘Upravljanje timovima u doba velike fluktuacije’ pokazao je na konkretnim primjerima iz hotelske industrije kako velike organizacije mogu ostati stabilne i učinkovite unatoč stalnim promjenama u radnoj snazi. Riječ je o industriji u kojoj zbog njezine sezonalnosti ima puno fluktuacije, posebice zadnjih godina. Za Krajinovića ključno je pitanje kako produžiti sezonu.

“Bazen domaćih radnika je presušio. Stvari su se promijenile, nekada su šefovi svoju poziciju gradili samo na autoritetu, danas nije tako. Mladi danas prvotno gledaju kakav im je mogući karijerni putu u kompaniji, a svaki zaposlenik očekuje personalizirani pristup i komunikaciju od svog šefa’’, rekao je Krajinović.

Izazov je koliko dugo treba radnicima u turizmu da se ‘uhodaju’ u posao, stručnjak kaže kako je to obično oko mjesec i pol dana, dok za poziciju kuhara, da budu na razini starijih kolega, obično treba i dva mjeseca, a takvog vremena u zemlji s velikom sezonalnosti nema.

Autor: Ana Roksandić
30. rujan 2025. u 14:20
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close