Godina koju ćemo za koji dan ispratiti pokazala je konkretne znakove oporavka tržišta automobila. Iako je unesenih rabljenih automobila i dalje osjetno više nego novih, rastao je i broj novoregistriranih osobnih automobila. Čini se kako se popravlja krvna slika hrvatskog voznog parka. Ili se bar tako činilo dok se nismo okrenuli prema novom pravilniku koji u Europskoj uniji na snagu stupa s prvim danom 2020. Proizvođači automobila morat će za aute prodane na europskom tržištu za svaki gram preko 95 g ugljikova dioksida platiti 95 eura kazne, piše Večernji list.
Što to konkretno znači za hrvatskog kupca? Puno toga. Tih 95 eura na prvu ne zvuči puno, no uzmemo li u obzir da su novi auti lani prodani u zemljama EU u prosjeku imali 121 g CO2/km, odnosno 26 grama preko dopuštenoga, to za jedan prodani automobil za proizvođača znači kaznu od 2470 eura. Uzmemo li za primjer proizvođača koji u Hrvatskoj proda samo 1500 vozila godišnje, na temelju toga on će platiti 3,705.000 eura kazne zbog prekobrojnih grama ugljikova dioksida! Jasno je da niti jedan proizvođač neće platiti toliku kaznu samo zato da tržište zadrži svoje navike. Stoga će se navike kupaca morati promijeniti, jer vozači više neće moći kupiti auto koji emitira puno CO2 ili će ga platiti osjetno više. Dakle, morat će na sebe preuzeti iznos kazne zbog viška CO2.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.pa gdje je tu računica, ako moj auto izbacuje 105gr i godišnje pređem 6-7000 km, a nečiji auto izbacuje 80gr, ali pređe godišnje 80000 km, tko onda treba plačati penale?
Sve one koji voze aute preko 500.000kn treba osloboditi bilo kakvog plaćanja, a vozaci s vozilima ispod 40.000kn trebaju sanirati nastalu “rupu“ … Takoder i kaznjavati treba sve koji uopce voze jeftine aute i uvesti porez na place ispod 4500kn. A sluzbenih vozila treba kupiti jos kao i aviona, raketa, space shutlea ….
pa gdje je tu računica, ako moj auto izbacuje 105gr i godišnje pređem 6-7000 km, a nečiji auto izbacuje 80gr, ali pređe godišnje 80000 km, tko onda treba plačati penale?
Kada bi se HDZ uistinu brinuo o zagađenju zabranio bi uvoz auto preko 95 gr / km, a ne penalizacijom punio proračun. Kada bi te penale bar koristirili u subvecije električnih auta pa ima smisla.
Uključite se u raspravu