Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

‘Prelazak praga od jedan posto tržišta za nas je kontrolna točka, ne i cilj’

Autor: Jadranka Dozan
12. studeni 2025. u 22:00
Podijeli članak —
Hasan Ecesoy, na čelu je Kent banke koja je dosegnula 869 milijuna eura aktive/Sandra Šimunović/PIXSELL

Hasan Ecesoy, predsjednik Uprave Kent banke o digitalizaciji, srednjoročnim ambicijama i planovima.

U ukupnoj imovini hrvatskog bankarskog sektora udjel triju vodećih banaka premašuje 64 posto, a u ukupno sedam ih aktiva se mjeri u milijardama eura. Od ostalih banaka najbliže tom “klubu” je KentBank, članica turske Süzer Grupe čije poslovanje seže od nekretnina, energetike i turizma pa do financijskog sektora.

Posljednjih nekoliko godina KentBank se svrstava među najbrže rastuće banke na domaćem tržištu. Sredinom ove godine banka je veličinom aktive prešla prag od jedan posto tržišnog udjela, a dosegnutih 869 milijuna eura aktive, primjerice, predstavlja 60-postotni rast u proteklom trogodišnjem razdoblju. U okviru modernizacije i digitalne transformacije nedavno je privukla pažnju lansiranjem KentPro-a, prvog hrvatskog PSD2-integriranog mobilnog bankarstva, koji korisnicima omogućuje pregled i upravljanje računima u više banaka na jednom mjestu.

Banka je naime, iskoristila mogućnost koju pruža EU regulativa (PSD2) da njezini klijenti putem aplikacije, uz uobičajene funkcije m-bankarstva, imaju i uvid u svoje osobne i poslovne račune otvorene u drugim bankama. O prvim povratnim informacijama vezanim uz taj iskorak, kao i o daljnjim planovima i ambicijama, za Poslovni dnevnik govori Hasan Ecesoy, predsjednik Uprave banke.

10

posto rasta aktive očekuje banka u 2025.

Kakve su reakcije dva i pol mjeseca nakon lansiranja KentPro aplikacije?

KentPro smo razvili kako bismo klijentima dali osjećaj potpune kontrole nad novcem – bez višestrukih prijava, bez skrivenih naknada i s mogućnošću pregleda osobnih i poslovnih računa iz različitih banaka na jednom mjestu, u skladu s PSD2 regulativom. Prve reakcije su vrlo pozitivne: korisnici posebno izdvajaju “all-in-one” pregled, jednostavnost aktivacije i činjenicu da paket za svakodnevno bankarstvo nema naknade za vođenje računa ni za platne transakcije. Ukratko, KentPro je “frustration killer” za svakodnevno bankarstvo.

Kakvo mjesto ima digitalizacija općenito u strategiji daljnjeg razvoja banke?

Digitalizacija je jedan od tri stupa naše strategije. Uz KentPro, posljednjih godina snažno smo ulagali u modernizaciju infrastrukture, izgradnju internih timova i usvajanje agilnijeg modela isporuke usluga. Cilj je jasan: izvrsno korisničko iskustvo i operativna učinkovitost, uz digitalne proizvode koji rješavaju stvarne potrebe klijenata, od integriranih pregleda računa do jednostavne štednje i plaćanja.

Istodobno, nedavno ste najavili i otvaranje triju novih poslovnica, uz 14 već postojećih?

Vjerujemo u “digital-first, always human”. Iako sve veći dio poslovanja ide kroz digitalne kanale, fizička prisutnost ostaje važna za savjetovanje i složenije potrebe klijenata, osobito poduzetnika. Otvaranje dodatnih poslovnica dio je naše strategije: digitalna jednostavnost uz pristup stručnim ljudima onda kada je to klijentima najvrjednije.

Ove godine dohvatili ste jedan posto tržišnog udjela. Kakve su u tom pogledu srednjoročne ambicije banke?

Prelazak praga tržišnog udjela od jedan posto za nas je samo kontrolna točka, ne i cilj. Želimo rasti kvalitetno i održivo, oslanjajući se na dva jednako važna stupa: poduzetnike i mala/srednja poduzeća te građane, uz jasna financijska rješenja i jednostavno svakodnevno bankarstvo. Operativno, ova godina potvrđuje održiv zamah: neto dobit za prvih devet mjeseci 2025. iznosi 7,6 milijuna eura, što je šest posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine, dok su ukupni operativni prihodi porasli 10 posto.

U odnosu na kraj 2024. ukupna aktiva porasla je osam posto, na 890 milijuna eura. Depoziti su porasli šest posto, i to ponajprije zahvaljujući snažnim priljevima u trećem tromjesečju, a krediti bilježe rast za 10 posto. Istodobno, pritom ostajemo fokusirani na odgovoran rast, zdravu bilancu, čvrstu kontrolu rizika i korisničko iskustvo koje nadmašuje očekivanja. Cilj nam je iz dana u dan biti korisniji klijentima i time prirodno povećavati tržišni udio.

Dva stupa rasta:

’Želimo rasti kvalitetno i održivo, oslanjajući se na dva jednako važna stupa: poduzetnike i mala/srednja poduzeća te građane’.

Unatoč povećanjima regulatornih zahtjeva male banke, općenito, pokazuju solidnu prilagodljivost i većinom posluju kao tzv. univerzalne banke. Što vidite kao dobitni poslovni model u budućnosti?

KentBanka se ističe pružanjem specijaliziranih i personaliziranih financijskih usluga prilagođenih jedinstvenim potrebama klijenata. Naš prioritet je graditi snažne odnose s klijentima. Umjesto pristupa “jedna veličina za sve”, odvajamo vrijeme da razumijemo financijske ciljeve, preferencije i okolnosti svakog klijenta. Ponosni smo i na korisničku uslugu. Klijenti mogu očekivati brze odgovore, posvećenu podršku i proaktivnu pomoć bankarskih stručnjaka predanih ispunjenju njihovih potreba.

Za razliku od većih banaka, više se fokusiramo na nišna područja naše stručnosti, uključujući mala i srednja poduzeća i njihove vlasnike, viši menadžment i slobodne profesije. Ta specijalizacija nam omogućuje izvrsnost u odabranim područjima, klijentima pružamo stručno savjetovanje i usmjerenje. Ukupno gledano, naš pristup naglašava personaliziranu uslugu, rješenja po mjeri i specijalizirano znanje.

S padom kamatnih stopa ECB-a i kamate na oročenja građana, naročito u velikim bankama, osjetno su se smanjile. KentBank trenutačno nudi najvišu stopu na godinu dana – 2,3 posto.

Naša je banka u fazi rasta i želi dosegnuti što više klijenata, a oročeni depoziti su jedan od alata za to. U tom kontekstu, ponudom jednih od najviših kamatnih stopa na tržištu zasigurno si pomažemo u ostvarivanju ciljeva rasta. Ovim proizvodom želimo privući nove klijente i omogućiti im da iskoriste prednosti naših vrhunskih usluga.

Kod depozita u američkim dolarima vaša kamata na 12-mjesečna oročenja (2,3%) je i izraženije iznadprosječna. Je li to povezano s tim što je banka dio grupacije iz zemlje koja nije članica EU?

Te dvije stvari nisu izravno povezane. Naše kamatne stope na depozite u američkim dolarima niže su od globalnih referentnih kamatnih stopa na američki dolar. Tražimo svaku priliku da ojačamo svoju poziciju na tržištu. Vlasnička struktura nam daje širu tržišnu perspektivu i dobre profesionalne prakse, no cjenovna politika je lokalna odluka vođena potrebama naših klijenata i odgovornim upravljanjem rizicima, a ne činjenicom da smo dio grupe izvan EU-a.

Kakva su očekivanja u pogledu rezultata 2025. nakon iznadprosječnog rasta prošle godine u kojoj ste iskazali i 45-postotni rast dobiti?

Nakon povijesno visoke profitabilnosti u 2024. naše projekcije upućuju da će 2025. biti obilježena pogoršanjem profitabilnosti bankarskog sektora, osobito zbog pada stopa ECB-a. I rejting agencije Moody’s i Fitch u svojim su procjenama najavile kako očekuju pad dobiti sektora ove godine. Slično vidimo i usporavanje godišnje stope rasta dobiti u odnosu na projekcije s početka godine. Ipak, očekujemo rast aktive od približno 10 posto i završetak godine s neto dobiti od približno 10 milijuna eura. Ta će brojka biti nešto viša nego prethodne godine (s iskazanih 9,5 milijuna eura dobiti) i rastom će nadmašiti tržište.

Autor: Jadranka Dozan
12. studeni 2025. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close