Otvorena su vrata za realizaciju jedne od najvećih investicija u nautičkom turizmu Hrvatske

Autor: Marija Brnić , 23. svibanj 2021. u 09:33
Riječ je o pomorskom dobru veličine gotovo 106.000 m2/GORAN KOVAČIĆ/PIXSELL

Prema prvim najavama, moguće je očekivati da prve jahte u novu riječku marinu uplove polovicom 2023.

Otvorena su vrata za realizaciju jedne od najvećih investicija u nautičkom turizmu Hrvatske, gradnju marine Porto Baroš u Rijeci,vrijednu 364 milijuna kuna.

Vlada je na jučerašnjoj sjednici odobrila tridesetogodišnju koncesiju na pomorskom dobru veličine gotovo 106 tisuća četvornih metara, s predviđenim kapacitetom od 500 vezova, a koncesionar je tvrtka ACI Gitone, čija je ponuda u siječnju pristigla na natječaju resornog Ministarstva pomorstva, prometa i veza.

Osnivači odabranog koncesionara s jednakim su udjelima ACI marina i tvrtka Gitone koja je u vlasništvu vodećeg njemačkog brodograditelja Lürssen, specijaliziranog za luksuzne megajahte.

Lürssonova tvrtka Gitone u Hrvatskoj je vlasnik hotelske kuće Liburnia rivijera, a od početka godine otvorili su i inženjerski ured za brodogradnju u Rijeci, u kojem u idućih pet godina namjeravaju zaposliti više od stotinu inženjera brodogradnje, strojarstva, elektrotehnike i IT stručnjaka.

Promjena gradske vizure

Spajanjem iskustava s luksuznim jahtama i marinama, njemačko-hrvatsko partnerstvo trebalo bi Rijeci, koja je doživljavana isključivo kao industrijski grad, otvoriti vrata i za promjenu ukupne vizure.

Projekt marine Porto Baroš, naime, predviđa prihvat superjahti, a budući da je ostavljena mogućnost i da se koncesijsko područje dodatno proširi, te obuhvati čitav prostor putničke luke, od rive Boduli do Boonkera, sasvim je izgledno da bi u slučaju realizacije riječka marina s ovim projektom mogla postati i najveća marina u Hrvatskoj.

Prihvat velikih jahti prema ovom projektu podrazumijevat će i dodatne sadržaje, od ugostiteljskih i smještajnih do trgovina i drugih usluga.

Odlukom o koncesiji na lokaciji za koju je odobrena ipak nije predviđena mogućnost smještaja samih gostiju marine, nego samo osoblja i te pružanje usluga nautičarima, a već tim sadržajem je predviđeno otvaranje 128 radnih mjesta.

ACI i Lürssen su, kako se čuje, zainteresirani za proširenje koncesije na području koje ionako trenutno funkcionira kao luka za velike jahte, kojim trenutno upravlja Lučka uprava Rijeka.

Cijena aranžmana

Za odobrenu lokaciju ACI i Lürssen plaćat će državi godišnju fiksnu naknadu od pet kuna po četvornom metru zauzete površine pomorskog dobra, odnosno 529,5 tisuće kuna godišnje, s tim da će se nakon 15 godina iznos naknade povećavati za po dvije kune po kvadratnom metru svakih pet godina.

Ukupno će u 30 godina ACI Gitone uplatiti 22,24 milijuna kuna fiksnog iznosa koncesijske naknade, dok će promjenjivi dio biti ugovoren na četiri posto ostvarenog prihoda, umanjenog za nabavnu vrijednost naftnih derivata.

Prema podacima iz jučerašnje Vladine odluke, a temeljem procjena iz Studije gospodarske opravdanosti, taj bi se iznos kretao na razini od oko 116 milijuna kuna.

Za dobivanje koncesije mijenjane su bile granice lučkog područja i prostorni plan Rijeke, što je potrajalo, a nakon što se konačno potpiše koncesijski ugovor, prema prvim najavama, moguće je očekivati prve jahte u novu riječku marinu uplove polovicom 2023. godine.

Komentirajte prvi

New Report

Close