Akcijskim planom osigurava se nesmetano poslovanje

Autor: Ivan Tominac , 25. veljača 2021. u 22:00
Uz dobru pripremu i osiguranje gubitci mogu biti svedeni na minimum/PIXSELL

Uz određene mjere moguće je spriječiti poslovnu katastrofu.

Krajem veljače prošle godine dogodio se prvi slučaj koronavirusa, a ni mjesec dana kasnije i potres u Zagrebu. Nakon toga podrhtavanje je zahvatilo i Baniju.

Ovi događaji nisu mimoišli ni poslovni svijet, a prevencija iz njihove perspektive naglasak stavlja na više stvari. Omogućiti neometan rad i pridobiti povjerenje svojih zaposlenika nikada nije bilo bitnije. Zato ja važno osigurati sve – od zgrade do podataka.

Osiguranje kao investicija, ne trošak

Standardi sigurnosti postali su možda i ekvivalent bilo kakve održivosti, a tu na snagu dodatno stupaju i osiguravajuća društva. Paziti da je poslovanje u zgradi koja je građena prema principu protupotresne gradnje prvi je korak na koji se može obratiti pozornost, no treba znati da to nije jedino što morate napraviti.

Dogovoriti policu koja osigurava poslovne prostore znači odgovornost. Tako poduzeće neće morati trpjeti oportunitetne troškove koji mogu biti toliko visoki da i poslovanje počne visiti o niti. Otkazi bi u tom slučaju postali neminovna opcija, a poslodavac bi mogao dospjeti na ‘crnu listu’.

Osiguravatelj u slučaju propisnog djelovanja pokriva uništenje i/ili oštećenje osiguranih stvari koje nastaje posredstvom potresa. Ako se bavite proizvodnom djelatnošću, osiguranjem možete obuhvatiti i taj dio poslovanja te osiguranjem od prekida rada svojem poduzeću još jednom dati na dodanoj vrijednosti.

Odrediti prioritete

Međutim, za neke stvari se treba pobrinuti i sam. Jedna od njih je i postojanje akcijskog plana za hitne slučajeve. On se kreira, naime, kako bi se omogućio kontinuitet poslovanja.

Fokus je pritom na zaštiti sposobnosti vašeg poslovanja da djeluje proaktivno, reagira na neočekivano i smanji put od točke pucanja do oporavka. Važno je znati na koje dijelove poslovanja treba staviti fokus, kako postaviti prioritete i uključiti zaposlene da djeluju prema njima.

Evakuacijski planovi i pričuvne veze

Plan evakuacije i spašavanja oduvijek je bio ‘must have’, a u ovim trenucima na vježbe evakuacije stavlja se posebni naglasak. Stoga u poslovanje obavezno treba uključiti plan evakuacije, zajedno s mjestima za izlaz u nuždi i uredskim kompletima za potres.

Osim toga, treba razmisliti o uspostavljanju informativne telefonske linije koju zaposlenici mogu nazvati u bilo kojem trenutku kako bi dobili sve potrebne informacije nakon hitnih slučajeva. U takvim slučajevima pomoći će i pričuvne veze.

Podaci su moć – budite moćni

Ono što nam osim pričuvne veze može pospješiti nastavak neometanog poslovanja jest i pravovremena pohrana podataka u oblaku. Danas je na tom tržištu dostupno nekoliko alata, teško je odabrati jedan, no to bi trebao biti zadatak kojem se svi moraju usmjeriti. Pristup svim važnim podacima i podatkovnim inputima treba biti omogućen u bilo koje doba dana. Ne zaboravite ni na komunikacijske alate koji efikasno zamjenjuju 1 na 1 komunikaciju.

Psihološka podrška

Ako ne radite s robotima, morate znati što vašim ljudima treba. Vremena kao što su ova iza i ispred nas često znaju rezultirati povećanom anksioznosti i nesigurnosti vaših zaposlenika. U tom slučaju, morate im omogućiti psihološku podršku. To je između ostalog ulaganje u poslovanje i osiguravanje istog. Opće je poznato da smo zadovoljni zaposlenici ostvaruju i dobre rezultate, a dobri rezultati su, pretpostavimo, oni koji vam trebaju.

Komentirajte prvi

organizator

New Report

Close