3. maj će graditi polarne kruzere za Amerikance? Navozi bi bili zaposleni godinama

Autor: Poslovni.hr , 13. svibanj 2023. u 10:59
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL

U najavi su, za početak, četiri novogradnje, uz nekoliko njih još u opciji.

U riječkom “3. maju” potpisano je pismo namjere za gradnju serije ekspedicijskih polarnih kruzera s jednom američkom brodarskom kompanijom. Ova dobra vijest za trećemajske navoze neslužbeno je za Novi list potvrđena iz više izvora, no zbog klauzule o povjerljivosti svi detalji ovog posla, pa tako i identiteta brodovlasnika, zasad se kriju od javnosti.

Prema informacijama kojima raspolažu, ovaj posao koji se smiješi riječkom brodogradilištu takvog je obima da bi riješio ključno pitanje opstanka riječkih navoza jer bi osigurao zaposlenost kapaciteta za više godina.

Navodno su u igri, za početak, četiri novogradnje, uz nekoliko njih još u opciji. Riječ je kruzerima koji bi bili manjih dimenzija i nešto manje razine luksuzni nego što je su Eclipse I i II australske Scenic grupe, ali bi također bili građeni i opremljeni u najvišoj polarnoj klasi koja postoji za putničke brodove.

Sad predstoji priprema i razrada sve popratne dokumentacije koja prethodi finalnom parafiranju, no intencija je da se ugovori za gradnju prvih novogradnji iz ove serije ekspedicijskih kruzera potpišu do kraja ove godine.

U mjesecima koji slijede bit će puno jasnija slika oko ovog značajnog posla koji je pokucao na vrata “3. maja”.

Kao što je poznato, riječko brodogradilište pred još jednim je restrukturiranjem ili, bolje rečeno, reorganizacijom. Postoji i usvojen je plan prema kojemu bi se djelatnost i dio zaposlenih prebacili na tvrtku-kćer “3. maj Rijeka 1905”, što je najelegantnije rješenje da se riječki navozi riješe utega dubioza i sadašnjeg negativnog temeljnog kapitala od 102 milijuna eura.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Nije važna samo zaposlenost nego je puno važnije da se stvara dobit iz koje bi se moglo uložiti u razvoj i modernu opremu brodogradilišta. Pun navoze smo imali u socijalizmu jer su nam prvenstveno zapadne devize bile važne.

New Report

Close