Linić: Izraditi proračun za sljedeću godinu neće biti lagano

Naslovnica Forum Komentari članaka Linić: Izraditi proračun za sljedeću godinu neće biti lagano

Forum namijenjen komentiranju objavljenih članaka.


Znači ako je tvrtka X odradila posao za tvrtku Y, ispostavila fakturu, platila državi PDV a tvrtka Y nije podmirila svoja dugovanja, jednostavno nakon 60-90 dana čekanja tvrtka X predaje svoje fakture u poreznu upravu i prebija (preplaćuje PDV i doprinose za taj iznos) a porezna uprava preuzima na sebe naplatu od tvrtke Y.

Drzava bi bankrotirala za mjesec dana. Rizik financiranja mora postojati inace bi doslo do masovne dislokacije kapitala koji bi u ovom slucaju pao na teret drzave.

X treba voditi racuna koga financira i treba snositi posljedice svojih pogresnih odluka. To ce motivirati X-a da bude produktivniji, kvalaitetniji, jeftiniji i na koncu konkurentniji. Na taj nacin ce osvojiti manje rizicne kupce, a rizicne ostaviti konkurenciji.

Sustav koji si opisao postoji u Canadi i US, ali samo za radnicka potrazivanja i zove se Worker Compensation Board (WCB). Posto radnik nemoze raditi risk manegament onda ga drzava mora zastiti. Kada radnik ne dobije placu onda drzava prezima njegov dug i njemu isplacuje 70% place. Ako uspije naplaiti od poslodavca daje mu i ostalih 30%. Naravno moras doci cim ne primis prvu placu.

Nitko na svijetu, ukljucujuci Linica, nije odgovoran za to sto je firma X financirala rizicnu firmu Y. I krajnje je nepravedno da drustvo preuzima necije rizicne plasmane.

The nine most terrifying words in the English language are: "I'm from the government and I'm here to help" - Ronald Reagan


Porezi i doprinosi cijelo vrijeme rastu, a već su godinama preveliki. Poreznu ne interesira nemogućnost naplate tako da svojim kaznenim kamatama uništavaju zaradu i kažnjavaju vjerovnike umjesto dužnike.

Ja mogu imati potraživanja prema 100 različitih poslovnih subjekata ali državu to ne interesira i ne želi se u to mješati, ako kojim slučajem ostanem dužan pribiti će me na stup srama, iskamatariti, ovršiti, uzeti kuću ako treba ali onih stotinu subjekata će i dalje ostati dužni…

Jel to zvuči kao ozbiljna država?

Ti ovdje govoris o pravnoj drzavi, brzini postupaka itd. Toga ovdje NEMA.

Bilo je slucajeva gdje je sama drzava duzna firmi, a ista firma zbog toga en moze platiti porez drzavi. Onda drzava potopi firmu.

Drzava ne treba preuzimati tude probleme, ali kroz efikasne zakone, brzo i jako sudstvo, kad netko zeli utjerati dug, zakonski pritisak treba raditi za njega.
Nazalost, ovo je divlji zapad i eldorado za mito-porez se selektivno naplacuje, ako odete na sud, sve toliko traje da se prije umre. Ulagacka sigurnost je nula.

Kao sto vidimo, i porezna je korumpirana preko glave.

Nije ni cudo sto smo na dnu po konkurentnosti. Cesto zakoni ne valjaju, a kada i valjaju, neprovedivi su ovdje.

Ovdje nista ne stima. Nazalost.


Porezi i doprinosi cijelo vrijeme rastu, a već su godinama preveliki….

Porezi su istina ogromni, za doprinose to je vec diskutabilno odnosno mogao bi rec da izgledaju veliki jer su u biti place male.Bilo kako bilo drzim da je doprinos za zdravstveno osiguranje u Hrvatskoj sulud. Evo mene je moja firma osigurala preko stranog osiguravatelja,a ponudila mi je da za 130 dolara mjesecno osiguram cijelu familiju(zenu i dvoje djece). I sad ovako mi smo sa tim osiguranjem kompletno pokriveni od prve pomoci,svih mogucih bolnickih lijecenja, pretraga(UZ,CT,MR do iznosa 6000 dolara godisnje),bolesti(…..rak,sida i slicno bez limita), oci(u ovo su ukljucene je dioptrijske ocale),stomatologija(sve do 1500 dolara godisnje),ugovorom je regulirana i evakuacija posebnim avionom(medivac) u slucaju da se nalazimo u zemlji gdje zdravstvena usluga nije na nivou ili se ne zelimo u toj zemlji lijecit. Mislim nema sta nema. Svi lijekovi sve,sve,sve. I znaci firma za mene placa oko 100 dolara,a ja za cilu familju jos 130.Razina usluge boli glava. Sve idemo privatno i samo saljemo racune i za 15 dana su pare na racunu. Ako se radi o ozbiljnijim ciframa(preko 5000 dolara)onda oni direktno rade placanje zdravstvenoj ustanovi. U nas mislim da je najnize sta se placa za zdravstveno s obzirom na minimalnu placu gdje je osnovica ja mislim 2750 placas za zdravstveno 370 kuna mjesecno. Pitam se tko je ovdje lud??? Kako ovo osiguranje moze zaradit,a nase zdravstvo vjecno u minusu.

Uvik ɐɹʇuoʞ ! Sitne duše mogu da mi puše!!!

Pozovite MMF i riješite pitanje viška adminitracije , političara i ostalih.
Ubrzajte sudstvo- ukinite povlastice,smanjite broj GRADOVA I OPĆINA….
Sve ono što pišemo godinama……

[color=blue][/color][b][/b]...prodajte dionice...-kupite nekretnine!


Drzava bi bankrotirala za mjesec dana. Rizik financiranja mora postojati inace bi doslo do masovne dislokacije kapitala koji bi u ovom slucaju pao na teret drzave.

X treba voditi racuna koga financira i treba snositi posljedice svojih pogresnih odluka. To ce motivirati X-a da bude produktivniji, kvalaitetniji, jeftiniji i na koncu konkurentniji. Na taj nacin ce osvojiti manje rizicne kupce, a rizicne ostaviti konkurenciji.

Sustav koji si opisao postoji u Canadi i US, ali samo za radnicka potrazivanja i zove se Worker Compensation Board (WCB). Posto radnik nemoze raditi risk manegament onda ga drzava mora zastiti. Kada radnik ne dobije placu onda drzava prezima njegov dug i njemu isplacuje 70% place. Ako uspije naplaiti od poslodavca daje mu i ostalih 30%. Naravno moras doci cim ne primis prvu placu.

Nitko na svijetu, ukljucujuci Linica, nije odgovoran za to sto je firma X financirala rizicnu firmu Y. I krajnje je nepravedno da drustvo preuzima necije rizicne plasmane.

Apsolutno se slažem da ovo na kraju ne bi valjalo, ali apsurdnim sam prijedlogom htio pokazati da je u Hrvatskoj 60-70% poslovnih subjekata nelikvidno a državu za to apsolutno nije briga već generira dodatnu nelikvidnost.


Ne bih se bas slozio. Ako istovremeno smanjis poreze na realni sektor, imas kontraucinak(iznimno snazan na izvoz). Ja ne kazem da tvoje razlaganje nije dobro, ali ta racunica je malo kompleksnija. Takoder zaboravljas ucinak na ulagace i kreditni rejting(i an srednji i dulji rok)-ako si kredibilan bit ces nagraden.

Jesam li ja igdje rekao da se to moze preko noci? Cinjenica je da do otpustanja mora doci, i da, postoje inicijalni negativni ucinci, ali ako se nesto ne ucini na strani efikasnosti i poreza, propast cemo.

Niz je primjera zemalja koje su kresale drzavu uspjesno, od Ceske, Slovacke, koej sada fenomenalno stoje i smanjile su udio drzave u GDPu. Balticke zemlje prosle su kroz brutalne prilagodbe, i preko 15% gdpa, u jako kratkom roku-iako je postojao trosak.

Nitko ne kaze da su reforme bezbolne, ali ako se ucrta dugorocni plan, moze se naprijed.

Imas li ti kakvu alternativu? Zasada javni sektor samo raste, a s ovim poreznim opterecenjem, ekonomija se slama. Mi se moramo zaduzivati jer previse trosimo-cinjenica. Na rast ne mozemo racunati jer se s ovim porezima ne isplati ulagati.

Fiskalne reforme su samo dio price. Treba ubrzati sve procedure, pojacati pravosude itd. Nas proracuna jednostavno trosi novce koje nemamo, i nemoj zaboraviti, cijeli teret svih kredita-koji se dizu za jaslicare, padaju iksljucivo na realni sektor. Jesi li to stavio u racunicu? Jos ako nastavi padati rejting…

Da,i Keynes je jednom rekao prije valjda 100 godina – “na dugi rok svi smo mrtvi”.
Političar razmišlja maksimalno od izbora do izbora. To je tako i u EU i dalje ne samo kod nas.
S druge strane prvo moraš vidjet kako ćeš preživjet do idučeg jutra, pa onda do ponedjeljka, pa do sljedećeg prvog u mjesecu.

Kao što je jednom i kosorica rekla, mjesec dana je najdulji rok na koji HR političar razmišlja i uopće može razmišljat.

Ako pitaš za alternativu mislim da je važnije povećat efikasnost države i javnih službi nego pod mus smanjivat broj zaposlenih. Kroz povećanje efikasnosti – znači analiza poslovnih procesa, sistematizacija radnih mjesta itd. će se beskorisna radna mjesta isfiltrirat i onda te se može otpustit. Ali to je proces od nekoliko godina i za to vrijeme država mora funkcionirat i imat novce za plaće i ostalo – a ako nema onda min.fin. treba dignut poreze ili na neki drugi način skupit novce.

Alternativa je Grčka. Puno toga su Grci odrezali (višestruka spuštanja plaća u javnom sektoru), evo upravo su ukinuli i državnu televiziju, ali od toga neće biti apsolutno ništa. Pa evo ni Gazprom im ne želi kupit plinski biznis. A porezi im nisu tako veliki. Razmisli o tome…

Češka, Slovačka i baltičke zemlje su potpuno druga priča. To prouči malo detaljnije pa ćeš vidjet ključne razlike. Od puno bolje industrijske strukture još od 1990. do velike blizine razvijenih tržišta koje nisu zahvaćene recesijom (njemačka, austrija, skandinavske zemlje) itd…

Loki


Porezi su istina ogromni, za doprinose to je vec diskutabilno odnosno mogao bi rec da izgledaju veliki jer su u biti place male.Bilo kako bilo drzim da je doprinos za zdravstveno osiguranje u Hrvatskoj sulud. Evo mene je moja firma osigurala preko stranog osiguravatelja,a ponudila mi je da za 130 dolara mjesecno osiguram cijelu familiju(zenu i dvoje djece). I sad ovako mi smo sa tim osiguranjem kompletno pokriveni od prve pomoci,svih mogucih bolnickih lijecenja, pretraga(UZ,CT,MR do iznosa 6000 dolara godisnje),bolesti(…..rak,sida i slicno bez limita), oci(u ovo su ukljucene je dioptrijske ocale),stomatologija(sve do 1500 dolara godisnje),ugovorom je regulirana i evakuacija posebnim avionom(medivac) u slucaju da se nalazimo u zemlji gdje zdravstvena usluga nije na nivou ili se ne zelimo u toj zemlji lijecit. Mislim nema sta nema. Svi lijekovi sve,sve,sve. I znaci firma za mene placa oko 100 dolara,a ja za cilu familju jos 130.Razina usluge boli glava. Sve idemo privatno i samo saljemo racune i za 15 dana su pare na racunu. Ako se radi o ozbiljnijim ciframa(preko 5000 dolara)onda oni direktno rade placanje zdravstvenoj ustanovi. U nas mislim da je najnize sta se placa za zdravstveno s obzirom na minimalnu placu gdje je osnovica ja mislim 2750 placas za zdravstveno 370 kuna mjesecno. Pitam se tko je ovdje lud??? Kako ovo osiguranje moze zaradit,a nase zdravstvo vjecno u minusu.

Opet jedan koji ne čita sitan tekst 🙂
Baš me zanima što će ti bit kada ti zatreba npr. transplantacija.
Ili kad shvatiš da se moraš liječiti samo u njihovim bolnicama i kod njihovih doktora, a da si second opinion izvan njihovog sustava plaćaš sam.
I kad shvatiš značenje dvije riječi – preexisting condition.

Loki

Ako pitaš za alternativu mislim da je važnije povećat efikasnost države i javnih službi nego pod mus smanjivat broj zaposlenih. Kroz povećanje efikasnosti – znači analiza poslovnih procesa, sistematizacija radnih mjesta itd. će se beskorisna radna mjesta isfiltrirat i onda te se može otpustit. Ali to je proces od nekoliko godina i za to vrijeme država mora funkcionirat i imat novce za plaće i ostalo – a ako nema onda min.fin. treba dignut poreze ili na neki drugi način skupit novce.

Alternativa je Grčka. Puno toga su Grci odrezali (višestruka spuštanja plaća u javnom sektoru), evo upravo su ukinuli i državnu televiziju, ali od toga neće biti apsolutno ništa. Pa evo ni Gazprom im ne želi kupit plinski biznis. A porezi im nisu tako veliki. Razmisli o tome…

Češka, Slovačka i baltičke zemlje su potpuno druga priča. To prouči malo detaljnije pa ćeš vidjet ključne razlike. Od puno bolje industrijske strukture još od 1990. do velike blizine razvijenih tržišta koje nisu zahvaćene recesijom (njemačka, austrija, skandinavske zemlje) itd…

Kao prvo, ja nisam rekao rok u kojem se to mora napraviti-ali mora se poceti planirati. Ovako vise nejde.

Na ovu temu razgovarao sam s vise ljudi, i svi se slazu. Radeno je vise analiza, simulacija itd. i jasno je da bi manji porezni teret ozivio gospodarstvo. To je neupitno.

Takoder, manje porezne stope katkad mogu znaciti veci priljev, a to se ovdje zaboravlja.

Slucaj Ceske i Slovacke su svakako znacajni, jer dokazuju da se moze. Da nisu rezali poreze, ne bi ni privukli toliki FDI. Drzava je ocito imala plan, na dulji rok. Postupno se spustio i PDV.

Balticke zemlje prosle su ekvivalent kratkorocnog reza u nasem rproacunu i do 50mrd kuna. Isprva uzasan sok, ali sada najvece stope rasta u EU. To je cinjenica. Litva i Latvija uopce nisu bogate, a ni nemaju neki svemirski izvoz.

Ta prica o efikasnosti me uvijek nasmije. Jel ti znas da mi imamo, cini mi se, vise opcina nego UK? Sto se tu ima sistemizirati? Cinjenica je da je to suvisno.
Sad je i tu novi post-da lokalna uprava smao mnozi parazite i SVE potrosi na place, nikakvih investicija nema.

Upravo sada treba rezati, i svakako SMANJITI poreze, da ne bi dosli do Grcke.
Kad ti je dug takav, onda je preslo kriticno.

Ako se nista en napravi, mi cemo se morati nastaviti zaduzivati, ekonomija gotovo uopce nece rasti, standard ce padati/stagnirati. Efikasnost se moze povecati internetizacijom, sto jasno znaci da ljudi NISU potrebni.

Dat cu ti primjer, ovo za sto ovdje trebam 10 ureda, saltera, cekanja, papira, biljega, u UK mogu sve preko neta. Sve te procedure i stambilji su cisto izmisljeni da bi opravdali jaslicare. Kad nema komplikacije, izmisli ju i zapsoli nekog. Tako je nastalo npr cak 575 nameta. 575. Jel to normalno?

Na razini konkurentnosti smo zajedno s Venezuelom. Nemamo 20g za rjesavanje problema. Svaka nova odgoda samo znaci veci problem. A to znaci novi veci pdv, novi porez, novo povecanje, i tako svakih par g, jer su apetiti drzavnog aparata stravicni.

Jasno, fiskalne reforme su samo dio paketa. Ali cinjenica je da se rad i ulaganje mora isplatiti domacem i stranom ulagacu, inace nista. Imamo najnizu zaposlenost u EU cini mi se, i ovi porezi su tome svakako kumovali.

Ja samo kazem da je potreban nekakav plan, ali ne plan 21. Ovo nas vodi samo u sve vece poreze, i dug na dug. Zanimljivo je kako ministri govore o ocuvanju radnih mjesta, a za ocuvanje jaslicara porez placa privatni sektor, pa to “ocuvanje” znaci unistenje u realnom sektoru, za kojeg nikoga nije briga.


….Opet jedan koji ne čita sitan tekst 🙂
Baš me zanima što će ti bit kada ti zatreba npr. transplantacija.
Ili kad shvatiš da se moraš liječiti samo u njihovim bolnicama i kod njihovih doktora, a da si second opinion izvan njihovog sustava plaćaš sam.
I kad shvatiš značenje dvije riječi – preexisting condition.

A najdraza mi je pamet i to ona domaca obicna koja se nije makla dalje od Muća.Transplatacija je pokrivena u svim programima Bupe,a ja eto imam gold superior program(mozes vidit dole pri dnu ovog linka sto je sve pokriveno s obzirom da te bas zanima) posebno napravljen za moju kompaniju.Znaci pokriva do 1,5 miljona eura godisnje maximalno,ali to ne valja,bolji je nas sistem koji ti pokriva suze voljene zemlje. Za ove pare sto ovi daju mogu kupit i bubrig i srce i jetru,a ostat ce mi i za mozak s obzirom da je kila u Hrvatskoj 2 marke.
Ovo je u grubo dole navedeno,a svaka kompanija ima posebno izradjen program za svoje zaposlenike koji je jedinstven prema onome sto njima najvise odgovara gdje su tocni iznosi i limiti navedeni.
http://www.bupa-intl.com/jahia/webdav/site/bupaintl/shared/Documents/PDFs/2011-2012%20brochures/Company%20sales%20and%20subs/FSA%20Company%20SalesBrochure%20OCT11.pdf.pdf

Uvik ɐɹʇuoʞ ! Sitne duše mogu da mi puše!!!

Ja samo kazem da je potreban nekakav plan, ali ne plan 21. Ovo nas vodi samo u sve vece poreze, i dug na dug. Zanimljivo je kako ministri govore o ocuvanju radnih mjesta, a za ocuvanje jaslicara porez placa privatni sektor, pa to "ocuvanje" znaci unistenje u realnom sektoru, za kojeg nikoga nije briga.

O super – još jedan “planer”. To me uvijek podsjeti na muju na orgijama… “ljudi dajte da se organiziramo pušim već treći put” 🙂

Kakav plan, pa ova država je donijela planova i strategija za cijelo sljedeće tisućljeće. Da se mene pita ja bi proglasio 20 godišnji moratorij na donošenje strategija.
Te “strategije” i “planovi” su iovako bila samo utočišća za propale industrije koje se pokušaju zakačiti na državnu sisu. Taj dio je uvijek dobro funkcionirao.

Bez daljnjega da treba napraviti neke rezove. Da, općina ima previše, ali ti npr. ne treba da smanjiš broj općina i da se odjednom prestanu izdavat građevne dozvole. Ili prostorni planovi. Ili zaustavi razvoj slobodnih zona itd. itd.
A upravo iz tih razloga je problem. Problem je da te općine ne rade svoj posao, a ne toliko što ih je previše (a e ih previše). Da li će smanjivanje broja općina poboljšati njihovu efikasnost ? Ili ćemo trošiti manje, ali i dobiti manje.

Cijeli teks ti je kao govor na nekoj stranačkoj konvenciji (kojoj god SDP, HDZ, HNS, Laburisti, HSLS…). Puno općenitosti sa trunčicom krivih informacija. Npr.


Slucaj Ceske i Slovacke su svakako znacajni, jer dokazuju da se moze. Da nisu rezali poreze, ne bi ni privukli toliki FDI. Drzava je ocito imala plan, na dulji rok. Postupno se spustio i PDV.

O čem ti pričaš ? Kakve poreze su rezali ? Oni su donijeli takve poreze nakon pada berlinskog zida znači od samog početka. Situacija u tim državama je bila potpuno drugačija prije pada zida i mogli su iz početka izgraditi sustav. Mi smo tu priliku propustili zbog rata u prvoj polovici i HDZ-a u drugoj polovici 90tih.

BTW, Česi su upravo digli PDV i to drugi put u zadnje vrijeme. Slovaci isto podigli 2011.
To što su u prvim godinama od uvođenja PDV-a u tim zemljama sredinom 90tih te zemlje mijenjale stope i prilagođavale sistem ne znači ništa. Ako bolje pogledaš možeš vidjeti da su se sa spuštanjem osnovnih stopa u tom dobu često snižene stope podizale.

Realno, rijetke su zemlje koje su uspješno i relativno bezbolno provele veliko rezanje državnog i javnog aparata a da istovremeno nisu prolazile kroz velike društvene promjene tipa pad berlinskog zida ili rata.

A uopće nemaš dobru sliku o ekonomiji u baltičkim državama i potpuno je krivo tumačiš. Toliko da uopće ne znam odakle da te počnem razuvjeravat.

Loki

Loki, krivo pricas… Eurostat te pobija.

Uzmi npr Slovacku(Eurostat):

Ukupna potrosnja vlade u Slovackoj pala je sa 45 na 34% GDPa(general government), u razdoblju 2002. do 2007. Prihodi su pali sa cca 38% na 32% GDPa. Dakle, porezi nisu doneseni samo 90e kako ti tvrdis. Kasniej reforme, mjenjanje flat taxa itd. stoji ali Slovacka je smanjila drzavu.
Kada se gleda porezni pritisak, on je isto smanjen.

Dakle, mnogo nakon pada berlinskog zida.

Smanjenje uprave bi upravo povecalo efikasnost i smanjilo korupciju, jer mnogi besposleni samo gledaju gdje bi krali. Trebalo bi uvesti kvote i bonuse, pa bi se sve ubrzalo.

Kod nas se na vise razina dupla administracija, i za to izdavanje doizvola ti ne treba u svakoj opcini nacelnik i 2 zamjenika. Pace, drzava radi popis zaposlenih, jel to normalno? Znaci, drzava uopce nezna niti koliko ljudi placa, tako ispada. Ovo je ogroman nered, ogroman.

Lako je izracunati koji su zadaci bitni, i koliko nam realno treba ljudi, makar platiti i bolje one koji rade-ali ostalo van.

Dakako, nije problem samo tu. Nego i subvencije i jos toga. Meni smeta upravo to
doslovno bespogovorno sticenje svih u drzavnoj upravi, radili ili ne, i zadovoljavanje svim zahtjevima. Za ovu drzavu, “radnik” kojeg se stiti je samo jaslicar, a ostali mogu na kante.


Loki, krivo pricas… Eurostat te pobija.

Uzmi npr Slovacku(Eurostat):

Ukupna potrosnja vlade u Slovackoj pala je sa 45 na 34% GDPa(general government), u razdoblju 2002. do 2007. Prihodi su pali sa cca 38% na 32% GDPa. Dakle, porezi nisu doneseni samo 90e kako ti tvrdis. Kasniej reforme, mjenjanje flat taxa itd. stoji ali Slovacka je smanjila drzavu.
Kada se gleda porezni pritisak, on je isto smanjen.

Ti namjerno krivo interpretiraš podatke kao najbanalniji političar ili stvarno ne razumiješ ?
Da li imaš podatke o apsolutnom iznosu javne potrošnje u Slovačkoj, a ne udjele u GDP-u jer je GDP u Slovačkoj tom periodu narastao skoro 60%.
I General Goverment nije kompletna javna potrošnja. I u HR je potrošnja opće države pala – pogotovo u tom periodu. Ali su drastično narasli ostali javni troškovi, pogotovo plaće u javnim i državnim firmama. Koje nisu dio ‘države’ sa gledišta statistike.

Loki



Loki, krivo pricas… Eurostat te pobija.

Uzmi npr Slovacku(Eurostat):

Ukupna potrosnja vlade u Slovackoj pala je sa 45 na 34% GDPa(general government), u razdoblju 2002. do 2007. Prihodi su pali sa cca 38% na 32% GDPa. Dakle, porezi nisu doneseni samo 90e kako ti tvrdis. Kasniej reforme, mjenjanje flat taxa itd. stoji ali Slovacka je smanjila drzavu.
Kada se gleda porezni pritisak, on je isto smanjen.

Ti namjerno krivo interpretiraš podatke kao najbanalniji političar ili stvarno ne razumiješ ?
Da li imaš podatke o apsolutnom iznosu javne potrošnje u Slovačkoj, a ne udjele u GDP-u jer je GDP u Slovačkoj tom periodu narastao skoro 60%.
I General Goverment nije kompletna javna potrošnja. I u HR je potrošnja opće države pala – pogotovo u tom periodu. Ali su drastično narasli ostali javni troškovi, pogotovo plaće u javnim i državnim firmama. Koje nisu dio 'države' sa gledišta statistike.

[/quote]

Ne, pala je ukupna drzava, u GDPu, to sam i rekao-i porezni pritisak(kako god podatke gledas i zbrojis, udjel u GDPu je pao). To je i ono sto je bitno. Ovo sto ti govoris, to ja nisam niti rekao.

To znaci da kad imas rast 5%, ne povecas place drz sluzbenika 10%, ili kao kod nas beneficije rastu i vise od ekonomije(katkad). Dakle, porezi se naplacuju iz realnog sektora, i udjeli u GDPu su bitni.

Upravo sada govoris o onome sto sam i ja rekao prije, da s brzim rastom ekonomije, cak i kad su porezi manji-apsolutni proracun moze prilicno narasti(kroz neki period). To i je poanta.

Ocito nasi to ne shvacaju. S ovakvim poreznim pritiskom, na premali broj ljudi koji radi(najmanja zaposlenost u EU, manje i od Grcke), imat ces mali rast-i apsolutni manji priljev kroz neki period nego da pokrenes reforme.

Ali ovo samo znaci da je Slovacka ocito vodila planiranu politiku prihoda/rashoda/poreza i kroz dulji period(ne samo 90ih). A ovdje se svakom zahtjevu na ulici udovoljilo, i to enormnim kreditima, pogotovo Salamanderova vlada, a ni ova nije bitno drukcija.

Kasnije cu naci apsolutne podatke, ali slazem se da si u pravu za apsoulutni iznos(nisam ni rekao da nisi). Dobar porezni sustav ima siroki obuhvat-i s niskim stopama zahvaca veliku bazu. Kod nas je pak porezni sustav unistio bazu, ili ju bar smanjio.

Slazes li se bar da svakako nije nesto uredu kad drzava mora raditi registar javnih sluzbenika, a placa ih? A zapravo ni nezna koliko ih ima… sasvim je ocito da je ovaj sustav daleko od optimalnog. Ja bi one koji stvarno rade cak i platio vise, ali rijesio se balasta. Ne nuzno preko noci, ali nesto treba pokrenuti.

Jako je tesko napraviti bilo sto bez podrske naroda. A ogromna vecina naroda vjeruje kako ova vlada ne radi za njegovo dobro nego iskljucivo za stranku i stranacko clanstvo.

I vrlo je upitno da li ce Slavko Linic biti u prilici da sastavlja proracun.

The nine most terrifying words in the English language are: "I'm from the government and I'm here to help" - Ronald Reagan


… Dobar porezni sustav ima siroki obuhvat-i s niskim stopama zahvaca veliku bazu. Kod nas je pak porezni sustav unistio bazu, ili ju bar smanjio…..

Evo konacno netko pametan ko vidi o cemu se ovdje radi. Svako dodatno porezno opterecenje nece dovest do boljeg punjenja drzavne kase. Mi smo tu granicu davno prosli. Porez na nekretnine bi imao kratkotrajni ucinak da zatuce i onaj preostali dio baze koji jos misli da ima nesto.

Uvik ɐɹʇuoʞ ! Sitne duše mogu da mi puše!!!

New Report

Close