Pozivam sve sveucilisne profesore, inzenjere i druge akademski obrazovane gradjane da potraze posao u autoskoli. Yajamcena nekoliko puta veca placa.
Vidiš, to ti se zove udruženo pljačkanje ljudi.
U članku je krivo navedeno da je sadašnji minimalni trošak 5 i pol tisuća kuna. Da bi dobili vozačku u tu cijenu morate uključiti i ostale segmente vozačkog ispita obavezni liječnički pregled – 350 kuna, polaganje ispita (znakovi, prva pomoć i ispit iz vožnje jedna) oko500-tinjak kuna, biljezi za sve te ispite oko 20- tinjak kuna.
Sad već govorimo o minimalnoj cijeni od 6 i pol tisuća kuna. No, niti tu nije kraj. Ova cijena o kojoj Udruga hrvatskih auto-škola govori također nije potpuna, a potpuna cijena bi bila još najmanje 1.000 kuna gore, znači 8.000.
Ako tome dodamo činjenicu da jako mali broj vozača položi ispit od prve, znači prosječni hrvatski kandidat će pasti bar jednom, a onda će po zakonu morati (!) uzeti dodatne sate i ponovno uplatiti ispit.
No, sad se cifra već penje na 9. 000 kuna.
Točnost ovih podataka se vrlo jednostavno može provjeriti, kako u dokumentacijama auto-škola, tako i u razgovoru sa kandidatima.
Neki čelnici autoškola tvrde da nigdje u Europi nema cijene sata vožnje ispod 120 kuna.
Da, no ti isti čelnici zaboravljaju da mi po standardu nismo u Europi, ali i da u Europi cijeli sistem auto-škola funkcionira na puno drugačiji način. Npr. postoje popusti za đake i studente, što niti u jednoj auto-školi u Hrvatskoj ne postoji, i što je naj komičnije u cijeloj priči cijena auto-škole bezobzira na to je niža (Italija).
Upoređujući cijene auto-škola vozački ispit u Zagrebu je po cijeni najbliže onome u Londonu.
I onda za ovakav način ponašanja niti ne postoji drugi izraz već udruženo i zakonom zaštičeno pljačkanje ljudi.