Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Ako ne napravimo korekcije u cijeni, iduće godine nema rekorda

Autor: Ana Roksandić
03. prosinac 2025. u 22:00
Podijeli članak —
Resorni ministar Tonči Glavina upozorava kako bi iduća godina mogla biti izazovna/Neva Žganec/PIXSELL

Turistički prihodi rasli 8,2 posto, ali troškovi rada u posljednjih pet godina rastu 50 posto.

Ova turistička godina obilježena je stabilizacijom tržišta, no ključno je poboljšanje nepovoljne smještajne strukture kroz rast udjela hotelskog smještaja, istaknuto je na 27. Kongresu hotelijera u organizaciji Udruge poduzetnika u hotelijerstvu (UPUHH).

Hotelski smještaj, koji čini tek 9,2 posto domaće ponude, bilježi manji udio prometa, dok objekti za kratkoročni turistički najam čine oko 70 posto kapaciteta.

Potrebne investicije

U špici turističke sezone, objekti za kratkoročni turistički najam bilježe dvije trećine ukupnog prometa, dok se u hotelskom smještaju u ta dva mjeseca realizira 39 posto ukupnoga godišnjeg prometa. To jasno pokazuje da hrvatski turizam i dalje snažno ovisi o sezonalnosti i privatnom smještaju, ipak hotelski smještaj bilježi porast broja gostiju u odnosu na lani.

“Nesumnjivo je da u Hrvatskoj za iskorak u turističkom rezultatu trebamo dodatne hotelske kapacitete kroz investicije, kako investicije u obnavljanje postojećih hotela tako i u nove investicije u nove projekte. Podaci koje smo dobili analizirajući 20 većih hotelskih investicija u proteklih deset godina pokazali su da hotelske investicije kroz osam godina rezultiraju novostvorenom vrijednošću koja je jednaka visini investicije”, izjavio je Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma.

Organiziran turistički sektor, hoteli i kampovi, u najvećoj mjeri razvijaju cjelogodišnji turizam.

Ministar turizma Tonči Glavina rekao je kako ovogodišnja sezona bila izazovna, ali kad se gledaju ukupni rezultati “možemo biti zadovoljni jer smo registrirali rast na razini godine. On prvi put u našoj povijesti nije realiziran rastom u ljetnom dijelu nego u pred i posezoni.” Ipak, resorni ministar je upozorio: “Organiziran turistički sektor, hoteli i kampovi u najvećoj mjeri razvijaju cjelogodišnji turizam i to je pohvalno, no moja poruka danas je vrlo jasna, ako ne podignemo našu cjenovnu konkurentnost, točnije, ako ne napravimo korekcije cijena za sljedeću godinu, siguran sam da godina više neće biti rekordna.

Nećemo moći ponoviti rezultate koje imamo u ovoj godini.” Govoreći o trendovima među gostima, istaknuto je kako su na cijelom mediteranskom području trendovi slični i gosti biraju u zadnjem trenutku, a vidljiv je i trend smanjenja budžeta za putovanja. “Čeka nas jako izazovna turistička godina. Kad pogledamo širu gospodarsku i geopolitičku sliku, na razini Europe imamo stagnaciju, a ponegdje i goru situaciju. Jednako tako, tu su carinski ratovi, koji definitivno neće pomoći europskom gospodarstvu”, rekao je Glavina.

Transformacija turizma

Domaće hotelijere zabrinjava rast troškova. U deset mjeseci ove godine prihodi u turizmu u kategoriji smještaja rasli su 8,2 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Trošak rada je rastao brže, a u razdoblju od 2020. do 2025. godine porastao je kumulativno za 50,1 posto. Ako gledamo mediteranske zemlje, rast troška rada od 2020. do 2025. u tim zemljama iznosio je manje, oko 36 posto. Ipak, stručnjaci vjeruju kako u RH organiziran turizam doživljava ozbiljnu transformaciju iz masovnog u turizam visokokvalitetne ponude.

“Snažan rast troškova i dalje je naš najveći izazov u toj transformaciji jer smanjuje prostor za investicije. Hrvatska više nije slabo poznata i jeftina destinacija, očekivanja od nas su viša. Najbolji pokazatelj u kojem smjeru trebamo ići je činjenica da za najkvalitetnijim hotelima postoji najveća potražnja i da se oni prvi rezerviraju i prodaju kapacitete”, izjavila je Zrinka Bokulić, predsjednica Uprave kompanije Jadran Crikvenica.

Autor: Ana Roksandić
03. prosinac 2025. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close